Radiowa Czwórka od września br. tylko cyfrowo i w internecie. „Inwestycja w program”
Od 1 września br. radiowa Czwórka będzie dostępna tylko w systemie DAB+ oraz w internecie. Polskie Radio chce poszerzyć grupę odbiorców kanału o starszą młodzież, zapowiada także inwestycje w ofertę programową.
Od września br. na antenie radiowej Czwórki pozostaną wszystkie audycje, które wprowadzono wraz z letnią ramówką stacji, choć możliwe są korekty programu. Program 4 Polskiego Radia chce postawić na muzykę, dlatego w nieco odświeżonej formule kontynuowane będą programy „Będzie głośno!” (emisja w piątki od 18.00 do 20.00) oraz „Artystyczny wybieg” (niedziela, od 12.00 do 14.00). Oba programy będą promować młodych artystów, nieznanych jeszcze szerokiemu gronu odbiorców.
Kolejna audycja, która zagości na stałe w jesiennej ramówce Czwórki to „TXT”. W programie nadawanym w piątki od 17.00 do 18.00 autorzy tekstów do muzyki z różnych gatunków opowiadać będą o języku polskim, zabawie słowem, slangu i różnicach w komunikowaniu się między pokoleniami. Po wakacjach na antenie na stałe zagości także popołudniowe pasmo „Czat Czwórki” (emisja od poniedziałku do piątku od godz. 15.00 do 17.00). W audycji rozmowy z zaproszonymi gośćmi, a także ze słuchaczami.
Z kolei w soboty od 14.00 do 15.00 nadawany będzie program „Zaklinacze czasu”, w którym z przymrużeniem oka przedstawiana będzie historia. Również w sobotę od 15.00 do 16.00 będzie można posłuchać audycji „Klucz kulturowy”, która przybliża i wyjaśnia hasła należące do polskiego kodu kulturowego.
Jak podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia, redakcja radiowej Czwórki pracuje w niemal niezmienionym składzie od początku wakacji i nie ma planów zmian w zespole ani redukcji zatrudnienia (obecnie szefową kanału jest Hanna Dołęgowska).
- Oferta Czwórki jest przygotowywana z myślą o słuchaczach, którzy stoją na progu dorosłości, stawiają pierwsze kroki na rynku pracy, zakładają rodziny oraz o wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi nurtami muzycznymi. Nie zmieni się także muzyka prezentowana na antenie, zostaje zachowany charakter Czwórki - mówi nam Kubiak.
Warto przypomnieć, że na początku br. Polskie Radio rozważało zmianę charakteru Czwórki ze stacji młodzieżowej na kanał informacyjny.
W efekcie jednak podjęto decyzję o uruchomieniu z dniem 1 września br. transmisji informacyjno-publicystycznej rozgłośni Polskie Radio 24 na częstotliwościach analogowych wykorzystywanych do tej pory przez Czwórkę, a sam Program 4 Polskiego Radia dostępny będzie tylko w internecie oraz za pośrednictwem odbiorników cyfrowych w systemie DAB+.
Barbara Stanisławczyk, prezes zarządu i redaktor naczelny Polskiego Radia zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pod koniec czerwca br., że Polskie Radio chce inwestować w Czwórkę i poszerzać jej ofertę.
Według badania Radio Track, w pierwszym półroczu br. udział Czwórki w rynku radiowym pod względem słuchalności wyniósł 0,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Radiowa Czwórka od września br. tylko cyfrowo i w internecie. „Inwestycja w program”