SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM najczęściej cytowanym medium w Polsce, na podium TVN24 i "Rzeczpospolita". Awans Wirtualnemedia.pl

W majowym rankingu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), na czele najbardziej opiniotwórczych redakcji utrzymuje się RMF FM, do którego informacji inne redakcje w kraju odwoływały się w maju ponad 3 tys. razy.  Czołówkę uzupełniają TVN24 (z niewielką stratą do lidera) i "Rzeczpospolita". Wirtualnemedia.pl w rankingu TOP15 najbardziej opiniotwórczych mediów awansowały o jedną pozycję. 

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Na informacje RMF FM inne redakcje powoływały się blisko 3 tys. razy - podaje IMM. Wzrost liczby powołań stacja odnotowała w pierwszej połowie maja między innymi w związku z wywiadem Roberta Mazurka z posłem Platformy Obywatelskiej Bogusławem Sonikiem, który w trakcie programu ogłosił odejście z partii po 22 latach. 

Na drugim miejscu zestawienia, za sprawą awansu aż o sześć oczek, znalazł się TVN24, ze startą tylko 56 wzmianek. Skok cytowań stacja zaliczyła pod koniec miesiąca po publikacji głośnego reportażu Łukasza Frątczaka „Gra pozorów” ujawniającego kulisy fuzji Orlenu z Lotosem. Podium z awansem o dwa miejsca zamyka Rzeczpospolita, na którą dziennikarze innych mediów powoływali się 2,7 tys. razy. Pozycję czternastą w majowym rankingu Instytutu Monitorowania Mediów zajmują Wirtualnemedia.pl, cytowane 666 razy. To awans o jedną pozycję względem kwietnia.

Onet najbardziej opiniotwórczy w internecie

Na pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce powraca Onet z liczbą 2,5 tys. odwołań. Drugie miejsce zajmuje Wirtualna Polska z liczbą ponad 2,1 tys. wzmianek w innych tytułach. Podium ponownie zamyka Interia (1,7 tys.). Na miejscu czwartym są Wirtualnemedia.pl. TOP5 zamyka Plejada.

"Rzeczpospolita" liderem prasy

Z wynikiem 2,7 tys. cytowań na pozycję lidera zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych powraca "Rzeczpospolita". Z awansem o jedną pozycję na drugim miejscu znalazła się "Gazeta Wyborcza", na której informacje inne redakcje w kraju powoływały ponad 2,6 tys. razy. Podium z wynikiem 2,1 tys. cytowań zamyka "Super Express".

Pierwszą trójkę w kategorii tygodników i dwutygodników tworzą "Do Rzeczy" (599 cytatów), "Gazeta Polska" (336 cytatów) oraz "Wprost" (335 cytatów).

Ranking miesięczników i dwumiesięczników otwiera "Press" z liczbą 152 odwołań w innych mediach. Za nim znalazły się "Forbes" (142 cytaty) i "Twój Styl" wzmiankowany przez pozostałe redakcje 114 razy.

TVN24 zdecydowanym liderem stacji telewizyjnych

TVN24 z wynikiem blisko 3 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu z awansem o jedną pozycję znalazło się Polsat News, do którego informacji pozostałe redakcje odwoływały się ponad 2,2 tys. razy. Z kolei podium także z awansem o jedno miejsce względem kwietnia zamyka TVP Info (1,6 tys.).


Radio RMF FM, lider rankingu radiowego, wyprzedza w maju Radio Zet i Polskie Radio 24 (664 wzmianki).

Money ponownie na szczycie zestawienia portali ekonomiczno-biznesowych

Na pierwszym miejscu w zestawieniu portali biznesowych utrzymuje się Money (569 wzmianek). Dalej znalazły się Business Insider z liczbą 339 cytowań, a miejsce trzecie zajmuje Bankier (186).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" przed "Dziennikiem Gazetą Prawną" i "Pulsem Biznesu".

Pozycję lidera w kategorii mediów o tematyce zdrowotnej utrzymuje kwartalnik "Rynek Zdrowia", na który dziennikarze powoływali się w maju 112 razy. Podium uzupełniają "Puls Medycyny" (89 cytowań) i Medonet (66).

"Gazeta Krakowska" liderem mediów regionalnych

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych ponownie należy do "Gazety Krakowskiej" cytowanej w maju 129 razy. Kolejne miejsce zajmuje Radio Gdańsk, na którego publikacje powoływano się 82 razy. Ostatnie miejsce na podium zdobywa Radio Poznań, cytowane przez inne tytuły w kraju 81 razy.

Ringier Axel Springer na szczycie zestawienia wydawnictw

Na pozycji lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje się Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,4 tys. razy.

Na drugim miejscu jest Agora z łącznym wynikiem 5,3 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Radio Zet, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Plotek, Sport.pl oraz TOK FM.

Z awansem o jedną pozycję podium zamyka Cyfrowy Polsat (Interia, Polsat News, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4), której materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 4,9 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju.

Analizę częstotliwości 43 609 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 maja 2023 roku.

Dołącz do dyskusji: RMF FM najczęściej cytowanym medium w Polsce, na podium TVN24 i "Rzeczpospolita". Awans Wirtualnemedia.pl

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Igor
Porażka, z tą ich pralnią mózgu czym się tu szczycić. Muza cienka a informacje nic specjalnego.
Już to widzę że wszyscy się powołują na nich.
odpowiedź
User
Patryk
Porażka, z tą ich pralnią mózgu czym się tu szczycić. Muza cienka a informacje nic specjalnego.
Już to widzę że wszyscy się powołują na nich.
W wakacje ich poziom faktycznie spadł, ale ogólnie Fakty od lat uważam za najlepszy serwis informacyjny w polskiej radiofonii. Myślę, że jesienią Fakty wrócą do wysokiego poziomu.
odpowiedź
User
Tytuss
Duża część tych cytowań to zapewne działalność radia RMF24 nadawanego w internecie. To jest maszyna do cytatów bo robią fajne rozmowy, trochę dłuższe, pogłębione. Przed powstaniem tego radia internetowego takich wyników RMF nie miał.
odpowiedź