Rosną zarobki w branży reklamowej. 18 tys. dla dyrektora kreatywnego, 15 tys. dla media directora (raport)
Zarobki w agencjach reklamowych wzrosły w ciągu ostatniego roku o 1,8 proc., a w domach mediowych o 2,7 proc., przestały też maleć stawki godzinowe - wynika z raportu SAR. Najwięcej zarabiają dyrektorzy… finansowi, którzy wyprzedzają dyrektorów kreatywnych i strategicznych, client service directorów i buying directorów.
Mimo, że przeciętny wzrost zarobków (wliczając w to premie i nagrody) w agencjach marketingowych wyniósł 1,8 proc., stawki nie zwiększyły się na wszystkich analizowanych stanowiskach, tylko na 53 proc. Dla 40 proc. funkcji stawki zmalały, a dla 8 proc. pozostały bez zmian.
W domach mediowych wzrost wynagrodzeń objął 51 proc. stanowisk, spadek - 34 proc., a dla 15 proc. stawki się nie zmieniły.
Najwięcej w branży reklamowej zarabiają dyrektorzy finansowi - przeciętnie 24 tys. zł miesięcznie (każda stawka w raporcie to mediana, bez premii i nagród). Client service director średnio inkasuje 20 tys. zł, dyrektor strategiczny - 19,02 tys. zł, dyrektor kreatywny - 18 tys., a jego zastępca - 15,5 tys. zł. Ok. 15 tys. zł pobierają również new business directorzy, technical directorzy, szefowie researchu, group account directorzy i media planning/buying directorzy.
Jeśli chodzi o stawki godzinowe, to dla 44 stanowisk średnie wartości (mediana) wzrosły w ciągu roku, a dla 37 - zmalały, natomiast w perspektywie całego rynku nie zmieniły się znacząco. Najwyższe wynagrodzenia godzinowe pobierają dyrektorzy finansowi (500 zł), client service directorzy (440 zł) oraz dyrektorzy kreatywni i strategiczni (400 zł).
>>> Więcej pracowników w agencjach, mniej w domach mediowych. Pensje nie rosną (raport z 2013 r.)
Podane poniżej kwoty to mediana miesięcznych wynagrodzeń brutto (bez premii) na dzień 1 kwietnia br. dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych (dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto, bez VAT).
Nazwa stanowiska |
Płaca zasadnicza brutto - dla umów o pracę i cywilnych miesięcznie PLN (mediana) |
Creative |
|
C01 - CREATIVE DIRECTOR |
18 000 |
C12 - DEPUTY/ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR |
15 500 |
C02 - CREATIVE GROUP HEAD |
10 776 |
C03 - SENIOR COPYWRITER |
10 980 |
C04 - COPYWRITER |
7 131 |
C05 - JUNIOR COPYWRITER |
4 600 |
C06 - SENIOR ART DIRECTOR |
10 756 |
C07 - ART DIRECTOR |
7 864 |
C08 - JUNIOR ART DIRECTOR |
4 985 |
C13 - SENIOR GRAPHIC DESIGNER |
7 692 |
C09 - GRAPHIC DESIGNER |
5 350 |
C14 - JUNIOR GRAPHIC DESIGNER |
4 655 |
C15 - SENIOR DTP OPERATOR |
7 500 |
C10 - DTP OPERATOR |
6 000 |
C17 - DESIGN DIRECTOR |
12 365 |
C18 - DESIGN MANAGER |
8 540 |
Client Service |
|
CS01 - CLIENT SERVICE DIRECTOR |
20 000 |
CS02 - GROUP ACCOUNT DIRECTOR |
15 000 |
CS02 WEB - GROUP ACCOUNT DIRECTOR |
15 900 |
CS03 - ACCOUNT DIRECTOR |
11 000 |
CS05 - ACCOUNT MANAGER |
7 000 |
CS05 WEB - ACCOUNT MANAGER WEB |
7 350 |
CS04 - ACCOUNT SUPERVISOR |
8 900 |
CS06 - ACCOUNT EXECUTIVE |
4 325 |
CS06 WEB - ACCOUNT EXECUTIVE WEB |
5 000 |
CS07 - ACCOUNT ASSISTANT |
2 825 |
CS08 - SOCIAL MEDIA ACCOUNT TEAM SUPERVISOR |
8 363 |
CS09 - SOCIAL MEDIA MANAGER |
7 250 |
CS10 - SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE |
4 820 |
Event Management |
|
E01 - EVENT PROJECT DIRECTOR |
9 500 |
E02 - EVENT ACCOUNT MANAGER |
8 000 |
E03 - EVENT ACCOUNT / PROJECT MANAGER |
6 500 |
E04 - EVENT JUNIOR ACCOUNT / JUNIOR PROJECT MANAGER |
3 350 |
E05 - EVENT PROJECT MANAGER ASSISTANT |
2 500 |
E10 - EVENT MANAGER - Generalista |
5 500 |
Media Planning/Buying |
|
M04 - SENIOR MEDIA PLANNER |
7 000 |
M03 - MEDIA MANAGER |
10 350 |
M06 - JUNIOR MEDIA PLANNER |
3 500 |
M07 - BUYING DIRECTOR |
15 660 |
M08 - HEAD OF BUYING |
10 100 |
M10 - BUYER |
4 500 |
M13 - TRAINEE (Media Assistant) |
2 500 |
M14 - MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR |
15 500 |
M14 WEB - MEDIA (PLANNING/BUYING) DIRECTOR WEB |
15 000 |
M15 - MEDIA (PLANNING/BUYING) GROUP HEAD |
13 500 |
M16 - MEDIA (PLANNING/BUYING) MANAGER |
9 445 |
M17 - SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER |
7 000 |
M17 WEB - SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB |
8 000 |
M18 - MEDIA PLANNER/BUYER |
5 500 |
M18 WEB - MEDIA PLANNER/BUYER WEB |
5 250 |
M19 - JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER |
3 850 |
M19 WEB - JUNIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB |
3 800 |
Production |
|
P01 - PRODUCTION DIRECTOR |
13 500 |
P02 - PRINT PRODUCTION MANAGER |
7 350 |
P03 - BROADCAST PRODUCTION MANAGER |
9 150 |
P04 - PRINT PRODUCER |
5 300 |
P05 - BROADCAST PRODUCER |
6 550 |
P06 - ART BUYER |
5 550 |
P08 - PROOFREADER |
4 071 |
PR01 - PR DIRECTOR |
10 592 |
PR02 - PR MANAGER |
6 733 |
PR03 - PR EXECUTIVE |
4 475 |
R01 - HEAD OF RESEARCH |
15 500 |
R02 - SENIOR (MEDIA) RESEARCHER |
7 300 |
R03 - RESEARCHER |
3 600 |
R04 - ECONOMETRICS ANALYST |
5 900 |
R05 - JUNIOR MARKET ANALYST |
3 500 |
R06 - ECONOMETRICS ASISSTANT |
2 800 |
Dalsza część raportu (w tym zestawienie stawek godzinowych) na drugiej podstronie
Dołącz do dyskusji: Rosną zarobki w branży reklamowej. 18 tys. dla dyrektora kreatywnego, 15 tys. dla media directora (raport)
żenujące
Jaki ten ranking?
Telelewizja to 5%, internet to srednio 20%. Nie wiem jak jest w innych mediach. Ktos wie?