Merlin Group chce mieć program lojalnościowy oparty własnej kryptowalucie
Merlin Group, właściciel sklepów internetowych Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl, podpisał list intencyjny ze spółką Krypto Jam dotyczący wspólnych prac na technologią blockchain. Ma ona służyć do utworzenia programu lojalnościowego dla klientów serwisów firmy.
W ramach współpracy z Krypto Jam, Merlin Group chce przygotować i wdrożyć innowacyjny program lojalnościowy dla swoich klientów oparty na tokenizacji lojalności. - Intencją stron jest umożliwienie korzystania z technologii innym podmiotom z rynku e-commerce w Polsce i Europie, a w konsekwencji osiągnięcie pozycji lidera tokenizacji lojalności klientów w Europie. W ocenie zarządu będzie to pierwszy projekt tokenizacji e-commerce w Europie, prowadzony przez spółkę publiczną o ugruntowanej pozycji rynkowej w swojej branży - podano w komunikacie giełdowym Merlin Group.
Firma zapowiada też, że chce stworzyć własną kryptowalutę.
Mają to być kolejne etapy strategii, w ramach której Merlin Group przeniosła sklep Merlin.pl na nową, autorską platformę informatyczną oraz uruchomiła własne centrum logistyczne pod Warszawą.
Firma nie podała, ile zamierza wydać na rozwój technologii blockchain. Zgodnie z listem intencyjnym Merlin Group i Krypto Jam w ciągu miesiąca powinny zawrzeć umowę precyzującą warunki współpracy, a potem niezwłocznie zacząć prace rozwojowe.
W 2017 roku Merlin Group zanotowała 39,9 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 18,03 mln zł w 2016 roku) i 12,33 mln zł straty netto (w 2016 roku miała 9,64 mln zł straty). W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe firmy wyniosły 10 mln zł (wobec 7,03 mln zł rok wcześniej), a strata netto - 3,5 mln zł (przed rokiem było to 2,48 mln zł).
Dołącz do dyskusji: Merlin Group chce mieć program lojalnościowy oparty własnej kryptowalucie