Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 - mniej
W I połowie br. polskie stacje telewizyjne zarobiły z reklam minimalnie więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych kanałów wzrosty tych przychodów zanotowały Polsat i TVN, a spadek - TVP 1.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do czerwca br. cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były o 0,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Uwzględniając autopromocję, te wpływy wzrosły w skali roku o 1 proc. Natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 37 proc.
>>> Rynek kanałów tematycznych: Polsat News goni TVN 24
Spośród czterech największych stacji wzrosty przychodów reklamowych w skali roku zanotowały Polsat - 10,6 proc., TVN - 3,4 proc., oraz TVP 2 - 1,2 proc. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 2,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wśród pozostałych kanałów z czołówki największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Discovery Channel i TV 4 - odpowiednio 38,3 i 24,5 proc. Z drugiej strony AXN zanotowało przychody z reklam o 10,7 proc. niższe niż w I połowie ub.r., MTV - o 5,3 proc. niższe, a VIVA Polska - o 1,6 proc. niższe.
Z kolei wpływy reklamowe TV Puls spadły w skali roku aż o 71,8 proc., a 4fun.tv - o 83,3 proc. Z tego powodu obie stacje wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Cennikowe wpływy reklamowe w telewizji (bez autopromocji) | ||
I półrocze 2011 | I półrocze 2010 | |
TVN | 1 561 118 415 zł | 1 509 113 108 zł |
Polsat | 1 555 978 527 zł | 1 406 375 878 zł |
TVP 1 | 1 077 301 057 zł | 1 104 069 226 zł |
TVP 2 | 734 501 757 zł | 725 830 370 zł |
Viva Polska | 291 770 165 zł | 296 375 660 zł |
AXN | 226 185 465 zł | 253 182 953 zł |
Discovery Channel | 162 795 440 zł | 117 695 830 zł |
TV 4 | 155 895 191 zł | 125 219 270 zł |
TVN 24 | 152 608 286 zł | 140 999 991 zł |
MTV | 136 215 295 zł | 143 798 480 zł |
monitorowane stacje razem | 7 326 962 627 zł | 7 271 953 754 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 7 397 727 587 zł | 7 323 615 765 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 70 764 960 zł | 51 662 011 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 - mniej