SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 5,82 mln widzów. 1,57 mln zł dla chorych dzieci

17. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie w niedzielę, 6 grudnia oglądało średnio 5,82 mln widzów, o 1,63 mln osób więcej niż przed rokiem. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,57 mln zł. Zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj miały pokazane tego dnia tuż po spotach „Wydarzenia”, które były najchętniej oglądaną pozycją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał prawie 13 minut.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 5,82 mln osób, co przełożyło się na 37,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 41,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 38,23 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

Przynajmniej przez 1 minutę 17. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,81 mln osób w 4+ (2,76 mln w 16-49 i 3,66 mln w 16-59).

Z danych widowni minuta po minucie wynika, że Polsat podczas trwania 17. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był niekwestionowanym liderem rynku. Widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą.

Według wstępnych szacunków cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,57 mln zł (dane udostępnione przez Telewizję Polsat). Zostanie w całości przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.

Mikołajkowy Bloku Reklamowego z najwyższą widownią od 5 lat

Dla porównania, średnia oglądalność nadanego rok temu 16. Mikołajkowego Bloku Reklamowego była o 1,64 mln osób niższa - wyniosła 4,18 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,21 mln zł.

Tym razem w postać Świętego Mikołaja wcielił się Piotr Gąsowski, który w tej roli względem poprzednich lat zastąpił Krzysztofa Kowalewskiego. W spotach promujących Mikołajkowy Blok Reklamowy udział wzięli także Dorota Gawryluk, dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat oraz dziennikarz Jarosław Gugała.

Kampania reklamowa zachęcająca widzów do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego wystartowała 21 listopada. Objęła kanały z Grupy Polsat (na czele z główną stacją), serwis Ipla, radio Muzo.fm, nośniki DOOH oraz profile społecznościowe Grupy Polsat i Fundacji Polsat. Kampania została zrealizowana przez Telewizję Polsat. Producentem spotów jest Krzysztof Hansz, ich reżyserem Maciej Kozłowski, a animacje do głównego spotu przygotowało Studio Produkcyjne Orka.

W ramach tegorocznej edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego wyemitowano spoty następujących marek: Bank Millennium, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Cinkciarz.pl, Coca Cola, Colian, Cyfrowy Polsat, Garmin Polska, Grupa Maspex, Kaufland Polska, McDonalds Polska, Media Saturn Polska, Neoidea, Nestle Polska, Nivea Polska, Oponeo.pl, Pepsi-Cola Bottlers Poland, Platforma Vivus, Polkomtel, PZU, Santander Bank Polska, Suempol, Tarczyński, Tesco Polska, Vinted UAB, Volkswagen Group Polska, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica oraz Żabka Polska.

W ciągu dotychczasowych szesnastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 22 mln zł.

- Już od siedemnastu lat Mikołajkowy Blok Reklamowy niesie ogromne wsparcie wszystkim potrzebującym pomocy dzieciom. Ogromne dziękuję, że tak liczne grono widzów w ten niedzielny wieczór o 18.45 założyło niewidzialną czerwoną czapkę Świętego Mikołaja i włączyło Polsat. To dzięki Waszej obecności i zaangażowaniu na buźkach naszych podopiecznych zawita uśmiech - komentuje Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat.

„Wydarzenia” ratingowym hitem dnia

Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się niemal 8 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 4,81 mln widzów. Z danych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że była to najchętniej oglądana pozycja programowa dnia. Automatycznie „Wydarzenia” miały również zdecydowanie najwyższą widownię spośród wszystkich głównych wydań dzienników na głównych antenach. Drugie w kolejności były „Fakty”, które w TVN miały 2,52 mln widzów.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.

Dołącz do dyskusji: Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 5,82 mln widzów. 1,57 mln zł dla chorych dzieci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adams
Moga dolozyc na lek dla malej Laury z Leborka
odpowiedź
User
ziutek
Te wszystkie bloki reklamowe to jeden wielki kit. Jak chcę pomóc dzieciakom to wpłacę ze swoich prywatnych pieniędzy, a nie będę oglądał odmóżdżające reklamy. To nic nie da czy się ogląda czy nie, jeśli nie ma się w domu urządzenia do pomiaru oglądalności, ale 90-parę procent ludzi o tym niestety nie wie.
odpowiedź
User
Lolik
Efekt niedzieli- ostatnia tak wysoka widownia była w 2015 r. i wtedy też to była niedziela. Ogólnie w weekendy jest wyżej. Rok temu był to piątek a nie sobota. Za rok będzie najgorzej bo to poniedziałek
odpowiedź