Rynek dwutygodników poradnikowych. „Przyjaciółka” liderem przed „Tiną”
Pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet niezmiennie zajmuje „Przyjaciółka”, która wyprzedza „Tinę”. W sierpniu br. wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło pismo „Naj”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 202 903 egz. i w porównaniu do sierpnia 2015 roku zmalała o 17,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten niezmiennie jest na pierwszym miejscu w swoim segmencie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajmuje „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 33,78 proc. do 159 742 egz.
Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 83 413 egz., po spadku o 41,27 proc. - największym w zestawieniu.
Za podium znalazła się „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym miesiącu sprzedawała się średnio w liczbie 81 407 egz., notując stratę wynoszącą 34,41 proc.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Przyjaciółka | 283 626 | 202 903 | 202 903 | 330 596 | 245 058 | 245 058 | -17,20% |
Tina | 260 619 | 159 742 | 159 742 | 324 971 | 241 221 | 241 221 | -33,78% |
Naj | 159 971 | 83 413 | 83 413 | 222 972 | 142 025 | 142 025 | -41,27% |
Pani Domu | 119 000 | 81 498 | 81 407 | 183 154 | 124 205 | 124 114 | -34,41% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Pani Domu” - było to 5,62 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 9,82 proc., odnotowała tutaj „Przyjaciółka”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Przyjaciółka | 283 626 | 202 903 | 202 903 | 292 361 | 224 996 | 224 996 | -9,82% |
Tina | 260 619 | 159 742 | 159 742 | 265 921 | 160 838 | 160 838 | -0,68% |
Naj | 159 971 | 83 413 | 83 413 | 159 578 | 86 840 | 86 840 | -3,95% |
Pani Domu | 119 000 | 81 498 | 81 407 | 119 143 | 77 169 | 77 078 | 5,62% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek dwutygodników poradnikowych. „Przyjaciółka” liderem przed „Tiną”