Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)
We wrześniu br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam ok. 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki przychodów reklamowych zanotowały TVP 1 i TVP 2, za to wzrosty - Polsat i TVN.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były we wrześniu niższe o 3,1 proc. niż rok wcześniej - licząc bez autopromocji, a o 2,9 proc. - uwzględniając autopromocję. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 25,1 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> Rosną wpływy reklamowe radia - najbardziej Jedynki i Trójki (TOP10)
Wśród czołowych kanałów największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 31,9 proc. Polsat zarobił z reklam 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej, Discovery Channel - 5,5 proc., a TVN - 4,5 proc. Minimalny wzrost tych wpływów - 1,1 proc. - zanotował też TVN 24.
>>> Magazyny więcej z reklam: „Show” dwa razy, „Wprost” o połowę
Z drugiej strony Viva Polska zarobiła z reklam o 31,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a AXN - 30,1 proc. Wpływy reklamowe TVP 1 były mniejsze o 18,1 proc., a TVP 2 - o 15,4 proc.
>>> „Rzeczpospolita” i „Fakt” zarabiają coraz mniej z reklam
Kolejny miesiąc z rzędu bardzo duże spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały 4FunTv i TV Puls. Ta pierwsza stacja zarobiła tylko 19,6 proc. tego co przed rokiem, a ta druga - 30,8 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
IX.2011 | IX.2010 | |
Polsat | 326 474 243 zł | 298 396 849 zł |
TVN | 294 457 577 zł | 281 830 196 zł |
TVP 1 | 194 193 225 zł | 237 109 188 zł |
TVP 2 | 144 323 153 zł | 152 488 940 zł |
Viva Polska | 43 808 615 zł | 63 676 570 zł |
TV 4 | 29 105 162 zł | 22 065 835 zł |
Discovery Channel | 27 639 380 zł | 26 195 620 zł |
AXN | 26 649 699 zł | 38 107 637 zł |
TVN 24 | 26 229 748 zł | 25 932 239 zł |
Disney Channel | 22 598 923 zł | - |
monitorowane stacje razem | 1 382 668 364 zł | 1 427 012 787 zł |
monitorowane tytuły stacje - z autopromocją | 1 398 665 677 zł | 1 439 795 924 zł |
monitorowane tytuły stacje - autopromocja | 15 997 313 zł | 12 783 137 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: Polsat i TVN w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół (TOP 10)