Opracowano kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu
Członkowie IAB Polska przyjęli kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu. Dokument określa zasady prowadzenia tej formy promocji i kluczowe dla niej pojęcia, w tym rozróżnienie newsletterów i mailingów reklamowych.
Przyjęty przez agencje e-mail marketingowe, domy mediowe oraz wydawców należących do Interactive Advertising Bureau Polska kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu jest skierowany do wszystkich podmiotów działających na tym rynku, w tym serwisów internetowych udostępniających konta pocztowe, firm oferujących narzędzia do tej formy promocji oraz brokerów baz danych. Dokument określa istotę, zakres i cele e-mail marketingu, definiuje kluczowe pojęcia, w tym wskaźniki skuteczności kampanii, oraz zawiera rozróżnienie newsletterów i mailingów reklamowych.
W przypadku newsletterów kodeks zaleca uzyskanie zgody na ich przesyłanie osobno od każdego internaty metodą podwójnego potwierdzenia oraz umożliwianie w każdej wiadomości zgłoszenia chęci usunięcia adresu z listy mailingowej. Odbiorca powinien też na swoje życzenie otrzymać informację o sposobie pozyskania jego adresu. Newsletter nie może w tytule wprowadzać w błąd co do zawartości oraz zawierać mylących informacji w samej treści.
Z kolei serwisy internetowe wysyłające maile reklamowe muszą umieścić w polu nadawcy i stopce tych wiadomości swoje dane kontaktowe oraz informację o sposobie pozyskania tego adresu. Portale powinny też umożliwiać automatyczną rezygnację z otrzymywania takich maili, a swoim zleceniodawcom gwarantować wysłanie w ustalonym terminie zamówionej ilości maili do odbiorców dokładnie spełniających wskazane kryteria.
- Jesteśmy przekonani, że zapisy kodeksu sprawią, że ludzie będą otrzymywać mniej niezamówionych wiadomości, współpraca na linii agencja-marketer-wydawca będzie łatwiejsza, a wszystko to przełoży się na jeszcze lepsze wyniki kampanii e-mail marketingowych - komentuje Krzysztof Dębowski, szef grupy roboczej e-mail marketingu w IAB Polska i dyrektor zarządzający SARE. - Uważamy, że opracowanie i wdrożenie dobrych praktyk e-mail marketingu jest działaniem nie tylko w interesie konsumentów, ale przede wszystkim w interesie rynku - dodaje Jacek Wownysz, koordynator grup roboczych w IAB Polska.
Dołącz do dyskusji: Opracowano kodeks dobrych praktyk e-mail marketingu