Reklamy tygodnia: „Dopalacze kradną życie”, „HIVokryzja. Wyleczmy się”, Hype Energy, Sea Shepherd, TAB>U Travel
W naszym cotygodniowym zestawieniu najlepszych reklam minionego tygodnia wyróżniliśmy dwie kampania zagraniczne oraz trzy polskie akcje reklamowe, w tym dwie społeczne. Naszą uwagę przykuły spoty Hype Energy Drink i spot Sea Shepherd oraz rodzime produkcje: reklama kosmetyków TAB>U Travel oraz działania na temat dopalaczy i zakażonych wirusem HIV.
Hype Energy Drink
W tej reklamie uwagę zwraca dość ciekawa konwencja rozbudowanego spotu – role, w które wciela się zatrudniona do promocji marki celebrytka.
Celebrytka Kim Kardashian w rozbudowanym spocie napojów energetycznych Hype kilka razy zmienia swoją postać. Jest Marią Antoniną, Audrey Hepburn, występuje też w stroju stylizowanym na Barbarellę.
Trwający 2,5 minuty klip zaczyna się od nieszczęśliwego upadku Kardashian na rowerze. Celebrytka traci przytomność, a z rowerowego koszyka wysypują się puszki z Hype Energy Drink. Tracąc świadomość bohaterka spotu trafia w nowy fantastyczny świat, w którym widzimy ją stylizowaną na Marię Antoninę odpoczywającą w komnatach Wersalu. Długie ujęcia pokazują szczegóły bogatego stroju, w który ubrana jest Kim Kardashian/Maria Antonina.
W kolejnych sekwencjach tempo akcji się zmienia. Kardashian pojawia się w coraz bardziej zaskakujących, agresywnych kreacjach, jedna z nich przypomina do złudzenia strój Barbarelli - bohaterki kultowego filmu Rogera Vadima z 1968 r.
Całość ma sprawiać wrażenie szalonego pokazu mody, podczas którego Kardashian nie rozstaje się z puszką reklamowanego napoju Hype
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych/ „Dopalacze kradną życie”
Brawo za zwrócenie uwagi na problem, który aktualnie jest plagą w środowisku młodych ludzi. Widać, że akcja jest przemyślana – w przeciwieństwie do działań prowadzonych wcześniej przez inne instytucje.
MSW we współpracy z wieloma instytucjami państwowymi zainaugurowało kampanię „Dopalacze kradną życie”, której ambasadorami są Jurek Owsiak i Marcin Gortat. W ramach kampanii spot „Taki z ciebie mocarz” przygotowali wolontariusze.
Akcja ma charakter profilaktyczny - jej celem jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na zagrożenia wynikające z zażywania dopalaczy. Ponadto jest skierowana do starszych ludzi mających kontakt z młodzieżą, m.in. rodziców i nauczycieli. Ambasadorami kampanii jest szef WOŚP Jurek Owsiak i koszykarz Marcin Gortat.
W ramach działań uruchomiono fanpage facebookowy „Dopalacze kradną życie”, na którym będą zamieszczane m.in. informacje o przebiegu akcji i działaniach policji przeciw dopalaczom.
Kampania obejmuje też spot „Taki z ciebie mocarz”, przygotowany przez wolontariuszy w ramach programu „Profilaktyka a Ty” Komendy Głównej Policji. Klip pokazuje ujęcia z pomocy udzielanej przez służby medyczne osobie agresywnej po zatruciu dopalaczami. Będzie emitowany w kanałach Telewizji Polskiej, jest też rozpowszechniany w internecie.
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia/ „HIVokryzja. Wyleczmy się”
Przykład potrzebnej kampanii uświadamiającej, że nosiciele HIV to nie trędowaci.
Fundacja Studio Psychologii Zdrowia we współpracy z Fundacją „Inspiratornia”, Leo Burnett Group, Planet PR, KOI Studio Agnieszka Dziedzic i TPS Film Studio rozpoczęły kampanię, która ma wyleczyć ludzi z hipokryzji wobec osób zakażonych wirusem HIV i zmienić postrzeganie jego nosicieli.
Kampania prowadzona jest pod hasłem „HIVokryzja. Wyleczmy się”.Bohaterką dwuminutowego filmu jest młoda dziewczyna, Kasia, nosicielka HIV. Opowiada w nim o problemach, które spotykają ją w związku z tym, że jest zakażona.
Jak podają organizatorzy akcji, największym problemem osób żyjących z HIV nie jest w dzisiejszych czasach samo zakażenie, ale alienacja, której doświadczają, kiedy przyznają się do choroby. Według twórców kampanii hipokryzja wobec osób zakażonych wirusem HIV polega na tym, że pozornie są akceptowani przez społeczeństwo, jednak gdy przyznają się, że są chorzy - ludzie zaczynają się od nich izolować, np. nie chcą z nimi pracować ani nawet podawać im ręki.
Celem kampanii jest podkreślanie hipokryzji niektórych zdrowych ludzi wobec osób zakażonych wirusem HIV oraz próba zmiany tego nastawienia. Organizatorem kampanii jest Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, a jej partnerami: Fundacja „Inspiratornia”.
Agencje: Leo Burnett Group (koncepcja, strategia, komunikacja, realizacja), Planet PR (komunikacja medialna i działania w social mediach), KOI Studio Agnieszka Dziedzic, TPS Film Studio.
Sens.Us Polska/ TAB>U Travel
Akcja bez wątpienia zwróci uwagę, bo jest dość niesztampowa. Gra na sentymencie a nie na nowych technologiach, które dziś stały się chlebem powszednim.
Firma Sens.Us Polska, dystrybutor włoskich kosmetyków do włosów, niestandardową akcją marketingową przygotowaną we własnym zakresie promuje kosmetyki TAB>U Travel.
Nową linię kosmetyków TAB>U Travel przeznaczonych do pielęgnacji włosów latem wspiera akcja polegająca na wysyłaniu tradycyjnych pocztówek z wakacyjnymi pozdrowieniami. Są one adresowane do klientów firmy, głównie salonów fryzjerskich oraz do branżowych mediów. - Nie bez powodu wykorzystaliśmy jedną z najlepiej odbieranych drukowanych form marketingu spersonalizowanego, czyli pocztówkę. Poza okresem świąt została ona zupełnie zapomnianą formą przekazu komunikatu, a przecież koszta takiej kampanii są niewielkie. W dobie mediów
społecznościowych pocztówka będzie stanowić element zaskoczenia, jak i wzbudzi w odbiorcy same pozytywne emocje - przekonuje Paulina Baer, specjalista ds. marketingu i PR w firmie Sens.Us Polska.
Akcja ruszyła 28 lipca br. i ma na celu nawiązać relacje z przyszłymi i obecnymi klientami, jak i branżowymi mediami. To pierwsza taka niestandardowa akcja marki Sens.Us przygotowana przez dział marketingu tej firmy.
Agencje: Paulina Baer (koncepcja kreatywna, copywriting, PR), Miłosz Kowalski (projekt graficzny pocztówki).
Sea Shepherd/ kampania nt. rzezi wielorybów
Niezwykle wstrząsający spot, który nie może zostać niezauważony. Niesamowite zobrazowanie ważnego problemu.
Sea Shepherd, organizacja działająca na rzecz ochrony przyrody i środowiska morskiego, rozpoczęła kampanię, która ma być drastycznym protestem przeciw rzezi wielorybów. Autorem reklam jest agencja The Works Sydney.
Trwający blisko dwie minuty spot jest niesamowicie brutalny. Jego bohaterem jest mężczyzna w średnim wieku – w tej roli australijski aktor David Field. Reklama zaczyna się od tego, jak mężczyzna nerwowo zaczyna oglądać się za siebie i nagle zaczyna biec, szybciej i szybciej. Nagle pada raniony w plecy. Gdy próbuje się podnieść zaczyna być duszony, kłuty ostrymi narzędziami, krztusi się i dławi krwią itp. Aż w końcu, w wielkich mękach umiera.
W ten sposób organizacja chce zwrócić uwagę na brutalne traktowanie wielorybów w trakcie polowań na nie – zwłaszcza na cierpienie i obrażenia jakich doznają zranione harpunem. Zanim umrą od odniesionych obrażeń, może minąć nawet godzina.
Kampania prowadzona jest w prasie, internecie, radiu i mediach społecznościowych.
Agencja: The Works Sydney.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: „Dopalacze kradną życie”, „HIVokryzja. Wyleczmy się”, Hype Energy, Sea Shepherd, TAB>U Travel