Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium
W marcu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Viva Polska w obu grupach spadła poza podium, notując największe spadki w rankingu.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w marcu 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 204,1 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 127,9 proc. i ostatecznie wyniósł 0,47 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.
Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 9,6 proc.
Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w marcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 49,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,22 proc.
Na dziewiątej pozycji zadebiutowała nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,02 proc. i był wyższy od udziału nadającego dłużej kanału Kino Polska Muzyka (0,01 proc.).
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 44,8 proc. wyniósł 0,07 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.
marzec | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polo TV | 12 243 | 0,195 | 40 820 | 0,593 |
Eska TV | 12 849 | 0,204 | 32 014 | 0,465 |
4fun.tv | 16 957 | 0,270 | 16 803 | 0,244 |
VIVA Polska | 27 747 | 0,441 | 15 349 | 0,223 |
ITV | 3 969 | 0,063 | 12 279 | 0,178 |
TV.DISCO | 2 700 | 0,043 | 6 192 | 0,090 |
VH 1 | 1 931 | 0,031 | 2 539 | 0,037 |
Rebel.tv | 1 042 | 0,017 | 2 136 | 0,031 |
Stars.tv | - | - | 1 606 | 0,023 |
Kino Polska Muzyka | 953 | 0,015 | 983 | 0,014 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 7 887 | 0,125 | 4 717 | 0,069 |
AXN Spin | - | - | 431 | 0,006 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 91,3 proc. do poziomu 1,26 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1 proc. udziału, wzrost o 178,7 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do 4fun.tv, które rok temu było drugie (0,71 proc., - 21,6 proc.).
Dotychczas liderująca Viva Polska spadła dopiero na miejsce czwarte, notując największy spadek w rankingu wynoszący 46,4 proc. Jej średni wynik uplasował się na poziomie 0,63 proc.
Z kolei największym wzrostem średniego udziału (aż o 334,2 proc. do 0,32 proc.) pochwalić się mógł tutaj kanał ITV.
marzec | wszyscy 13-29 | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 6 038 | 0,658 | 11 801 | 1,259 |
Polo TV | 3 278 | 0,357 | 9 330 | 0,995 |
4fun.tv | 8 264 | 0,900 | 6 618 | 0,706 |
VIVA Polska | 10 794 | 1,176 | 5 911 | 0,630 |
ITV | 674 | 0,073 | 2 970 | 0,317 |
TV.DISCO | 751 | 0,082 | 1 303 | 0,139 |
VH 1 | 691 | 0,075 | 485 | 0,052 |
Rebel.tv | 200 | 0,022 | 331 | 0,035 |
Stars.tv | - | - | 146 | 0,016 |
Kino Polska Muzyka | 34 | 0,004 | 38 | 0,004 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 3 564 | 0,388 | 2 234 | 0,238 |
AXN Spin | - | - | 194 | 0,021 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w marcu 2013 roku był program „Vipo-disco polo hity”, który na antenie Polo TV obejrzało 222 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Pozostałe dwie lokaty przypadły programom z Eski TV.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 222 204 | 1,69 |
DISCO RELAX | Polo TV | 206 364 | 2,16 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 193 674 | 1,58 |
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2012 /RELACJA/ | Polo TV | 190 507 | 1,86 |
WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/ | Polo TV | 174 418 | 2,04 |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 161 633 | 2,33 |
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 161 312 | 1,20 |
DANCE CHART /PROG.ROZR.MUZ.POL./ | Eska TV | 149 320 | 1,83 |
DISCO POLOT /PROG.MUZ./ | Polo TV | 143 569 | 1,17 |
WEEKEND Z ELTONEM JOHNEM /PROG. MUZ. POL./ | Polo TV | 143 220 | 1,91 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium