Rośnie rozpoznawalność sponsorów esportu, liderem Intel
Z 63 proc. do 76 proc. wzrosła w skali roku rozpoznawalność marek sponsorujących esport. Najbardziej znaną z tej aktywności firmą jest Intel, który daleko w tyle zostawia telekomy (T-Mobile, Play) - pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia.
7 proc. Polaków bardzo interesuje się esportem. Dla porównania, żużlem i sztukami walki mocno interesuje się 8 proc. badanych , biegami narciarskimi i tenisem po 9 proc., pływaniem 6 proc.
Najbardziej znanym sponsorem jest Intel (znajomość spontaniczna na poziomie 21 proc. - wzrost z 16 proc. w 2018 roku). Drugim jest T-Mobile (8 proc. versus 7 proc. w 2018) oraz Play (7 proc. versus 6 proc. w 2018).
Sponsorzy spoza pierwszej piątki wskazywani byli przez 5 proc. i mniej badanych.
42 proc. odbiorców esportu uważa produkty i usługi rekomendowane przez ich ulubionych graczy czy drużyny za lepszej jakości i deklaruje, że chętniej je kupuje. Osoby z młodszej grupy wiekowej (25-29 lat) przyznają, że śledzą, jakie marki sponsorują ich ulubionych graczy czy drużyny.
– Sponsoring esportu jest cały czas obszarem w dużej mierze niezagospodarowanym, chociaż drzemie w nim duży potencjał. Jedną z przyczyn jest z pewnością brak świadomości, czym esport jest, kto jest jego odbiorcą i tym samym dosyć stereotypowe podejście do tego zagadnienia. Marki, które już dostrzegły ten potencjał zyskują, nawet jeśli niedużo, ale systematycznie na znajomości spontanicznej – komentuje Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia.
Badanie „Polski odbiorca esportu” zostało wykonane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1000 osób, w wieku 13-50 lat, które w ciągu ostatnich 2 miesięcy oglądały transmisję z wydarzenia esportowego, bądź brały udział w takim wydarzeniu. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl.
Dołącz do dyskusji: Rośnie rozpoznawalność sponsorów esportu, liderem Intel