SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Antysemickie komentarze internautów cytowane w kampanii Muzeum Polin "Inne słowa, ten sam hejt"

Muzeum Historii Żydów Polskich Polin przygotowało kampanię "Inne słowa, ten sam hejt", która ma na celu zwrócenie uwagi na współczesne, antysemickie wypowiedzi w przestrzeni publicznej. Współczesne wpisy internautów w spocie "Złe słowa" czytają m.in Seweryn Blumsztajn i Daniel Passent. Kampanię przygotowano we współpracy z agencją Saatchi &Saatchi IS.

Spot "Złe słowa", przygotowany w ramach kampanii "Inne słowa, ten sam hejt" rozpoczyna hasło "Nienawiść zaczyna się od słów". Na planszach czytamy, że w marcu 1968 roku PZPR rozpętała antysemicką nagonkę, w następstwie której z naszego kraju wyjechało bezpowrotnie 13 tysięcy Polaków pochodzenia żydowskiego. W filmie cytowane są fragmenty wystąpień partyjnych oficjeli z tamtego okresu.

Przemówienia zestawiono z wybranymi, nienawistnymi komentarzami na temat Żydów, które Polacy publikują obecnie w internecie. Cytowane są wpisy z Facebooka, YouTube'a, Twittera oraz portali WPolityce.pl i WRealu24.pl. Na głos czytają je i komentują uczestnicy wydarzeń marcowych - prof. Łukasz Turski, Agnieszka Arnold, Seweryn Blumsztajn, Józef Lebenbaum, Krzysztof Topolski i Daniel Passnet.

- Naszą kampanią chcemy zwrócić uwagę, że mowa nienawiści, ksenofobia i antysemityzm mogą prowadzić do dramatycznych konsekwencji i dotykają konkretnych ludzi i środowiska. Sprzeciwiamy się hejtowi w jakiekolwiek formie. Działamy, bo obojętność jest najgorszą z postaw – komentuje Tomasz Pawlikowski, chairman i CEO Publicis Communications w Polsce.

Kampania zachęca także do odwiedzenia wystawy czasowej Muzeum Polin "Obcy w domu. Wokół Marca '68", poświęconej antyżydowskiej kampanii zorganizowanej 50 lat temu przez komunistyczne władze Polski. Ekspozycja prezentuje m.in współczesne przykłady antysemickich wypowiedzi. Jako przykłady podano twitterowe wpisy Magdaleny Ogórek i Rafała Ziemkiewicza. Oboje mocno to skrytykowali, a Ogórek wniosła pozew o zniesławienie przeciwko dyrektorowi muzeum, Dariuszowi Stoli.

Publicystka TVP Info wytknęła kilka miesięcy temu senatorowi Markowi Borowskiemu, że jego ojciec zmienił nazwisko z żydowskiego na polskie, więc Borowski powinien „rozliczyć się ze stalinowskiego i KPP-go spadku”. Rafał Ziemkiewicz z kolei pod koniec stycznia, dzień po tym jak Anna Azari, ambasadorka Izraela w Polsce, skrytykowała nowelizację, napisał: „Przez wiele lat przekonywałem rodaków, że powinniśmy Izrael wspierać. Dziś przez paru głupich względnie chciwych parchów czuję się z tym jak palant”.

W ramach kampanii Muzeum Polin opublikowano także spot "Kronika hejtu", w którym w antysemicki hejt internautów przytaczano w formie wypowiedzi osób w trakcie ulicznej sondy. Wideo nawiązuje stylistyką do telewizyjnych programów z lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.

 

Film oraz kampania "Inne słowa, ten sam hejt" powstały we współpracy z agencją Saatchi &Saatchi IS. Agencja jest odpowiedzialna za realizację działań, na które składają się: spoty „Złe słowa” i „Kronika hejtu”, strona internetowa, kampania social mediowa, a także 3 interaktywne instalacje, które będzie można zobaczyć na wystawie „Obcy w domu. Wokół Marca ‘68”.

Dołącz do dyskusji: Antysemickie komentarze internautów cytowane w kampanii Muzeum Polin "Inne słowa, ten sam hejt"

49 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwe
Autorzy bali się fali negatywnych ocen i nie wrzucili filmiku na YouTube? :D
odpowiedź
User
adam machałek
Przestaje mi się podobać rola, jaką muzeum zaczęło odgrywać.
To instytucja państwowa, finansowana m.in. z moich podatków.
W związku z tym wszelkie manifesty i akcje tak jak ta z popieraniem aborcji eugenicznej, kiedy to na tt wrzucono zdjęcie pracowników instytucji ubranych na czarno, nie powinny mieć miejsca.
Mam tylko nadzieje, że nie zrobiono tego w czasie pracy, bo to już byłoby ostrym przegięciem.
odpowiedź
User
szczepan marzec
Ja mam nadzieję że znajdzie się jakaś odważna instytucja i zrobi filmik z komentarzami antypolskimi :) tyle że to nie będą to komentarze internautów, tylko tzw "autorytetów".
odpowiedź