Nestlé sprzedaje w Polsce roślinne burgery
Od 28 lipca Nestlé rusza na polskim rynku ze sprzedażą pierwszego roślinnego burgera. Sensational Burger marki Garden Gourmet będzie można kupić w sieciach „7th Street – Bar & Grill” oraz „Meet & Fit – Slow Food”.
Nowy burger to efekt długoletnich prac ekspertów Nestlé i odpowiedź firmy na jeden z najważniejszych trendów żywieniowych obserwowanych obecnie na rynku.
Przy komponowaniu Sensational Burger zastosowano opatentowaną metodę fermentacji składników roślinnych, która wzmacnia smak „umami” – piątego wyodrębnionego przez naukowców smaku, charakterystycznego dla potraw na bazie mięsa.
Nowy burger powstaje z połączenia naturalnych białek roślinnych: sojowego i pszenicznego, a barwę zawdzięcza naturalnym ekstraktom roślinnym, a także olejom: rzepakowemu i kokosowemu.
Gdzie kupić roślinnego burgera Nestlé?
Garden Gourmet Sensational Burger będzie dostępny w Polsce w pierwszej kolejności w dwóch sieciach restauracji: „7th Street – Bar & Grill” oraz „Meet & Fit – Slow Food”, które swoje lokale mają w kilkunastu lokalizacjach w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, Żyrardowie czy Elblągu.
- Ludzie z różnych powodów podejmują decyzję o ograniczeniu spożywania mięsa. Ważnym argumentem są dla nich kwestie związane ze zdrowiem i ochroną środowiska. Jednocześnie chcą mieć gwarancję wyśmienitego smaku potraw. Garden Gourmet Sensational Burger odpowiada na te potrzeby. Doskonale smakuje, ma świetny profil żywieniowy, i aż o 80 proc. niższy ślad węglowy w porównaniu z mięsnym odpowiednikiem - mówi Artur Maciejewski, dyrektor Nestlé Professional.
Wytworzenie burgera Nestlé oznacza też o 80 proc. niższe zużycie energii oraz wymaga 75 proc. mniej ziemi uprawnej.
Dołącz do dyskusji: Nestlé sprzedaje w Polsce roślinne burgery
To samo zresztą z zamiennikami mleka. Surowiec dużo tańszy, produkt dużo droższy.