Polo TV i Eska TV liderami oglądalności stacji muzycznych w 2021 roku, 4Fun Kids zyskał najwięcej
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w 2021 roku było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał 4Fun Kids, a najwięcej stracił 4Fun Dance - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w 2021 roku wyniósł 0,51 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 8,12 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
- Rok 2021 był specyficzny dla branży muzyki disco. Ciągłe zmiany obostrzeń i brak możliwości organizacji wielkich koncertów plenerowych (np. Ogólnopolski Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie) spowodowały że musieliśmy na bieżąco dostosowywać ofertę programową do zmieniającej się rzeczywistości. W miejsce codziennego programu „Disco Studio” pojawił się „Disco Weekend z Blondi” z prowadzącą Edytą Folwarską, w wakacje wyemitowaliśmy drugi już sezon „Letniej Sceny Polo TV” oraz przygotowaliśmy sezon 2 i 3 hitowego serialu „Wesela z Piekła Rodem”. Koncerty plenerowe zastąpiliśmy studyjnymi, nagrywanymi w obostrzeniach sanitarych: „Szalone Lata 90-te” czy w kooperacji ze bratnią stacją Disco Polo Music koncert sylwestrowy pt. „Dyskoteka Gra”. Wzmocniliśmy ukochane przez widzów pasma muzyczne „I love disco”, „Tego słuchacie”, „Tylko Dance”, „Szalone lata 90-te” oraz programy „Wyzwania Wojtka Grodzkiego”, „Koncert Życzeń z Teresą Werner” czy kultowy „Disco Polo Live” - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Zawiślińska dyrektor programowa Polo TV. - To był bardzo pracowity rok dla stacji Polo TV ale zaowocował wzrostem wyników oglądalności i mocnym 1 miejscem wśród stacji muzycznych w Polsce - dodaje.
Drugie miejsce zajęła Eska TV, której udział wyniósł 0,33 proc., po wzroście o 0,62 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia Stars.tv, który awansował z czwartej lokaty (do góry o 60,94 proc. do 0,10 proc.).
4Fun Kids zyskał najwięcej
Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Kids, której średni udział poszedł do góry o 67,80 proc. do 0,10 proc. Kanał w zestawieniu awansował z 7. na 4. pozycję. 4Fun Kids nadaje od 1 września 2020 roku, kanał zastąpił 4Fun Gold. Stacja przez nadawcę klasyfikowana jest w dwóch segmentach - jako kanał dziecięcy i muzyczny.
Z kolei najbardziej - o 34,55 proc. - spadł wynik 4Fun Dance (do 0,04 proc. udziału). Stacja w rankingu spadła z 8. na 11. lokatę.
Polo TV na czele również w 16-49
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w 2021 roku liderem było Polo TV, które awansowało z miejsca drugiego. Udział kanału, po wzroście o 12,64 proc., wyniósł 0,70 proc.
Na drugą lokatę spadła Eska TV, której udział wyniósł 0,61 proc. (w dół o 3,51 proc.).
- Eska TV to marka lekka i pozytywna a zarazem silna i rozpoznawalna. Jest w ciągłej interakcji z odbiorcami, prowadząc intensywną komunikację w social mediach. Od lat stawia na muzykę i rozrywkę, a swoją ofertę programową konsekwentnie opiera o produkcje lokalne Ma bawić, poprawiać humor i dawać chwilę oddechu od stresu, obowiązków, i szarej rzeczywistości. Stabilna pozycja Eski TV na trudnym rynku muzycznym wynika z wielu procesów. Przy tworzeniu playlisty korzystamy ze specjalistycznych narzędzi analizy rynku i doświadczenia najwyższej klasy specjalistów rynku muzycznego. Wcześniej niż inni zauważamy trendy w muzyce i staramy się zarazić nimi naszych widzów - co, patrząc na wyniki oglądalności, udaje się nam w 100 proc. - mówi nam Adrian Harasim dyrektor programowy Eska TV.
Największy wzrost w zestawieniu - wynoszący 139,18 proc. do 0,23 proc. - również i w tym ujęciu miał kanał 4Fun Kids. Stacja awansowała z 9. na 3. lokatę.
Także i tutaj najwięcej straciła stacja 4Fun Dance - było to 31,82 proc. do 0,08 proc. udziału.
W grudniu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach był kanał Polo TV. Jego udział w 4+ zmniejszył się o 22,06 proc. do 0,47 proc. Z kolei w grupie komercyjnej miał miejsce spadek o 11,67 proc. do 0,63 proc.
Dołącz do dyskusji: Polo TV i Eska TV liderami oglądalności stacji muzycznych w 2021 roku, 4Fun Kids zyskał najwięcej