SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Plum Research dostaje 10 mln złotych finansowania. Będzie rozwijać narzędzia do analizy oglądalności

Fundusz Montis Capital wraz z Weston Investment Management zainwestowali łącznie 10 milionów złotych w Plum Research, startup z portfolio Tar Heel Capital Pathfinder oferujący analizy danych o oglądalności produkcji filmowych i telewizyjnych. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój technologii i rozwiązań dla klientów.

Łukasz Jeziorski, szef Plum ResearchŁukasz Jeziorski, szef Plum Research

Plum Research, polski startup z portfela funduszu Tar Heel Capital Pathfinder oferuje analizy danych dotyczących oglądalności pozwalające na świadome podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych podmiotom powiązanym z wysokobudżetowymi produkcjami filmowymi. 100 proc. klientów Plum Research to firmy globalne, są wśród nich największe studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów oraz opiniotwórcze media.

Czytaj także: Startup inSTREAMLY z milionem złotych od SMOK Ventures. Pieniądze na międzynarodowy rozwój

10 mln złotych finansowania

Teraz poinformowano, że Plum Research zamknął rundę inwestycyjną w ramach której pozyskał 10 mln zł od polskiego funduszu venture capital Montis Capital oraz brytyjskiego Weston Investment Management. Nowi inwestorzy objęli łącznie kilkanaście procent udziałów w spółce.

Startup prowadzi badania rynku i oferuje pogłębione analizy oglądalności produkcji filmowych i telewizyjnych, m.in. w kanałach SVOD i telewizji linearnej. Jego flagowy produkt Showlabs ułatwia podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych podmiotom powiązanym z rynkiem wysokobudżetowych produkcji filmowych i telewizyjnych.

– Zastępujemy intuicję wnioskami analitycznymi. Monitorujemy ponad 90 proc. globalnego rynku SVOD - wyjaśnia w komunikacie Łukasz Jeziorski, prezes zarządu i współwłaściciel Plum Research. - Dostarczamy w czasie niemal rzeczywistym bardzo szczegółowe informacje: wiemy jaka część widowni „połknęła” serial w całości w ciągu jednego weekendu i jesteśmy w stanie przewidzieć, czy popularna w jednym kraju produkcja ma szansę podbić inne rynki. Jako jedyni na świecie operujemy na takich danych.

Według startupu unikalna metodologia, zaawansowana technologia i wysoka granularność zbieranych informacji sprawiają, że z jego usług korzystają największe hollywoodzkie studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów oraz opiniotwórcze media na całym świecie. Dostarczane dane pozwalają im ocenić, czy warto kupić licencję na dany serial, jacy aktorzy mają szansę przyciągnąć najwięcej widzów lub jakie sceny mogą spowodować odpływ widowni i należy ich w scenariuszu unikać.

Pozyskane obecnie środki Plum Research zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój na kolejnych rynkach zagranicznych, utrzymanie przewagi technologicznej i wzmocnienie zespołu.

– Zamierzamy zdecydowanie przyspieszyć i przyciągnąć do zespołu kolejne światowej klasy talenty. Właśnie otworzyliśmy następne po Kalifornii biuro w USA, w Nowym Jorku. Chcemy mocno namieszać w branży światowej rozrywki. – dodaje Łukasz Jeziorski.
 
Czytaj także: Polski startup StethoMe z 2,5 mln dol. finansowania. Wśród inwestorów Sebastian Kulczyk

Dołącz do dyskusji: Plum Research dostaje 10 mln złotych finansowania. Będzie rozwijać narzędzia do analizy oglądalności

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl