Publicis Groupe zmienia zarządzanie na 8 kluczowych rynkach, Jarek Ziębiński szefem w Europie Środkowej i Północnej
Koncern marketingowy Publicis Groupe w ramach restrukturyzacji rozszerza tzw. country model na osiem kluczowych rynków jego działalności. To Wielka Brytania, Ameryka Północna, Francja, DACH (Niemcy, Szwajcaria, Austria), Europa Północna i Środkowa, Europa Południowa, Azja i Pacyfik oraz Środkowy Wschód/Afryka i Ameryka Łacińska.
Country model był testowany przez kilka ostatnich miesięcy w Wielkiej Brytanii i Francji. Teraz zostaje rozszerzony na kolejne rynki, które dla Publicis Groupe są kluczowe. Do Wielkiej Brytanii i Francji dołączają teraz Ameryka Północna, region DACH, Europa Północna i Środkowa, Europa Południowa, Azja i Pacyfik, Środkowy Wschód/Afryka i Ameryka Łacińska.
Każdy z rynków będzie zarządzany przez zespół kierowniczy, który, jak podaje Publicis Groupe, umożliwi „rozbicie silosów na poziomie krajowym, przyspieszenie wzajemnej wymiany i nowej siły w biznesie”, a także wykorzystanie koncepcji Power of One, by stworzyć bardziej zintegrowany model dla klientów.
Za region Ameryki Północnej odpowiada zjednoczony komitet wykonawczy, Francja jest kierowana przez Agathe Bousquet, Wielka Brytania - przez Anette King, a szef operacyjny Publicis Communications, Justin Billingsley, prowadzi region DACH.
Publicis Groupe ogłosiła w czwartek dwie nowe nominacje na liderów krajowych: Loris Nold, dyrektor wykonawczy Publicis Groupe APAC będzie teraz również nadzorować Bliski Wschód i Afrykę, zaś Jarek Ziebiński, dyrektor wykonawczy Publicis One, został powołany do nowo utworzonej roli prezesa Publicis Groupe na Europę Północną i Środkową.
Firma zapowiedziała, że w najbliższych miesiącach będzie wyznaczać kolejne stanowiska w Europie Południowej i Ameryce Łacińskiej, które do tego czasu będą miały tymczasowych liderów: Gerry Boyle, szef Publicis Media APAC i EMEA, będzie nadzorował Europę Południową, a Tim Jones, prezes Publicis Media North America, będzie nadzorował Amerykę Łacińską (z wyjątkiem Brazylii). Organizacja w Brazylii, jako jedno centrum dystrybucji pozostanie niezmieniona.
Reorganizacja Publicis Groupe rozpoczęła się pod rządami poprzedniego dyrektora generalnego, Maurice'a Lévy'ego, który przekształcił firmę w tzw. cztery centra rozwiązań: Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient i Publicis Healthcare
Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe, który przejął zarządzanie grupą w zeszłym roku, tak komentuje obecne zmiany: - Stopniowo kończymy naszą transformację, aby stać się platformą. Aby odnieść sukces, musimy wprowadzić właściwą równowagę między naszymi globalnymi praktykami prowadzonymi przez rozwiązania oraz model, który dostarcza je w sposób zintegrowany, dlatego ten krok jest kamieniem milowym w naszej podróży i sprawi, że nasz model będzie silniejszy.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zmienia zarządzanie na 8 kluczowych rynkach, Jarek Ziębiński szefem w Europie Środkowej i Północnej
chyba wiertniczą...