„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem
W sierpniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zmniejszyła się o 7,93 proc. i wyniosła 106 086 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,68 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 857 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 52 199 egz., po wzroście o 17,36 proc. - największym w zestawieniu.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 42 582 egz., po wzroście o 5,69 proc. - największym w zestawieniu.
Zaś na ostatnią pozycję podium spadł magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 28,95 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 614 egz.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 205 619 | 106 086 | 106 086 | 201 602 | 115 224 | 115 224 |
Auto Świat | 114 975 | 69 918 | 69 857 | 134 945 | 82 474 | 78 212 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 90 000 | 52 199 | 52 199 | 85 995 | 44 477 | 44 477 |
Auto Świat Poradnik | 63 934 | 42 613 | 42 582 | 66 954 | 40 288 | 40 288 |
Top Gear | 58 496 | 30 776 | 30 614 | 69 987 | 43 161 | 43 088 |
Auto Motor i Sport | 51 239 | 30 115 | 30 115 | 53 000 | 28 107 | 28 107 |
Świat Motocykli | 29 000 | 15 326 | 14 326 | 30 000 | 17 512 | 17 512 |
Automobilista | 18 700 | 7 177 | 7 177 | 20 400 | 7 718 | 7 718 |
Classic Auto | 13 800 | 6 777 | 6 557 | 14 960 | 6 655 | 6 655 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,44 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 1,83 proc.
Wśród miesięczników wszystkie magazyny odnotowały wzrosty, a najwięcej zyskało również i tutaj „Auto-Moto” - było to 28,94 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 205 619 | 106 086 | 106 086 | 201 466 | 103 562 | 103 562 |
Auto Świat | 114 975 | 69 918 | 69 857 | 117 101 | 68 713 | 68 602 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 90 000 | 52 199 | 52 199 | 87 000 | 40 483 | 40 483 |
Auto Świat Poradnik | 63 934 | 42 613 | 42 582 | 65 985 | 39 215 | 39 184 |
Top Gear | 58 496 | 30 776 | 30 614 | 55 996 | 28 598 | 28 428 |
Auto Motor i Sport | 51 239 | 30 115 | 30 115 | 51 340 | 28 191 | 28 191 |
Świat Motocykli | 29 000 | 15 326 | 14 326 | 27 920 | 15 288 | 13 788 |
Automobilista | 18 700 | 7 177 | 7 177 | 18 700 | 7 069 | 7 069 |
Classic Auto | 13 800 | 6 777 | 6 557 | 14 280 | 6 688 | 6 488 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem