Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln
W listopadzie ub. roku ponad 16 mln polskich internautów skorzystało z wyszukiwarki Google, a ponad 3 mln z serwisu społecznościowego Facebook - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast czas spędzony przez przeciętnego użytkownika na Naszej Klasie spadł do 7,5 godziny.
Serwisy Grupy Google odwiedziło w listopadzie 2009 roku prawie 16,2 mln polskich internautów, czyli o ok. 750 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu zwiększyły one swój zasięg o 2,17 proc. Ten wzrost można w jakimś stopniu tłumaczyć zwiększeniem się w naszym kraju penetracji internetu, która już w fali sierpień - październik 2009 przekroczyła symboliczny poziom 50 proc. (więcej).
Zresztą tak jak Google wszystkie pozostałe serwisy z pierwszej dziesiątki zestawienia zyskały po ok. 200-400 tys. użytkowników, a największy wzrost - o 600 tys. real users - odnotowała Grupa Allegro.pl, co z kolei można uzasadniać rozpoczynającym się wtedy okresem przedświątecznym.
Ogółem w listopadzie ub. roku aż piętnaście najpopularniejszych grup witryn nie zmieniło swoich pozycji w porównaniu z październikiem. Na 16. miejscu pojawiła się Grupa Spilgames, ceneo.pl wyprzedziło Grupę Pf.pl, natomiast z pierwszej dwudziestki wypadły witryny Axel Springer.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt |
1 | Grupa Google | 16 197 470 | 93,49% | |
2 | Grupa Onet.pl | 12 717 091 | 73,40% | tak** |
3 | nasza-klasa.pl | 11 247 036 | 64,91% | |
4 | Grupa Wirtualna Polska | 11 163 924 | 64,43% | tak |
5 | Grupa Allegro.pl | 11 121 293 | 64,19% | |
6 | Grupa Gazeta.pl | 10 848 589 | 62,61% | tak |
7 | Grupa Interia.pl | 10 675 982 | 61,62% | tak |
8 | youtube.com | 9 779 667 | 56,44% | |
9 | Grupa O2.pl | 9 675 333 | 55,84% | tak |
10 | Grupa Wikipedia | 8 723 683 | 50,35% | |
11 | Grupa Microsoft | 6 151 214 | 35,50% | |
12 | Grupa GG Network | 5 505 862 | 31,78% | tak |
13 | Grupa Mozilla | 4 925 971 | 28,43% | |
14 | Grupa Polskapresse | 4 709 475 | 27,18% | tak** |
15 | Grupa Money.pl | 4 307 287 | 24,86% | tak |
16 | Grupa Spilgames | 4 227 067 | 24,40% | |
17 | ceneo.pl | 4 137 701 | 23,88% | tak |
18 | Grupa Pf.pl | 4 117 204 | 23,76% | tak |
19 | dobreprogramy.pl | 3 825 719 | 22,08% | tak |
20 | Grupa Infor | 3 814 636 | 22,02% | tak |
Wśród witryn objętych audytem site-centric bez zmian na pierwszych sześciu miejscach. Na 7. pozycji pojawiły się serwisy Grupy Polskapresse, w których wprowadzono ten audyt. Natomiast witryny Grupy Axel Springer spadły w porównaniu z październikiem z 10. na 13. miejsce, strony Grupy TVN - z 18. na 20. pozycję, a serwisy Grupy Pkt.pl w ogóle wypadły z zestawienia. Z kolei witryny Grupy G+J Polska awansowały o dwie pozycje - na 17. miejsce.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) | audyt site-centric |
1 | Grupa Onet.pl | 73,19% | 12 681 367 | tak*** |
2 | Grupa Wirtualna Polska | 64,43% | 11 163 924 | tak |
3 | Grupa Gazeta.pl | 62,61% | 10 848 589 | tak |
4 | Grupa Interia.pl | 61,62% | 10 675 982 | tak |
5 | Grupa O2.pl | 55,84% | 9 675 333 | tak |
6 | Grupa GG Network | 31,78% | 5 505 862 | tak |
7 | Grupa Polskapresse | 26,57% | 4 602 866 | tak*** |
8 | Grupa Money.pl | 24,86% | 4 307 287 | tak |
9 | ceneo.pl | 23,88% | 4 137 701 | tak |
10 | Grupa Pf.pl | 23,76% | 4 117 204 | tak |
11 | dobreprogramy.pl | 22,08% | 3 825 719 | tak |
12 | Grupa Infor | 22,02% | 3 814 636 | tak |
13 | Grupa Axel Springer | 21,57% | 3 737 565 | tak |
14 | Grupa Pino.pl | 21,14% | 3 662 051 | tak*** |
15 | sciaga.pl | 19,82% | 3 433 335 | tak |
16 | Grupa IDG | 19,10% | 3 309 672 | tak |
17 | Grupa G+J Polska | 18,57% | 3 217 650 | tak |
18 | filmweb.pl | 18,40% | 3 187 641 | tak |
19 | Grupa Media Regionalne | 17,01% | 2 946 586 | tak |
20 | Grupa TVN | 16,90% | 2 927 323 | tak |
Zasięg google.pl przekroczył 90 proc. (wzrost o 1,77 proc. w porównaniu z październikiem), a zasięg google.com zwiększył się o 1,99 proc. Największy wzrost zanotowało jednak allegro.pl - o 2,48 proc. Ogółem pierwsza dziesiątka zestawienia nie zmieniła się w porównaniu z październikiem. Natomiast w drugiej części rankingu wrzuta.pl i mozilla.com wyprzedziły microsoft.com, o2.pl przeskoczyło zumi.pl, a pf.pl - mimo nieznacznego wzrostu zasięgu - spadł o trzy pozycje. Na 16.miejscu pojawiły się gry.pl, za to z zestawienia wypadło otomoto.pl.
Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. | nazwa | użytkownicy (real users) | zasięg | audyt site-centric |
1 | google.pl | 15 604 064 | 90,06% | |
2 | onet.pl | 11 723 217 | 67,66% | tak** |
3 | nasza-klasa.pl | 11 247 036 | 64,91% | |
4 | google.com | 10 988 348 | 63,42% | |
5 | allegro.pl | 10 784 262 | 62,24% | |
6 | wp.pl | 10 252 236 | 59,17% | tak |
7 | youtube.com | 9 779 667 | 56,44% | |
8 | wikipedia.org | 8 555 116 | 49,38% | |
9 | interia.pl | 8 145 011 | 47,01% | tak |
10 | gazeta.pl | 7 455 794 | 43,03% | tak |
11 | wrzuta.pl | 4 838 542 | 27,93% | tak |
12 | mozilla.com | 4 773 287 | 27,55% | |
13 | microsoft.com | 4 757 434 | 27,46% | |
14 | o2.pl | 4 688 190 | 27,06% | tak |
15 | zumi.pl | 4 501 769 | 25,98% | tak |
16 | gry.pl | 4 158 401 | 24,00% | |
17 | ceneo.pl | 4 137 701 | 23,88% | tak |
18 | blogspot.com | 4 104 067 | 23,69% | |
19 | blox.pl | 4 022 464 | 23,22% | tak |
20 | pf.pl | 3 990 296 | 23,03% | tak |
Zdecydowanym liderem pod względem liczby odsłon pozostaje nasza-klasa.pl, jednak w kolejnym miesiącu internauci wykonali w niej mniej kliknięć - tym razem o prawie 0,75 mld mniej niż w październiku. Natomiast Grupa Google przekroczyła poziom 4 mld odsłon (wzrost o ponad 350 mln). Na trzecie miejsce powróciła Grupa Allegro.pl, wyprzedzając Grupę Onet.pl. Z kolei na youtube.com internauci wykonali 260 mln kliknięć mniej niż w październiku, przez co serwis został wyprzedzony przez strony z Grup Interia.pl i o2.pl.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon
lp. | nazwa | odsłony | użytkownicy (real users) | audyt site-centric |
1 | nasza-klasa.pl | 7 647 244 933 | 11 247 036 | |
2 | Grupa Google | 4 197 137 700 | 16 197 470 | |
3 | Grupa Allegro.pl | 3 693 453 983 | 11 121 293 | |
4 | Grupa Onet.pl | 3 490 631 484 | 12 717 091 | tak** |
5 | Grupa Wirtualna Polska | 2 249 603 961 | 11 163 924 | tak |
6 | Grupa Interia.pl | 1 225 886 140 | 10 675 982 | tak |
7 | Grupa O2.pl | 1 181 831 276 | 9 675 333 | tak |
8 | youtube.com | 1 083 107 014 | 9 779 667 | |
9 | Grupa Fotka.pl | 1 020 718 560 | 3 799 996 | tak** |
10 | Grupa Gazeta.pl | 915 531 173 | 10 848 589 | tak |
Internauci korzystali z serwisów Grupy Google przeciętnie przez prawie 5 minut dłużej niż w październiku, w wyniku czego są one liderami nie tylko pod względem ogólnego czasu korzystania, lecz również wyszły na prowadzenie pod względem średniego czasu na użytkownika. Nastąpiło to przede wszystkim z powodu spadku o 55 minut w porównaniu z październikiem czasu, przez który przeciętny użytkownik Naszej Klasy korzystał z tego serwisu. Z kolei zdecydowanie dłużej niż miesiąc wcześniej - o godzinę i kwadrans - średni użytkownik przebywał w serwisach Grupy Wirtualna Polska.
Listopad to kolejny miesiąc dynamicznego wzrostu Facebooka, z którego korzystało prawie 700 tys. więcej polskich internautów niż w październiku, za to średnio o 40 minut krócej. Poziom 2 mln real users przekroczyły demotywatory.pl, z których przeciętny użytkownik korzystał prawię godzinę dłużej niż w październiku.
Ranking witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu
lp. | nazwa | czas [godz] | średni czas na użytkownika [godz:min:s] | użytkownicy (real users) | audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 122 098 066,02 | 07:32:17 | 16 197 470 | |
2 | nasza-klasa.pl | 84 455 846,05 | 07:30:33 | 11 247 036 | |
3 | Grupa Onet.pl | 66 630 946,57 | 05:14:22 | 12 717 091 | tak** |
4 | Grupa Wirtualna Polska | 62 781 445,03 | 05:37:25 | 11 163 924 | tak |
5 | Grupa Allegro.pl | 47 633 049,20 | 04:16:59 | 11 121 293 | |
6 | youtube.com | 43 468 181,06 | 04:26:41 | 9 779 667 | |
7 | Grupa Interia.pl | 36 570 338,17 | 03:25:32 | 10 675 982 | tak |
8 | Grupa O2.pl | 32 308 014,38 | 03:20:21 | 9 675 333 | tak |
9 | Grupa Gazeta.pl | 18 785 298,12 | 01:43:54 | 10 848 589 | tak |
10 | facebook.com | 13 340 338,57 | 04:17:36 | 3 107 189 | |
11 | Grupa Spilgames | 10 035 603,18 | 02:22:27 | 4 227 067 | |
12 | Grupa Fotka.pl | 9 701 625,07 | 02:33:11 | 3 799 996 | tak** |
13 | demotywatory.pl | 9 540 326,42 | 04:31:03 | 2 111 802 | |
14 | Grupa GG Network | 7 271 393,96 | 01:19:14 | 5 505 862 | tak |
15 | Grupa Wikipedia | 7 009 576,65 | 00:48:13 | 8 723 683 | |
16 | wyspagier.pl | 6 984 978,57 | 02:53:15 | 2 419 063 | |
17 | conduit.com | 3 821 652,71 | 02:35:59 | 1 469 956 | |
18 | menelgame.pl | 3 439 945,71 | 06:06:43 | 562 812 | |
19 | grono.net | 3 037 945,89 | 01:47:02 | 1 702 975 | tak |
20 | poszkole.pl | 2 792 759,31 | 01:33:35 | 1 790 510 | tak |
Liderujące wśród komunikatorów Gadu-Gadu i Skype zanotowały w listopadzie nieznaczne wzrosty liczby użytkowników. Natomiast Windows Live Messenger zyskał w porównaniu z październikiem prawie 750 tys. real users, dzięki czemu awansował na trzecie miejsce, wyprzedzając Tlen.pl. Za to z Xfire korzystało w listopadzie ponad cztery razy więcej polskich internautów niż w październiku, dzięki czemu komunikator przeskoczył AQQ i Spik.
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego*
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) | średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s] | audyt site-centric |
1 | Komunikator Gadu-Gadu | 40,27% | 6 977 708 | 64:30:20 | tak |
2 | Komunikator Skype | 27,20% | 4 712 773 | 71:22:54 | |
3 | Komunikator Windows Live Messenger | 4,20% | 728 150 | 88:00:34 | |
4 | Komunikator Tlen.pl | 3,33% | 576 506 | 75:21:48 | tak |
5 | Komunikator Xfire | 0,66% | 114 276 | 25:55:27 | |
6 | Komunikator AQQ | 0,58% | 99 723 | 58:02:09 | tak |
7 | Komunikator Spik | 0,15% | 26 153 | 80:38:03 | tak |
8 | Komunikator GoogleTalk | 0,08% | 14 183 | 91:24:19 | |
9 | Komunikator Konnekt | 0,05% | 8 711 | 147:47:26 | |
10 | Komunikator Flircik | 0,04% | 7 154 | 32:22:30 |
Liczebność próby: N= 16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Onet.pl, Grupa Polskapresse, Grupa Fotka.pl i Grupa Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
Grupa Onet.pl jest objęta audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Aukcje", który odwiedza 7,38 proc. użytkowników grupy. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie Aukcje stanowi 3,98 proc. wszystkich odsłon dokonanych na serwisach grupy Onet.pl. Zasięg serwisu Aukcje wynosi 5,42 proc.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
Liczba odsłon na węzłach serwisów pocztowych portali Onet.pl i o2.pl jest w wynikach badania za listopad 2009 oszacowaniem dokonanym przez firmę badawczą, zastosowanym ze względu na niezgodność sposobu umieszczenia skryptów zliczających na tych serwisach z niektórymi regułami poprawności oskryptowania.
Dołącz do dyskusji: Megapanel w listopadzie: Google z 16 mln użytkowników, Facebook z 3 mln
jak tam frustracie? dobrze ze juz za burta i z dala od tego burdello. poradzimy sobie bez ciebie trolu:)