Reklamy tygodnia: Volvo XC60 i Finish (wideo)
W minionym tygodniu naszą uwagę przykuły niestety tylko dwie produkcje, obie zagraniczne. Są to spoty promujące Volvo XC60 i produkowany przez Reckitt Benckiser środek do zmywarek Finish.
Volvo XC60 - „Moments”
Agencja: Forsman7Bodenfors
Ten film to opowieść o tym, co może się nigdy nie wydarzyć. Piękna wzruszająca, i niezwykle smutna historia, której główną bohaterką jest kilkuletnia dziewczynka. Full emocji.
Firma motoryzacyjna Volvo rozpoczęła w Szwecji kampanię nowego modelu XC60. Trzyminutowy film pokazujący całe życie małej dziewczynki promuje przede wszystkim zastosowane w aucie systemy bezpieczeństwa.
Głównym elementem kampanii jest trwający ponad trzy minuty spot „Moments”. Film zaczyna się od sceny, w której kilkuletnia dziewczynka jest bardzo smutna z powodu tego, że idzie pierwszy raz do szkoły. Rozmawia z nią matka, która przekonuje dziecko, że szkoła to fajne miejsce, w ktorym m.in. pozna nowe koleżanki i miło spędzi czas. Wkrótce matka pakuje dziewczynce plecak i ta sama wychodzi z domu do szkoły, machając mamie na pożegnanie.
W tym samym momencie pojawia się scena, w której młoda kobieta wyjeżdża Volvo XC60 do pracy. Gdy dziewczyna spokojnie spaceruje w drodze do szkoły pokazywane są sceny z jej dalszego, już dorosłego życia: pierwsze wakacje z chłopakiem, to jak robi test ciążowy, jak zostaje matką. W innych scenach pokazano kobietę kierującą Volvo. W momencie gdy rozlewa się jej kawa w samochodzie, i ta zamiast na prowadzeniu samochodu uwagę skupia właśnie na rozlewającej się kawie, tuż przed koła samochodu, na jezdnię wkracza, idąca pierwszy raz do szkoły kilkulatka. Kobieta nie reaguje, bo jest zajęta czymś innym, ale reaguje samochód, który wykrywa postać przed maską i automatycznie uruchamia hamowanie. Spot kończy się słowami „Sometimes the moments that never happen, matter the most”.
Tą reklamą koncern Volvo promuje zastosowane w nowym modelu XC60 systemy bezpieczeństwa, takie jak m.in. niezależny system hamowania awaryjnego City Safety, BLIS- system informowania o niewidocznych punktach na drodze itp. Za kreację reklam odpowiada agencja Forsman&&Bodenfors, spot wyreżyserował Gustav Johansson.
Finish - „I love doin dishes”
Agencja: Wieden+Kennedy z Londynu
Tu z kolei mamy dość zabawną historię. Niezwykle ironiczny musical jest ciekawą formą promocji całkiem banalnego produktu.
W nowej globalnej kampanii reklamowej marki Finish (środki do zmywarek) - „I love doing dishes” - firma Reckitt Benckiser opowiada w formie musicalu o nienawiści do zmywania naczyń.
Reklama, która promuje markę środków do zmywarek Finish ma formę musicalu, którego bohaterowie dość ironicznie demonstrują swoją nienawiść do ręcznego zmywania naczyń. Kampania oparta przede wszystkim na 75-sek. filmie będzie prowadzona w większości krajów na świecie, w tym również w Chinach, Brazylii, Południowej Afryce i Turcji, gdzie ręczne mycie naczyń wciąż jest normą. Głównym elementem spotu jest gumowa, żółta rękawica kuchenna, której zwykle używa się m.in. przy zmywaniu naczyń. W końcowej scenie filmu pęka. Motyw tej rękawiczki będzie wykorzystywany w reklamach prasowych, na eventach itp.
Reżyserem filmu jest Ian Pons Jewell, wyprodukowała go firma Time Based Arts. Tekst i muzykę stworzyła agencja Wieden+Kennedy, a piosenkę wyprodukował Warner Music.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Volvo XC60 i Finish (wideo)