SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem, rekordowy wzrost wpływów TV Puls

W I półroczu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych miał Polsat, który wyprzedził TVN. Na czele kanałówtematycznych znalazł się AXN. Rekordowy wzrost wpływów zanotowałaTV Puls. Reklamodawcą numer 1 był Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam Polsat-u w I półroczu 2008 rokuwyniosły 1,346 mld zł i były o 29,5 proc. wyższe niż w analogicznymokresie zeszłego roku. Pozwoliło to stacji awansować na pierwsząpozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej -wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (danepowstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmująrabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, którazanotowała przychody reklamowe na poziomie 1,287 mld zł (o 21,9proc. więcej niż w I półroczu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 697 mln zł,czyli o 11 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam do poziomu 461 mln zł (-16,4 proc.).

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą blisko 134 mlnzł. Stacja ta zyskała aż 86,5 proc. w porównaniu do I półrocza 2008roku i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych (deklasującPolsat Sport).

Szósta pozycja w rynku przypadła telewizyjnej Czwórce, którazarobiła 132 mln złotych (wzrost o 21 proc.). Tylko 1,6 mln mniejzarobiła telewizja Puls ( która w I półroczu 2008 roku miała udziałponad dwukrotnie mniejszy od TV4). Warty odnotowanie ponad 100proc. wzrost wpływów reklamowych odnotowała także stacja 4fun TV (65 milionów złotych, 12 miejsce w zestawieniu).


I półrocze 2008*ZMIANA
Polsat1 346 731 794 zł29,5%
TVN1 287 335 422 zł21,9%
TVP1697 783 019 zł-11,0%
TVP2461 238 538 zł-16,4%
AXN133 983 634 zł86,5%
TV4132 770 158 zł21,0%
TVPuls131 105 357 zł301,7%
Polsat Sport106 305 940 zł-13,7%
TVN 24106 266 359 zł23,2%
TVN Siedem79 047 258 zł35,1%
MTV Polska70 277 775 zł-5,3%
4fun TV65 388 852 zł104,4%
VIVA Polska62 304 200 zł3,0%
Discovery61 262 310 zł46,0%
TVP INFO54 183 370 zł27,2%
Jetix52 135 926 zł4,0%
Cartoon Network49 806 970 zł14,4%
Polsat Zdrowie i Uroda45 547 330 zł14,0%
Tele 540 995 020 zł-41,0%
Hallmark38 148 027 zł80,0%

I półrocze 2007*
TVN1 056 390 897 zł
Polsat1 039 653 022 zł
TVP1784 398 092 zł
TVP2551 557 999 zł
Polsat Sport123 124 800 zł
TV4109 693 315 zł
TVN 2486 246 316 zł
MTV Polska74 184 020 zł
AXN71 856 907 zł
Tele 569 537 724 zł
VIVA Polska60 508 200 zł
TVN Siedem58 519 554 zł
Jetix50 128 616 zł
Cartoon Network43 538 370 zł
TVP INFO42 603 630 zł
Discovery41 964 965 zł
Polsat Zdrowie i Uroda39 962 321 zł
TVPuls32 638 399 zł
4fun TV31 989 845 zł
VH1 Polska30 151 030 zł


Top 20 reklamodawców

Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i PolskaTelefonia Cyfrowa to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamęw telewizji w I pólroczu 2008 roku.


I półrocze 2008*
UNILEVER POLSKA264 083 852 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS179 641 243 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA131 342 244 zł
POLKOMTEL128 907 079 zł
L`OREAL POLSKA120 350 760 zł
NESTLE POLSKA119 214 770 zł
DANONE110 865 847 zł
RECKITT BENCKISER106 710 004 zł
PTK CENTERTEL97 400 665 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES78 898 813 zł
USPHARMACIA73 614 587 zł
MASTER FOODS POLSKA67 520 870 zł
HENKEL67 072 150 zł
NIVEA POLSKA61 257 327 zł
TVPROMOTION GROUP57 255 806 zł
GRUPA ŻYWIEC57 212 574 zł
COLGATE - PALMOLIVE54 321 494 zł
P454 089 773 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA52 049 942 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA51 367 900 zł
I półrocze 2007*
UNILEVER - BESTFOODS239 705 769 zł
NESTLE POLSKA164 019 623 zł
POLKOMTEL135 580 093 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS116 898 973 zł
L`OREAL POLSKA103 720 666 zł
DANONE97 706 990 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA97 599 566 zł
PTK CENTERTEL87 983 976 zł
HENKEL83 358 649 zł
USPHARMACIA80 934 611 zł
GRUPA ŻYWIEC78 154 597 zł
NIVEA POLSKA67 881 628 zł
MASTER FOODS POLSKA66 936 211 zł
RECKITT BENCKISER63 819 140 zł
TVPROMOTION GROUP55 646 230 zł
AGORA S.A.53 177 334 zł
GLAXOSMITHKLINE51 563 259 zł
P448 871 920 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA47 404 689 zł
FERRERO POLSKA47 070 380 zł

*bez danych z 30.06.2007 i 30.06.2008

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, rekordowy wzrost wpływów TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl