Reklama telewizyjna: TVN i Polsat w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół
Polskie stacje telewizyjne w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe TVN i Discovery Channel, a najbardziej spadły Vivie Polska, TVP 1 i TVP 2.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 2,5 proc, większe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 2,9 proc. większe - z autopromocją. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły aż o 54,2 proc.
>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat mniej, TVP w górę (12-18 marca)
Dwie największe stacje komercyjne zanotowały większe wpływy reklamowe niż przed rokiem - TVN o 25,2 proc., a Polsat o 6,5 proc. Dużo więcej z reklam zarobiły też Discovery Channel (o 27 proc.) i AXN (o 12,7 proc.). Natomiast minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały TVN 24 i TV - odpowiednio: 2,9 i 3 proc.
>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN po 14 mln zł więcej (5-11 marca)
Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam 19,1 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP 2 - 15,5 proc. mniej. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe kanału Viva Polska - o 36,4 proc.
>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN mocno w górę (27 lutego – 4 marca)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
II.2012 | II.2011 | |
Polsat | 192 093 200 zł | 180 410 588 zł |
TVN | 187 402 517 zł | 149 664 281 zł |
TVP 1 | 121 722 525 zł | 150 484 586 zł |
TVP 2 | 80 640 857 zł | 95 473 715 zł |
AXN | 31 212 115 zł | 27 703 230 zł |
Discovery Channel | 30 133 430 zł | 23 734 980 zł |
Viva Polska | 23 675 550 zł | 37 230 030 zł |
TVN 24 | 22 025 540 zł | 21 396 257 zł |
TV 4 | 20 882 975 zł | 20 272 211 zł |
Disney Chanel | 17 823 665 zł | - |
monitorowane stacje razem | 916 566 212 zł | 894 193 545 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 927 291 336 zł | 901 148 048 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 10 725 124 zł | 6 954 503 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: TVN i Polsat w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół