„My Polacy tak mamy!” w reklamach Biedronki (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), której wizerunkowa część przebiega pod hasłem „My Polacy tak mamy!”, a reklamy produktowe, pokazują, jak różne zalety i produkty „spotykają niskie ceny“. Akcję przygotowały Duda Polska i MEC.
Rozpoczęta właśnie kampania Biedronki odwołuje się do cech, które najczęściej przypisujemy sobie jako Polacy. Bohaterowie spotów wizerunowych przekonują, że jesteśmy towarzyscy i cenimy też wysoką jakość, smaczne jedzenie i niskie ceny. Reklamy mają luźniejszy, bardziej lifestyle’owy charakter niż we wcześniejszych kampaniach Biedronki.
Na razie emitowany jest pierwszy spot, którego akcja rozgrywa się na domowej imprezie. W kolejnych pojawią się nowi bohaterzy i sytuacje.
W ramach akcji na stronie biedronka.pl uruchomiono zakładkę „My Polacy”, poświęconą zwyczajom Polaków związanym z jedzeniem i gotowaniem. Prezentowane są tam wyniki sondażu pokazującego, że 95 procent ankietowanych ceni sobie przyjazną, rodzinną atmosferę wokół domowego stołu.
Kampania ma uświadomić, jak wiele ról i znaczeń mogą mieć artykuły spożywcze w codziennym życiu oraz podkreślić, że oferta Biedronki jest dopasowana do gustów Polaków, a 90 proc. produktów spożywczych sprzedawanych w tych sklepach pochodzi od krajowych dostawców. Tę ostatnią cechę sieć zaczęła eksponować w swojej komunikacji rok temu, kiedy po odświeżeniu wizerunku i aranżacji sklepów reklamowała się intensywnie pod hasłem „Daj się zaskoczyć jakością” (przeczytaj więcej i obejrzyj tamte spoty).
Równocześnie ze spotem wizerunkowym emitowane są reklamy stricte produktowe. Oparte są one na hasłach, w których różne zalety (np. smak, funkcjonalność, różnorodność, świeżość) i kategorie produktów (np. moda) „spotykają niskie ceny”. Spoty wspierają promocje cenowe trwające od trzech dni do tygodnia.
Kampania obejmuje telewizję (wiodące stacje), prasę, internet, outdoor (bilboardy) oraz materiały w sklepach. Kreację przygotowała agencja reklamowa Duda Polska, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.
Dział marketingu Jeronimo Martins Polska nie informuje, jak duży jest budżet reklamowy Biedronki na bieżące półrocze. Przed rokiem, kiedy sieć oprócz nowego wizerunku intensywnie promowała przed i w trakcie Euro swój sponsoring reprezentacji piłkarskiej, przeznaczyła na reklamę najwięcej spośród marketów. Jej cennikowe wydatki (bez uwzględnienia internetu) wyniosły 129 mln zł (zobacz szczegółowe dane).
Dołącz do dyskusji: „My Polacy tak mamy!” w reklamach Biedronki (wideo)