SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)

We wrześniu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ok. 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki przychodów reklamowych zanotowały TVP 1 i TVP 2, za to wzrosty - Polsat i TVN.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były we wrześniu niższe o 3,1 proc. niż rok wcześniej - licząc bez autopromocji, a o 2,9 proc. - uwzględniając autopromocję. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 25,1 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)

Wśród czołowych kanałów największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 31,9 proc. Polsat zarobił z reklam 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Discovery Channel - 5,5 proc., a TVN - 4,5 proc. Minimalny wzrost tych wpływów - 1,1 proc. - zanotował też TVN 24.

>>> Magazyny więcej z reklam: „Show” dwa razy, „Wprost” o połowę

Z drugiej strony Viva Polska zarobiła z reklam o 31,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a AXN - 30,1 proc. Wpływy reklamowe TVP 1 były mniejsze o 18,1 proc., a TVP 2 - o 15,4 proc.

>>> „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam

Kolejny miesiąc z rzędu bardzo duże spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały 4FunTv i TV Puls. Ta pierwsza stacja zarobiła tylko 19,6 proc. tego co przed rokiem, a ta druga - 30,8 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
  IX.2011 IX.2010
Polsat 326 474 243 zł 298 396 849 zł
TVN 294 457 577 zł 281 830 196 zł
TVP 1 194 193 225 zł 237 109 188 zł
TVP 2 144 323 153 zł 152 488 940 zł
Viva Polska 43 808 615 zł 63 676 570 zł
TV 4 29 105 162 zł 22 065 835 zł
Discovery Channel 27 639 380 zł 26 195 620 zł
AXN 26 649 699 zł 38 107 637 zł
TVN 24 26 229 748 zł 25 932 239 zł
Disney Channel 22 598 923 zł  -
monitorowane stacje razem 1 382 668 364 zł 1 427 012 787 zł
 
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją 1 398 665 677 zł 1 439 795 924 zł
monitorowane tytuły stacje - autopromocja 15 997 313 zł 12 783 137 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl