Rosną przychody reklamowe Amazona. 44 procent w górę w pierwszym kwartale 2020 roku
Koncern Amazon notuje coraz wyższe wpływy reklamowe na swojej platformie sprzedażowej. Wydatki na reklamy w I kwartale 2020 r. wzrosły o 44 procent do poziomu 3,91 mld dolarów. Dynamika wzrostów jest dużo wyższa niż w wypadku Google i Facebooka, jednak przedłużająca się pandemia koronawirusa może negatywnie wpłynąć na biznes reklamowy Amazona.
Według danych ujawnionych przez Amazon w I kwartale 2020 r. przychody koncernu wyniosły 75,45 mld dol., wobec oczekiwań 73,61 mld. Rozczarowujący okazał się jednak zysk na jedną akcję na poziomie 5,01 dol. wobec oczekiwanych 6,25 dol.
Reklama w górę o 44 procent
W I kwartale przychody reklamowe Amazona zamknęły się kwotą 3,91 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc. To wyższa dynamika wzrostu niż osiągnięta w tym samym okresie przez Google (12 proc.) oraz Facebooka (17 proc.).
Z drugiej strony jednak kwota z reklam pozyskana przez Amazona wciąż pozostaje w tyle za wynikiem zanotowanym przez Google w wysokości 28 mld dol. oraz Facebooka (17,4 mld dol.).
Koronawirus może zaszkodzić
Analitycy rynku i reklamodawcy cytowani przez serwis Digiday przyznają że kryzys związany z pandemią koronawirusa ma istotny wpływ na reklamowe przychody Amazona.
Na początku pandemii, gdy wielu użytkowników zwiększyło swoje zakupy na Amazonie z powodu domowej izolacji i ograniczonej oferty stacjonarnych sklepów wydatki reklamowe na platformie zanotowały poważne wzrosty.
W marcu br. pojawiła się jednak tendencja spadkowa spowodowana faktem, że Amazon napotkał trudności w terminowych dostawach zamówień i musiał zredukować dostępność oferty jedynie do wybranych kategorii podstawowych produktów.
Przykładem może być segment reklam publikowanych w wyszukiwarce Amazona. Przez większość I kwartału wydatki reklamowe w tym obszarze były o 25 proc. wyższe rok do roku, zaś w ostatnim tygodniu wskaźnik ten zmniejszył się do zaledwie 6 proc.
Eksperci przewidują, że w nadchodzących miesiącach przychody reklamowe Amazona będą się kształtować w różny sposób w zależności od dalszego rozwoju pandemii koronawirusa. Jeżeli Amazon zdoła pokonać w pełni kłopoty z dostarczaniem i dostępnością towarów w ofercie, wówczas może zyskać także na wzroście z reklam. W przeciwnym wypadku dynamika wzrostów reklamowych może mocno wyhamować.
Sam Amazon w komunikacie finansowym prognozuje że przychody w II kwartale br. wyniosą między 75 a 81 mld dol., co oznaczałoby wzrost rok do roku między 18 a 28 proc. Koncern przewiduje też, że w II kwartale kwota 4 mld dol. może być przeznaczona na pokrycie kosztów spowodowanych koroanawirusem.
Dołącz do dyskusji: Rosną przychody reklamowe Amazona. 44 procent w górę w pierwszym kwartale 2020 roku