SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych w listopadzie ubiegłego roku witryn tematycznych w Polsce na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?

Informacje, publicystyka, media
Liderujące w tej kategorii serwisy informacyjne Onetu odwiedziło o ponad 100 tys. mniej użytkowników niż w październiku. Ponieważ drugie w zestawieniu strony informacyjne Gazeta.pl zyskały w tym czasie 380 tys. real users, różnica miedzy tymi grupami witryn wyraźnie się zmniejszyła. Spory wzrost - o 250 tys. użytkowników - zanotowały również serwisy informacyjne Interii. Witryny informacyjne Axel Springer awansowały na ósme miejsce, wyprzedzając strony informacyjne Infor.
 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne 6 021 306 220 878 482 34,75% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne 5 489 015 123 744 989 31,68% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne 4 636 577 156 052 928 26,76% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne 3 634 154 77 967 748 20,97% tak
5 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 3 005 741 35 072 767 17,35%
6 Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne 2 946 586 65 905 689 17,01%
7 Grupa TVN - Serwisy informacyjne 2 700 010 61 519 929 15,58% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne 1 378 921 32 884 998 7,96% tak
9 Grupa Infor - Informacje 1 372 300 24 578 530 7,92% tak
10 Grupa Google - Serwisy informacyjne 1 262 337 4 098 582 7,29%
11 Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne 1 204 267 18 360 848 6,95% tak
12 Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne 1 203 445 17 739 372 6,95% tak
13 Grupa TVP - Serwisy informacyjne 1 074 709 10 717 430 6,20% tak
14 Grupa Murator-se.pl 804 820 5 682 739 4,65% tak
15 trojmiasto.pl 789 133 35 353 932 4,55%
16 eioba.pl 626 544 1 869 373 3,62%
17 Grupa Polskie Radio 485 679 6 138 619 2,80%
18 otopr.pl 459 804 733 330 2,65%
19 teleman.pl 450 126 4 884 130 2,60% tak


Kultura, rozrywka

W porównaniu z październikiem YouTube.com zyskał ponad 300 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali ponad 250 mln mniej odsłon. Serwisy rozrywkowe Onetu przekroczyły poziom 7 mln real users, natomiast strony rozrywkowe o2.pl zanotowały wzrost o prawie 300 tys. użytkowników, a witryny rozrywkowe Wirtualnej Polski - o ponad 250 tys. użytkowników. Z kolei serwisy Grupy Spilgames zyskały ponad 650 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły strony rozrywkowe Interii iGoogle. Na 10. miejscu pojawił się serwis warofdragons.pl, a popularność demotywatory.pl przekroczyła 2 mln użytkowników.


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 youtube.com 9 779 667 1 083 107 014 56,44%
2 Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe 7 080 224 1 324 498 987 40,86% tak
3 Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe 6 514 885 485 646 773 37,60% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe 5 755 337 406 062 071 33,22% tak
5 Grupa Spilgames 4 227 067 401 701 688 24,40%
6 Grupa Google - Serwisy rozrywkowe 4 032 852 102 384 577 23,28%
7 Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe 3 988 442 291 282 393 23,02% tak
8 imageshack.us 3 297 095 24 698 971 19,03%
9 filmweb.pl 3 187 641 137 137 545 18,40% tak
10 warofdragons.pl 3 032 797 23 718 794 17,50%
11 Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe 3 026 770 49 884 268 17,47% tak
12 Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe 2 640 459 40 051 595 15,24%
13 wyspagier.pl 2 419 063 210 802 748 13,96%
14 Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe 2 413 901 19 518 920 13,93% tak
15 wiaderko.com 2 112 603 12 126 140 12,19%
16 demotywatory.pl 2 111 802 230 469 007 12,19%
17 tekstowo.pl 1 947 235 33 288 246 11,24% tak
18 Grupa Gry-online.pl 1 839 732 42 668 981 10,62% tak
19 torrenty.org 1 803 114 131 784 432 10,41%
20 poszkole.pl 1 790 510 250 048 525 10,33% tak


Motoryzacja
Serwisy z tej kategorii nie odnotowały wyraźnych zmian popularności w porównaniu z październikiem. otomoto.pl odwiedziło nieznacznie mniej internautów, za to wykonali oni 20 mln odsłon więcej. Serwisy motoryzacyjne Onetu zyskały natomiast ponad 100 tys. real users, ale zanotowały prawie 25 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Witryny motoryzacyjne Axel Springer wskoczyły na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Grupy V10.pl. Natomiast forumsamochodowe.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało o trzy pozycje. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 otomoto.pl 3 611 568 193 725 148 20,84%
2 Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne 2 283 439 34 099 696 13,18% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne 1 709 400 28 407 754 9,87% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 671 977 38 999 958 9,65% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne 1 209 734 17 163 327 6,98% tak
6 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 1 050 000 33 927 979 6,06% tak
7 autocentrum.pl 917 547 18 645 135 5,30% tak
8 Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne 784 825 6 431 638 4,53% tak
9 Grupa V10.pl 772 604 9 319 897 4,46% tak
10 Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne 582 734 6 994 429 3,36% tak
11 Grupa Auto.pl 546 797 5 479 678 3,16% tak
12 Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne 534 448 6 493 607 3,08% tak
13 autogielda.pl 485 640 14 488 694 2,80% tak
14 mobile.eu 416 883 29 902 502 2,41%
15 scigacz.pl 363 393 3 639 563 2,10% tak
16 forumsamochodowe.pl 332 431 1 226 868 1,92% tak
17 Grupa Wroom.pl 331 338 2 728 556 1,91% tak
18 Grupa NNV-autoteam.pl 328 050 1 843 388 1,89% tak
19 motonews.pl 302 475 2 110 692 1,75% tak
20 autogaleria.pl 247 381 3 075 192 1,43% tak


Budownictwo i nieruchomości
Serwisy budowlane Gazeta.pl straciły nieco internautów, dlatego spadły z pierwszego miejsca, które zajęły witryny budowlane Muratora (wzrost o ponad 50 tys. real users). Strony budowlane Wirtualnej Polski zyskały ponad 80 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły serwisy budowlano-nieruchomościowe Polskapresse, które jednak nadal zanotowały zdecydowanie najwięcej odsłon. Z kolei Oferty.net przeskoczyły domiporta.pl. Z zestawienia wypadł domoklik.pl, a pojawił się w nim budżet.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Murator - Budownictwo 1 411 021 17 337 547 8,14% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo 1 368 360 21 047 212 7,90% tak
3 Grupa Allegro.pl-otodom.pl 778 959 13 977 688 4,50%
4 Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo 581 985 8 112 930 3,36% tak
5 Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości 578 617 32 946 083 3,34% tak
6 Grupa Interia.pl - Budownictwo 568 040 25 524 955 3,28% tak
7 Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl 551 249 9 308 101 3,18% tak
8 Grupa Meble.pl - Budownictwo 547 432 4 143 699 3,16%
9 Grupa Gazeta.pl-domiporta.pl 496 102 14 677 709 2,86% tak
10 Grupa Oferty.net 495 961 9 641 373 2,86%
11 Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości 437 357 2 585 432 2,52% tak
12 Grupa e-budownictwo.pl 419 972 4 054 535 2,42% tak
13 Grupa o2.pl - Budownictwo 315 751 2 984 160 1,82% tak
14 skyscrapercity.com 311 099 9 484 172 1,80%
15 szybko.pl 281 817 4 632 731 1,63% tak
16 Grupa Dom.pl - Budownictwo 279 356 5 049 995 1,61% tak
17 Grupa Money.pl-money.pl-dom.money.pl 246 931 4 492 421 1,43% tak
18 Grupa Onet.pl - Budownictwo 212 271 6 577 198 1,23% tak
19 nportal.pl 205 737 2 219 653 1,19% tak
20 budnet.pl 204 306 534 618 1,18% tak


Edukacja
Liderująca zdecydowanie w tej kategorii serwisy Wikipedii odwiedziło prawie 170 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując za to prawie 37 mln odsłon mniej. Ogólnie sporo serwisów edukacyjnych zanotowało w listopadzie wzrost popularność - najwięcej użytkowników zyskały witryny Google (ponad 500 tys.) i ebuda.pl (prawie 550 tys.), która dzięki temu awansowała z 12. na 6. miejsce. Z zestawienia wypadły serwisy edukacyjne o2.pl, natomiast pojawiły się w nim strony edukacyjne Interii. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 8 699 582 222 820 666 50,21%
2 sciaga.pl 3 433 335 25 494 376 19,82% tak
3 Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne 3 350 629 32 043 860 19,34% tak
4 Grupa Google - Edukacja 3 120 925 72 269 316 18,01%
5 bryk.pl 2 164 785 11 493 972 12,49% tak
6 ebuda.pl 1 553 314 8 285 520 8,97%
7 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 1 500 439 14 898 526 8,66% tak
8 Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 1 431 352 7 589 208 8,26% tak
9 Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne 1 355 603 15 689 909 7,82% tak
10 translate.pl 1 308 260 19 435 145 7,55%
11 zgapa.pl 1 243 893 3 465 931 7,18% tak
12 pl.shvoong.com 1 062 834 2 449 644 6,13%
13 klp.pl 1 044 753 11 199 558 6,03%
14 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 976 271 6 083 496 5,63% tak
15 szkolnictwo.pl 944 017 5 820 971 5,45% tak
16 Grupa Ling.pl 871 766 22 779 866 5,03%
17 zadane.pl 857 466 22 980 624 4,95%
18 eszkola.pl 803 962 2 462 253 4,64%
19 ang.pl 771 659 9 182 552 4,45% tak
20 Grupa Interia.pl - Serwisy edukacyjne 712 137 4 153 045 4,11% tak


Erotyka
livejasmin.com odwiedziło ponad 450 tys. internautów więcej niż w październiku, dzięki za wszystko czemu serwis objął pozycję lidera tej kategorii. Pod względem liczby odsłon liderem jest niezmiennie zbiornik.com, za to debiutujący w zestawieniu serwis erodate.pl zanotował aż 77 mln odsłon wygenerowanych przez jedynie 385 tys. użytkowników. Witryny erotyczne Wirtualnej Polski straciły ok. 75 tys. real users, wskutek czego spadły o dwie pozycje. Na trzecim miejscu zestawienia pojawiła się Grupa rXmedia ponad 1 mln użytkowników. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 livejasmin.com 1 682 485 17 151 984 9,71%
2 redtube.com 1 552 883 58 173 065 8,96%
3 Grupa rXmedia 1 002 823 21 819 920 5,79%
4 pornhub.com 951 254 63 498 276 5,49%
5 zbiornik.com 945 469 85 659 550 5,46%
6 adultfriendfinder.com 851 345 10 685 972 4,91%
7 Grupa Wirtualna Polska - Erotyka 766 821 80 932 186 4,43% tak
8 tube8.com 721 719 30 141 607 4,17%
9 xvideos.com 671 559 22 690 718 3,88%
10 fotka.sex.pl 655 060 13 748 316 3,78%
11 streamate.com 613 175 4 611 885 3,54%
12 pornotuba.pl 597 988 6 461 464 3,45%
13 awempire.com 543 649 1 735 779 3,14%
14 starsex.pl 514 927 14 090 211 2,97%
15 Grupa o2.pl - Erotyka 484 728 7 269 726 2,80% tak
16 pornolina.pl 478 744 13 713 466 2,76%
17 keezmovies.com 440 122 14 167 555 2,54%
18 youporn.com 432 790 21 938 817 2,50%
19 sex-blog.pl 403 715 7 327 370 2,33%
20 erodate.pl 385 252 77 953 915 2,22%


Serwisy sportowe

Trzy czołowe grupy serwisów zanotowały spadki popularności. Najmniej straciły strony sportowe Gazeta.pl, dlatego awansowały na pierwsze miejsce. Witryny sportowe Onetu odwiedziło ponad 550 tys. internautów mniej niż w październiku, a witryny sportowe Wirtualnej Polski - prawie 350 tys. Z kolei kfd.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało ono o trzy pozycje. Z zestawienia wypadł serwis koniecpzpn.pl, a powróciły do niego witryny sportowe TVP. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe 3 268 858 57 861 166 18,87% tak
2 Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe 3 204 534 131 942 070 18,50% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe 3 078 172 111 140 506 17,77% tak
4 Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe 1 546 898 68 621 251 8,93% tak
5 Grupa o2.pl - Serwisy sportowe 568 835 4 845 020 3,28% tak
6 90minut.pl 436 439 20 551 791 2,52% tak
7 futbolowo.pl 346 562 20 315 090 2,00% tak
8 livesports.pl 308 717 18 889 808 1,78% tak
9 kfd.pl 306 324 1 112 861 1,77%
10 Grupa Fit.pl - Sport 280 105 1 201 514 1,62% tak
11 sportowefakty.pl 271 636 18 801 495 1,57% tak
12 Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe 260 252 3 725 173 1,50% tak
13 soccer-live.pl 200 143 2 745 067 1,16% tak
14 Grupa Eurosport 190 610 5 720 616 1,10%
15 Grupa TVP-tvp.pl-tvp.pl - sport 185 348 3 361 636 1,07% tak
16 livescore.com 164 943 29 166 118 0,95%
17 body-build.pl 148 468 291 402 0,86%
18 meczyki.pl 147 796 2 154 693 0,85%
19 magicsport.pl 138 637 422 901 0,80%
20 realmadrid.pl 133 661 8 670 343 0,77% tak


E-commerce
Allegro - w związku z rozpoczynającym się w listopadzie okresem przedświątecznym - zyskało prawie 700 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali nieco mniej odsłon niż w październiku. Za to ceneo.pl i nokaut.pl odnotowały wzrosty pod tymi oboma względami. Prawie 550 tys. internautów mniej odwiedziło witryny e-commerce Wirtualnej Polski, wskutek czego spadły one z 5. na 11. miejsce, jednak pod względem liczby odsłon zanotowały wzrost. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Allegro - E-commerce 10 785 626 3 461 333 132 62,25%
2 ceneo.pl 4 137 701 75 663 723 23,88% tak
3 nokaut.pl 2 873 373 12 484 545 16,58% tak
4 Grupa Onet.pl - E-commerce 1 944 087 159 817 220 11,22%
5 Grupa Aukcjoner.pl 1 785 481 9 721 680 10,31%
6 merlin.pl 1 622 211 22 007 191 9,36%
7 euro.com.pl 1 549 593 26 303 483 8,94%
8 Grupa Fotka.pl-swistak.pl 1 382 451 12 502 665 7,98%
9 Grupa Ebay 1 342 374 47 412 071 7,75%
10 skapiec.pl 1 290 928 15 673 932 7,45%
11 Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce 1 246 503 138 198 223 7,19% tak
12 bonprix.pl 1 189 809 36 814 452 6,87%
13 empik.com 1 176 100 15 568 371 6,79%
14 quelle.pl 950 976 52 472 948 5,49%
15 Grupa o2.pl - E-commerce 881 139 7 980 253 5,09% tak
16 twenga.pl 862 444 3 809 908 4,98%
17 okazje.info.pl 850 356 6 300 883 4,91% tak
18 bazarek.pl 815 105 5 840 851 4,70%
19 Grupa Interia.pl - E-commerce 800 197 16 077 393 4,62% tak
20 alejka.pl 786 280 2 861 041 4,54% tak


Styl życia
Popularność serwisów lifestylowych Onetu przekroczyła 6 mln real users (wzrost o prawie 350 tys.), jednak pod względem liczby odsłon zostały one wyprzedzony przez witryny lifestylowe Wirtualnej Polski, które w porównaniu z październikiem zyskały 400 tys. użytkowników. Natomiast zajmujące drugie miejsce strony lifestylowe o2.pl odwiedziło ponad 300 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej. biomedical.pl zyskał ponad 350 tys. real users i awansował z 14. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Styl życia 6 173 741 319 473 006 35,63% tak
2 Grupa o2.pl - Styl życia 4 985 667 217 727 696 28,78% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Styl życia 4 907 120 344 456 554 28,32% tak
4 Grupa Gazeta.pl - Styl życia 4 527 274 104 258 864 26,13% tak
5 Grupa Interia.pl - Styl życia 3 420 689 115 934 751 19,74% tak
6 Grupa Edipresse - Styl życia 2 534 472 43 870 979 14,63% tak
7 Grupa G+J Polska - Styl życia 1 803 987 28 143 195 10,41% tak
8 Grupa We-dwoje.pl - Styl życia 1 488 173 10 482 683 8,59% tak
9 biomedical.pl 1 172 725 7 030 085 6,77%
10 kozaczek.pl 1 146 525 19 971 215 6,62% tak
11 dlastudenta.pl 1 096 658 7 751 062 6,33% tak
12 Grupa Axel Springer - Styl życia 1 092 159 6 345 003 6,30% tak
13 Grupa Infor - Styl życia 1 079 562 6 758 221 6,23% tak
14 Grupa Murator - Styl życia 923 720 2 717 239 5,33% tak
15 Grupa G7media - Styl Życia 856 207 14 930 585 4,94%
16 Grupa Innovaweb - Styl życia 838 218 10 693 413 4,84% tak
17 Grupa Styl.fm 760 924 28 391 146 4,39% tak
18 opoka.org.pl 748 456 5 499 613 4,32%
19 wielkiezarcie.com 717 793 7 278 121 4,14% tak
20 senior.pl 675 641 2 919 083 3,90% tak


Turystyka
Prowadzące w tej kategorii rozklad-pkp.p i serwisy turystyczne Onet.pl zanotowały niewielkie wzrosty popularności (o odpowiednio 70 tys. i 100 tys. użytkowników). Witryny turystyczne Wirtualnej Polski przekroczyły poziom 1 mln real users. Strony turystyczne Interii straciły za to prawie 50 tys. real users. Natomiast serwisy turystyczne Allegro.pl zyskały 130 tys. użytkowników, dzięki czemu awansowały z 20. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 rozklad-pkp.pl 1 908 727 43 708 630 11,02%
2 Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne 1 836 843 28 033 549 10,60% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne 1 020 966 12 612 027 5,89% tak
4 Grupa Eholiday.pl 645 842 4 682 708 3,73% tak
5 Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne 580 026 6 315 071 3,35% tak
6 Grupa Nocowanie.pl 483 999 4 360 213 2,79%
7 Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne 455 595 2 868 585 2,63% tak
8 odleglosci.pl 352 906 1 517 096 2,04% tak
9 Grupa Allegro.pl - Turystyka 342 898 1 344 812 1,98%
10 Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne 341 766 3 068 089 1,97% tak
11 e-podroznik.pl 314 147 2 618 870 1,81% tak
12 Grupa Fajnewczasy.pl 312 420 3 093 060 1,80%
13 Grupa Meteor24.pl 298 219 2 508 065 1,72%
14 tur-info.pl 293 453 838 580 1,69%
15 esky.pl 289 233 851 579 1,67% tak
16 Grupa Travelplanet.pl SA 261 006 3 083 597 1,51%
17 booking.com 246 043 2 722 853 1,42%
18 turystyka-polska.pl 242 593 637 646 1,40%
19 Grupa Wakacje.pl 237 959 4 216 095 1,37%
20 urlopia.pl 214 228 1 781 864 1,24%


Firmowe
Popularność stron Microsoftu przekroczyła 6 mln użytkowników, a najwięcej odsłon niezmiennie zanotowały serwisy PKO BP. Prawie 600 tys. internautów więcej niż w październiku odwiedziło witryny Play, dając im awans z 20. na 11. pozycję. Z zestawienia wypadły gaduair.pl i skype.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Microsoft - Firmowe 6 091 595 63 221 886 35,16%
2 Grupa Mozilla 4 925 971 23 443 221 28,43%
3 Grupa Orange 3 376 321 127 643 936 19,49%
4 Grupa Plus GSM 3 304 871 123 013 783 19,07%
5 Grupa PKO BP 3 021 349 199 857 108 17,44%
6 adobe.com 2 763 367 12 542 476 15,95%
7 Grupa PTC Era 2 281 917 62 037 231 13,17%
8 Grupa ING 1 887 792 118 066 947 10,90%
9 lotto.pl 1 759 297 17 540 826 10,15%
10 Grupa Mbank 1 756 109 89 215 287 10,14%
11 Grupa Play 1 638 540 27 311 677 9,46%
12 Grupa BZWBK 1 551 376 72 695 606 8,95%
13 conduit.com 1 469 956 93 464 123 8,48%
14 loteriard.pl 1 429 504 11 081 213 8,25%
15 tp.pl 1 345 148 35 537 905 7,76%
16 winamp.com 1 281 295 13 991 105 7,40%
17 Grupa Allegro.pl-platnosci.pl 1 262 080 3 682 954 7,28%
18 Grupa Google-google.com-google.com - serwisy-google.com - usługa dokumenty google 1 238 343 4 748 668 7,15%
19 tesco.pl 1 215 694 22 920 711 7,02%
20 Grupa Pekao SA 1 192 906 103 886 790 6,88%


Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interii odwiedziło prawie 250 tys. internautów więcej niż w październiku. Z kolei wzrost liczby real users o ponad 200 tys. zanotowały dobreprogramy.pl, dzięki czemu wskoczyły na 2. miejsce wyprzedzając strony technologiczne Onet.pl, które jednak nadal generowały najwięcej odsłon. Spore wzrosty liczby użytkowników i awanse w zestawieniu zanotowały serwisy pobierz.pl i pobieraczek.pl, za o trzy miejsca spadła strona frazpc.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Interia.pl - Nowe technologie 4 713 467 39 813 740 27,20% tak
2 dobreprogramy.pl 3 825 719 30 249 747 22,08% tak
3 Grupa Onet.pl - Nowe technologie 3 617 317 42 688 251 20,88% tak
4 Grupa IDG - Nowe technologie 3 129 759 17 167 013 18,06% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie 2 287 430 10 468 076 13,20% tak
6 Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie 2 229 087 23 166 598 12,87% tak
7 instalki.pl 1 944 840 8 327 320 11,22% tak
8 pobierz.pl 1 324 140 9 898 940 7,64%
9 programosy.pl 1 317 671 5 875 867 7,61%
10 Grupa SoftMania.eu 1 253 021 7 996 003 7,23% tak
11 frazpc.pl 1 223 995 4 378 580 7,06% tak
12 Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie 1 222 960 6 456 885 7,06%
13 pobieraczek.pl 1 129 249 5 868 051 6,52%
14 telepolis.pl 763 457 7 434 817 4,41% tak
15 chip.pl 752 785 3 693 968 4,34% tak
16 bfmsa.com.pl 723 081 2 874 257 4,17%
17 chip.eu 708 277 4 708 688 4,09%
18 Grupa Axel Springer - Nowe technologie 689 374 3 695 474 3,98% tak
19 download.net.pl 683 406 3 792 588 3,94%
20 nowdownloadall.com 672 066 4 865 520 3,88%


Praca
Popularność liderujących w tej kategorii serwisów rekrutacyjnych Gazeta.pl spadła poniżej 2 mln użytkowników, a pod względem liczby odsłon wyprzedziły je witryny Pracuj. infopraca.pl zyskała ponad 100 tys. real users, natomiast serwisy rekrutacyjne Allegro wyprzedziły podobne strony Polskapresse, a monsterpolska.pl - witryny rekrutacyjne Axel Springer. Strony rekrutacyjne Onetu spadły z 15. na 19. pozycję. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Praca 1 906 033 42 356 117 11,00% tak
2 Grupa Pracuj - Praca 1 525 354 46 266 892 8,80% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Praca 1 296 447 9 561 382 7,48% tak
4 infopraca.pl 1 207 642 38 149 496 6,97%
5 jobrapido.pl 986 712 14 684 715 5,69%
6 Grupa Money.pl-money.pl-praca.money.pl 848 481 15 495 165 4,90% tak
7 praca.pl 793 085 11 897 928 4,58%
8 gowork.pl 720 415 11 747 171 4,16%
9 Grupa Allegro - Praca 657 441 6 090 199 3,79%
10 Grupa Polskapresse - Praca 637 709 12 179 243 3,68% tak
11 monsterpolska.pl 603 543 5 618 959 3,48%
12 Grupa Axel Springer - Praca 545 396 4 289 775 3,15% tak
13 egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 478 692 5 093 903 2,76% tak
14 szybkopraca.pl 396 652 3 312 964 2,29%
15 jobexpress.pl 273 821 1 638 360 1,58%
16 jobisjob.pl 239 264 1 553 635 1,38%
17 Grupa Interia.pl - Praca 238 214 1 244 395 1,37% tak
18 careerjet.pl 214 525 2 409 077 1,24%
19 Grupa Onet.pl - Praca 205 857 3 567 761 1,19% tak
20 Grupa jobs.pl - Praca 164 110 1 072 389 0,95%


Społeczności
Nasza-Klasa.pl zyskała w porównaniu z październikiem prawie 140 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali prawie 750 mln odsłon mniej. Społeczności Onetu przekroczyły poziom 5 mln real users, a serwisy społecznościowe zyskały ponad 500 tys. użytkowników, dzięki czemu zepchnęły z 4. miejsca witryny społecznościowe Wirtualnej Polski, które też zanotowały wzrost, ale mniejszy - o 280 tys. real users. Facebook odwiedziło prawie 700 tys. internautów więcej niż w październiku. Zgodnie z oczekiwaniami z zestawienia wypadł zamknięty z powodu naruszania praw autorskich serwis odsiewie.com (więcej). 
 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 nasza-klasa.pl 11 247 036 7 647 244 933 64,91%
2 Grupa Gazeta.pl - Społeczności 6 117 573 327 895 737 35,31% tak
3 Grupa Onet.pl - Społeczności 5 071 755 80 038 555 29,27% tak
4 Grupa Interia.pl - Społeczności 4 884 809 147 599 412 28,19% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Społeczności 4 681 187 51 225 451 27,02% tak
6 Grupa Google - Społeczności 4 495 711 45 285 152 25,95%
7 Grupa GG Network - Społeczności 3 866 322 112 539 496 22,31% tak
8 Grupa o2.pl - Społeczności 3 393 739 67 524 387 19,59% tak
9 facebook.com 3 107 189 472 771 450 17,93%
10 peb.pl 2 492 974 34 103 670 14,39%
11 zapytaj.com.pl 2 339 473 41 294 612 13,50%
12 wordpress.com 2 323 439 10 969 609 13,41%
13 Grupa Fotka.pl-fotka.pl 2 042 530 1 003 912 382 11,79% tak
14 precyl.pl 1 854 206 18 135 943 10,70%
15 grono.net 1 702 975 267 222 177 9,83% tak
16 wykop.pl 1 403 687 16 298 567 8,10%
17 goldenline.pl 1 255 196 50 433 999 7,24%
18 myspace.com-myspace.com - pozostałe 1 131 198 18 819 071 6,53%
19 Grupa Allegro.pl-cokupic.pl 1 093 242 10 447 078 6,31%
20 Grupa Odpowiedz.pl 911 280 2 234 651 5,26% tak


Mapy i lokalizatory
Pięć najpopularniejszych serwisów w tej kategorii zanotowało nieznaczne zmiany liczby użytkowników i odsłon. Natomiast Docelu.pl straciło ponad 100 tys. real users, wskutek czego spadło z 6. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Google - Mapy i lokalizatory 5 268 136 19 205 983 30,41%
2 Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl 4 501 769 36 692 491 25,98% tak
3 targeo.pl 939 361 2 662 426 5,42% tak
4 szukacz.pl-szukacz.pl - mapy 777 087 2 860 991 4,49% tak
5 Grupa Pf.pl-pf.pl-mapa.pf.pl 520 999 1 203 310 3,01% tak
6 Grupa Interia.pl - map24.interia.pl 323 077 9 676 437 1,86% tak
7 wikimapia.org 233 266 817 105 1,35%
8 jakdojade.pl 222 024 1 120 216 1,28%
9 Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl 217 453 682 150 1,26% tak
10 miplo.pl 184 719 732 826 1,07%
11 planmiasta.info 167 973 491 476 0,97%
12 ad24.pl 112 578 280 523 0,65%
13 dojazd.org 111 927 231 658 0,65%
14 mapgo.pl 56 907 221 464 0,33%
15 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - mapy 45 363 197 176 0,26% tak
16 Grupa UM Warszawa-um.warszawa.pl-um.warszawa.pl - mapy 33 929 76 564 0,20%


Hosting
home.pl zyskało prawie 900 tys. real users w porównaniu z październikiem, dzięki czemu awansowało z 3. na 1. miejsce, za to zanotowało o ponad 5 mln mniej odsłon. Serwisy hostingowi Interii i Onetu też zanotowały wzrosty liczby użytkowników, ale mniejsze od 200 tys. Na trzecim miejscu witryny hostingowe Wirtualnej Polski wyprzedziły nazwa.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 home.pl 3 045 569 57 046 503 17,58%
2 Grupa Interia.pl - Hosting 2 738 575 21 523 153 15,81% tak
3 Grupa Onet.pl - Hosting 2 576 536 22 931 627 14,87% tak
4 Grupa Yoyo.pl - Hosting 1 905 825 15 412 918 11,00%
5 Grupa Wirtualna Polska - Hosting 1 714 803 10 503 068 9,90% tak
6 nazwa.pl 1 652 410 27 033 570 9,54%
7 prv.pl 1 597 531 9 827 416 9,22% tak
8 Grupa Ovh 1 462 340 15 197 804 8,44%
9 Grupa Osemka.pl - Hosting 1 335 447 11 100 960 7,71% tak
10 art.pl 1 287 750 15 636 508 7,43%
11 cba.pl 1 233 218 15 320 149 7,12%
12 Grupa Click-Media 918 043 24 184 387 5,30%
13 neostrada.pl-strony hostingowane neostrada.pl 737 911 7 273 431 4,26%
14 Grupa Osemka.pl-za.pl 691 187 6 885 823 3,99% tak
15 boo.pl 683 420 5 366 698 3,94%
16 webd.pl 517 087 18 008 514 2,98%
17 of.pl 439 775 1 746 772 2,54%
18 win.pl 342 595 3 541 259 1,98%
19 one.pl 339 858 4 159 371 1,96%
20 aster.pl-strony hostingowane aster.pl 295 946 2 335 910 1,71%


Publiczne
Stronę pajacyk.pl odwiedziło 140 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując prawie 3 mln więcej odsłon. Serwisy AGH zyskały prawie 120 tys. użytkowników, wyprzedzając dzięki temu witryny Uniwersytetu Warszawskiego. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 pajacyk.pl 956 643 18 456 717 5,52% tak
2 policja.gov.pl 691 835 10 964 248 3,99%
3 ngo.pl 662 924 4 788 333 3,83%
4 Grupa AGH 657 736 5 860 072 3,80%
5 sejm.gov.pl 570 612 8 326 245 3,29%
6 Grupa Uniwersytet Warszawski 560 364 13 684 449 3,23%
7 zus.pl 546 646 6 528 085 3,16%
8 univ.gda.pl 503 905 3 083 787 2,91%
9 Grupa Praca.gov.pl 491 207 17 760 169 2,84%
10 europa.eu 488 946 9 213 621 2,82%
11 uj.edu.pl 387 804 7 172 218 2,24%
12 stat.gov.pl 332 632 4 753 590 1,92%
13 szkolazklasa.pl 319 839 608 218 1,85%
14 amu.edu.pl 313 692 6 706 414 1,81%
15 Grupa Mf.gov.pl 312 269 4 334 784 1,80%
16 cke.edu.pl 302 353 3 784 171 1,75%
17 pw.edu.pl 283 672 5 112 695 1,64%
18 bip.gov.pl 281 234 1 530 858 1,62%
19 umk.pl 271 189 10 350 516 1,57%
20 men.gov.pl 269 870 5 823 101 1,56%


Wyszukiwarki i katalogi
Z wyszukiwarki Google skorzystało w listopadzie ponad 750 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując ponad 250 mln odsłon więcej. Z kolei ask.com zyskał ponad 600 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował z 6. na 3. miejsce. Wzrosty liczby real users po prawie 200 tys. zanotowały bing.com i Grupa Toplista.pl, a o ponad 250 tys. - filestube.com. Z kolei rapidlibrary.com straciła ponad 200 tys. użytkowników i spadła z 15. na 20. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi 16 128 273 3 774 131 596 93,09%
2 Grupa pf.pl - Wyszukiwarki 3 822 105 25 718 796 22,06% tak
3 ask.com 2 282 976 27 927 156 13,18%
4 Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - pozostale 2 130 117 7 630 395 12,29% tak
5 Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi 2 055 256 48 545 627 11,86% tak
6 Grupa NNV-firmy.net 1 724 847 7 285 162 9,96% tak
7 bing.com 1 645 984 18 526 071 9,50%
8 yellowpages.pl 1 526 116 5 592 926 8,81%
9 Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki 1 296 183 15 319 150 7,48% tak
10 filestube.com 1 208 647 9 602 729 6,98%
11 Grupa Toplista.pl 954 092 5 453 876 5,51%
12 mywebsearch.com 887 249 17 307 942 5,12%
13 Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki 874 016 16 520 268 5,04% tak
14 Grupa Money.pl-favore.pl 757 768 2 684 804 4,37% tak
15 search.yahoo.com 731 371 7 048 166 4,22%
16 webwweb.pl 721 534 2 217 250 4,16%
17 trovit.pl 676 297 4 723 824 3,90%
18 niezlemajtki.pl 599 202 2 538 877 3,46%
19 hotfrog.pl 555 545 1 574 954 3,21%
20 rapidlibrary.com 470 115 2 938 764 2,71%


Serwis biznesowe
Lidrem serwisów biznesowych jest Onet, na trzecie miejsce awansowała grupa Infor. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w listopadzie ponad 480 tys. użytkowników. 


Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe 3 652 757 54 484 311 21,08% tak
2 Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe 3 155 917 33 932 329 18,21% tak
3 Grupa Infor - Serwisy biznesowe 2 220 468 21 142 940 12,82% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe 2 183 487 31 598 700 12,60% tak
5 Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe 1 668 141 38 362 471 9,63% tak
6 Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe 1 525 259 24 263 950 8,80% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe 1 416 960 14 457 025 8,18% tak
8 eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe 1 341 976 6 913 291 7,75% tak
9 Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe 851 923 4 811 983 4,92%
10 forumprawne.org 832 810 3 413 055 4,81%
11 Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe 728 125 4 641 446 4,20% tak
12 Grupa M2 573 940 2 623 404 3,31% tak
13 Grupa PTWP 565 878 4 945 675 3,27%
14 nf.pl 561 077 3 283 772 3,24% tak
15 di.com.pl 534 638 2 479 504 3,09%
16 Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe 514 543 3 227 019 2,97%
17 wirtualnemedia.pl 484 667 2 111 932 2,80% tak
18 biznesforum.pl 464 342 1 697 904 2,68%
19 pb.pl 315 699 6 187 273 1,82% tak
20 Grupa Mediarun.pl 261 688 1 131 381 1,51% tak

 



Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N=16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl