Reklama Żywca wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości
Internetowy banner piwa Żywiec naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości - uznała Komisja Etyki Reklamy. Przekaz obiecywał „najlepsze przed Tobą” również niepełnoletnim użytkownikom.
Banner piwa Żywiec, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, wyświetlał każdemu odbiorcy pytanie, czy ukończył 18 lat. Jednak – jak zauważył autor protestu – nawet po wybraniu negatywnej odpowiedzi reklama przekierowywała na stronę Żywca. Tam pojawiał się napis „Nie masz ukończonych 18 lat, ale NAJLEPSZE przed Tobą”, a obok niego – kufel piwa. Autor skargi uznał, że taki przekaz narusza ustawę o wychowaniu w trzeźwości.
Odpowiadająca za tę reklamę Grupa Żywiec wyjaśniła, że banner w opisywanej formie pojawił się w internecie wskutek błędu. „Omyłka ta została skorygowana i obecnie nie zachodzi sytuacja, która podniesiona została w skardze konsumenckiej” – podkreśliła firma.
W ocenie Komisji Etyki Reklamy banner w postaci opisanej przez autora skargi naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zespół orzekający uznał też, że reklama nadużyła zaufania odbiorców i wykorzystała ich brak doświadczenia lub wiedzy, łamiąc w ten sposób branżowy kodeks etyczny. Członkowie komisji docenili jednocześnie, że Grupa Żywiec szybko zareagował na skargę, modyfikując odpowiednio przekazu.
Dołącz do dyskusji: Reklama Żywca wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości