Nadawca stacji Metro ze stratą większą od wpływów, koncesja naziemna warta 7,1 mln zł mniej
Spółka Green Content (należy do Discovery Polska) nadająca kanał Metro w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 20,1 proc. do 12,28 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 10,99 do 16,66 mln zł. Wpłynął na to odpis w wysokości 7,1 mln zł dotyczący posiadanej koncesji na emisję w naziemnej telewizji cyfrowej.
Zdecydowana większość wpływów nadawcy kanału Metro pochodzi od TVN Media, biura sprzedaży reklam TVN Grupy Discovery. Rok do roku przychody od tej spółki wzrosły z 9,68 do 11,04 mln zł.
Z kolei wpływy od TVN poszły w górę z 336,3 do 852,8 tys. zł, a od Discovery Communications Europe - ze 172,9 do 217,7 tys. zł.
Metro ze spadkiem oglądalności
Kanał Metro jest nadawany od jesieni 2016 roku m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Discovery kupiło jego nadawcę od Agory w 2017 roku.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Metro miało 0,307 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,361 proc. rok wcześniej.
Wydatki operacyjne Green Conten zmalały o 5,7 proc. do 20,76 mln zł. Koszty usług obcych spadły z 18,36 do 17,83 mln zł, a amortyzacji - z 3,28 do 2,5 mln zł.
Nakłady poniesione wobec TVN zmniejszyły się z 8,74 do 7,05 mln zł, a wobec Discovery Communications Europe - z 2,3 do 1,93 mln zł.
W ub.r. nakłady nadawcy na niefinansowe aktywa trwałe wyniosły 371 tys. zł.
Koncesja naziemna przeceniona do zera
Pozostałe koszty operacyjne Green Content poszybowały w górę z 211 tys. zł do 7,77 mln zł. Przesądziło o tym 7,15 mln zł utworzonego przez spółkę odpisu dotyczącego udzielonej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesji na emisję kanału Metro w naziemnej telewizji cyfrowej.
Odpis został utworzony w oparciu o wyniki wyceny sporządzonej metodą DCF. Nadawca zdecydował się na przeprowadzenie takiej wyceny „z uwagi na brak zmian w prognozach wyników na lata 2021-2030 oraz brak przewidywanego wzrostu oglądalności kanału Metro”.
W efekcie odpisu wartość posiadanej przez spółkę koncesji zmalała do zera.
Większa strata, Discovery dopłaciło 46 mln zł do kapitału
Dzięki wzrostowi przychodów i spadkowi kosztów operacyjnych strata sprzedażowa Green Content zmalała z 11,79 do 8,48 mln zł.
Natomiast odpis spowodował, że pozostałe wskaźniki rentowności pogorszyły się: strata operacyjna pogłębiła się z 10,81 do 16,25 mln zł, a zysk brutto i netto - z 10,99 do 16,66 mln zł.
We wrześniu ub.r. Discovery Polska dopłaciło 46 mln zł do kapitału Green Content, podnosząc kapitał zakładowy spółki do 46,31 mln zł.
W sprawozdaniu Green Content zaznaczono, że zarząd spółki chce doprowadzić do systematycznego zwiększania się jej przychodów „wynikającego zarówno ze zwiększania zasięgu technicznego kanału jak i planowanych inwestycji programowych”.
Dołącz do dyskusji: Nadawca stacji Metro ze stratą większą od wpływów, koncesja naziemna warta 7,1 mln zł mniej