„Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników
W lipcu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 6,85 proc. i wyniosła 96 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,38 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 61 479 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 43 920 egz., po wzroście o 8,49 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 36 209 egz., po spadku o 7,59 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 17,38 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 290 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,51 proc. do 20 893 egz.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 194 962 | 96 467 | 96 467 | 201 466 | 103 562 | 103 562 | -6,85% |
Auto Świat | 105 476 | 61 644 | 61 479 | 117 101 | 68 713 | 68 602 | -10,38% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 84 000 | 43 920 | 43 920 | 87 000 | 40 483 | 40 483 | 8,49% |
Auto Świat Poradnik | 64 947 | 36 255 | 36 209 | 65 985 | 39 215 | 39 184 | -7,59% |
Auto Motor i Sport | 48 340 | 23 290 | 23 290 | 51 340 | 28 191 | 28 191 | -17,38% |
Top Gear | 40 495 | 21 059 | 20 893 | 55 996 | 28 598 | 28 428 | -26,51% |
Świat Motocykli | 27 500 | 12 443 | 12 443 | 27 920 | 15 288 | 13 788 | -9,75% |
Automobilista | 18 000 | 7 024 | 7 024 | 18 700 | 7 069 | 7 069 | -0,64% |
Classic Auto | 14 500 | 6 069 | 6 069 | 14 280 | 6 688 | 6 488 | -6,46% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 8,15 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 4,37 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” (Stratos Concept) - było to 11,66 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 5,70 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 194 962 | 96 467 | 96 467 | 194 958 | 89 201 | 89 201 | 8,15% |
Auto Świat | 105 476 | 61 644 | 61 479 | 105 106 | 58 988 | 58 905 | 4,37% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 84 000 | 43 920 | 43 920 | 84 000 | 40 028 | 40 028 | 9,72% |
Auto Świat Poradnik | 64 947 | 36 255 | 36 209 | 64 964 | 37 087 | 37 041 | -2,25% |
Auto Motor i Sport | 48 340 | 23 290 | 23 290 | 48 274 | 23 151 | 23 151 | 0,60% |
Top Gear | 40 495 | 21 059 | 20 893 | 41 999 | 18 898 | 18 711 | 11,66% |
Świat Motocykli | 27 500 | 12 443 | 12 443 | 29 000 | 18 420 | 11 920 | 4,39% |
Automobilista | 18 000 | 7 024 | 7 024 | 18 000 | 6 784 | 6 668 | 5,34% |
Classic Auto | 14 500 | 6 069 | 6 069 | 14 000 | 6 436 | 6 436 | -5,70% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników
BTW Pokazywanie przez WM tylko sprzedaży w oderwaniu od ich serwisów jest fałszywym pokazywaniem oferty jaka może stać za tymi magazynami.