Rusza sprzedaż gadżetów do „Cyberpunk 2077”. Koszulki z motywami z gry i napój energetyczny
Przed zapowiadaną na jesień premierą „Cyberpunk 2077” w dwóch sklepach sieciówek odzieżowych pojawiły się ubrania nawiązujące do motywów z gry. Dostępne są koszulki i czapki w cenie od 19,99 do 69,99 złotych. Z kolei firma Rockstar zapowiada wprowadzenie na amerykański rynek nowej marki napoju energetycznego Samurai Cola.
„Cyberpunk 2077” to od dawna jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów na rynku gier wideo. Jednak producent, studio CD Projekt RED już kilkakrotnie wystawiło cierpliwość fanów nadchodzącej gry na próbę.
Początkowo, w czerwcu ub.r. firma zapowiedziała, że „Cyberpunk 2077” trafi do sprzedaży w połowie kwietnia br. W styczniu poinformowała jednak, że premiera zostanie przesunięta na 17 września. Z kolei w czerwcu br. wprowadzenie tytułu na rynek ponownie odłożono, tym razem na 19 listopada.
Oprócz opóźnienia premiery „Cyberpunka 2077” gra przeżywała także inne perturbacje. W marcu br. CD Projekt zmienił wydawcę: zrezygnował ze współpracy z firmą CDP i grę ostatecznie wyda Cenega.
Czytaj także: CD Projekt skupił własne akcje za 214 mln zł na potrzeby programu motywacyjnego
Koszulki w sieciówkach
Pomimo rozmaitych komplikacji związanych z wprowadzeniem „Cyberpunk 2077” na rynek CD Projekt nie ustaje w wysiłkach by podtrzymać zainteresowanie grą, a w przyszłości zwiększyć popyt na ten tytuł. Świadczy o tym m.in. zapowiedź nowego serialu Netfliksa opartego na uniwersum nadchodzącej gry, a także pojawienie się w czerwcu br. nowego zwiastuna „Cyberpunk 2077”.
Większość producentów popularnych gier wideo czerpie dochody nie tylko ze sprzedaży konkretnego tytułu, ale także związanych z nim gadżetów, takich jak ubrania czy inne pamiątki.
Nie inaczej jest w wypadku „Cyberpunk 2077”. CD Projekt już wcześniej rozpoczął sprzedaż koszulek z motywami z gry we własnym butiku internetowym, gdzie ceny zaczynają się od 89 zł.
Teraz koszulki nawiązujące stylistyką do „Cyberpunk 2077” pojawiły się także w dwóch działających w Polsce sieciówkach odzieżowych – sklepach Sinsay oraz Cropp.
W ofercie Sinsay znalazło się kilka wzorów T-Shirtów z motywami z „Cyberpunk 20077” w kolorach czarnym i białym. Za każdą z koszulek trzeba zapłacić 29,99 zł. Nieco tańsze (19,99 zł) są czapki z logo gry. To ceny o wiele niższe niż te oferowane przez CD Projekt w jego internetowym sklepie.
W sieci sklepów Cropp wybór jest nieco mniejszy. Można tam kupić T-Shirty z motywem z gry za 39,99 zł oraz koszulkę z długim rękawem za 69,99 zł.
Napój Samurai Cola w USA
Promocję „Cyberpunka 2077” zapowiedział także Rockstar, producent napojów. Na Twitterze oraz własnej stronie internetowej firma zapowiedziała sprzedaż energetyka o nazwie Samurai Cola nawiązującej do nadchodzącej gry.
Target acquired. Transformation complete. Samurai Cola has arrived* - https://t.co/21OKRQbH6g
— Rockstar Energy Drink (@rockstarenergy) September 2, 2020
*Available in US only. #cyberpunk2077 #rockstarenergy pic.twitter.com/J2O9YepGaS
Według ustaleń serwisu Polygamia Samurai Cola pojawi się w sprzedaży jedynie w Stanach Zjednoczonych i nie trafi na rynki europejskie, w tym także do Polski.
W pierwszym kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 138,6 proc. do 192,97 mln zł oraz zysku netto z 17,73 do 91,98 mln zł. Wyniki firmy napędzała sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która renesans popularności zawdzięcza premierze serialu „Wiedźmin” i swoim nowym wersjom mobilnym.
Czytaj także: CD Projekt rekordowo drogi na giełdzie, 41 mld zł kapitalizacji
Dołącz do dyskusji: Rusza sprzedaż gadżetów do „Cyberpunk 2077”. Koszulki z motywami z gry i napój energetyczny