Polsat, Discovery i TV 4 więcej z reklam, TVP 1 i MTV – mniej
Polskie telewizje w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały AXN, MTV, Viva Polska i TVP 1, a największe wzrosty – TV 4, Discovery Channel, TVN 24 i Polsat.
W lutym br. liderujący na rynku polskiej reklamy telewizyjnej Polsat zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły TV 4 (30,1 proc.), Discovery Channel (26,5 proc.) i TVN 24 (10,8 proc.).
Z drugiej strony przychody reklamowe AXN były o 30,2 proc. mniejsze niż w lutym ub.r., a MTV – o 26,3 proc. mniejsze. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a Viva Polska – 11 proc. mniej.
Z kolei TVN i TVP 2 zanotowały minimalne spadki cennikowych przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,5 i 0,8 proc.
Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół
RMF FM dwa razy więcej z reklam, Radio ZET i Eska Trójmiasto w dół
Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji telewizyjnych były o 6,3 proc. niższe – zarówno wliczając w to autopromocję, jak i bez niej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
II.2011 | II.2010 | |
Polsat | 180 410 588 zł | 163 849 726 zł |
TVP 1 | 150 484 586 zł | 171 312 462 zł |
TVN | 149 664 281 zł | 150 477 089 zł |
TVP 2 | 95 473 715 zł | 96 201 594 zł |
VIVA Polska | 37 230 030 zł | 41 806 825 zł |
AXN | 27 703 230 zł | 39 678 095 zł |
Discovery Channel | 23 734 980 zł | 18 766 950 zł |
TVN 24 | 21 396 257 zł | 19 311 343 zł |
TV 4 | 20 272 211 zł | 15 575 406 zł |
MTV | 18 618 790 zł | 25 251 465 zł |
monitorowane stacje razem | 894 146 145 zł | 954 379 413 zł |
monitorowane stacje razem (z autopromocją) | 901 148 048 zł | 961 546 325 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat, Discovery i TV 4 więcej z reklam, TVP 1 i MTV – mniej