SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Medme.pl - rośnie mocny zawodnik w sektorze healthcare

Świetne wyniki portalu internetowego medme.pl należącego do Grupy Pelion. Serwis ma już 860 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie.

W styczniu portal o zdrowiu medme.pl przekroczył liczbę 860 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. To prawdopodobnie najszybciej rosnący serwis o zdrowiu w Polsce. Rok temu w styczniu medme.pl odwiedziło zaledwie 266 tys. osób. W czerwcu 2017 roku było już 403 tys. unikalnych użytkowników. To oznacza, że w ciągu 12 miesięcy serwis urósł trzykrotnie. A jego twórcy wcale nie zamierzają zwalniać tempa.

Co miesiąc medme.pl notuje 20 proc. wzrost. Każdego dnia porady o zdrowiu, odżywianiu i psychologii czyta prawie 30 tys. użytkowników.

Za sukcesem serwisu stoi przede wszystkim efektywna strategia SEO i zespół redakcyjny, którego najważniejszym celem jest edukacja Czytelników.

- Pokierowanie redakcją serwisu medme.pl powierzono mi półtora roku temu. Największym wyzwaniem było stworzenie efektywnej, realnej do wdrożenia strategii serwisu medme.pl. Było to ogromne wyzwanie, gdyż portal istniał już na rynku kilka lat, miał dużą ilość treści, ale nie notował zbyt wysokich wyników. Musieliśmy znaleźć sposób, żeby to szybko zmienić. Z jednej strony postawiliśmy na SEO, opracowaliśmy strategię, zoptymalizowaliśmy stare treści. Z drugiej strony zadbaliśmy o to, żeby Czytelnik na medme.pl mógł znaleźć najbardziej pełną i rzetelną informację na każdy temat. Nie chcemy zastępować wizyty u specjalisty, ale chcemy ją uzupełniać pisząc o odpowiedniej diecie podczas leczenia, opisując jak wyglądają badania diagnostyczne, czy w końcu poszerzając wiedzę o chorobach, alergiach, problemach z odżywianiem, które mogą dotknąć każdego z nas. Im więcej wiemy o zdrowiu, tym lepiej będziemy potrafili o nie zadbać – mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska, redaktor naczelna serwisów medme.pl oraz cafesenior.pl

Od samego początku strategia medme.pl zakładała stworzenie serwisu o zdrowiu, w którym pacjent - Czytelnik, będzie mógł poczuć się bezpiecznie.

- Internet zalewają dziś portale o dyskusyjnej wartości merytorycznej, dlatego chcemy, żeby medme.pl wyróżniało się na tym tle. Stawiamy na współpracę z ekspertami i wyłącznie jakościowe treści. Jesteśmy częścią Grupy Pelion, największej polskiej firmy w sektorze ochrony zdrowia, dlatego szczególnie zależy nam na tym, żeby pacjent wchodząc na medme.pl otrzymywał pełną, szczegółową i co najważniejsze prawdziwą informację – mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Szybko okazało się, że strategia redakcyjna i strategia SEO dla medme.pl jest trafiona. Już po trzech miesiącach ruch na medme.pl wzrósł o 1/4. Następnie notował kolejne, a co najważniejsze regularne wzrosty. Prawdziwy zastrzyk dało jednak zasilanie medme.pl nowymi artykułami. W każdym miesiącu na medme.pl pojawia się dużo nowych, wyczerpujących materiałów o zdrowiu, urodzie, odżywianiu, psychologii i seksie. Wiele z nich staje się czytelniczym hitem wpadając do TOP 10 w wyszukiwarce Google.

- O napisanie artykułów o charakterze poradnikowym poprosiliśmy profesjonalnych dziennikarzy, którzy od wielu lat piszą o zdrowiu do znanych tytułów prasowych. Zbudowaliśmy fajny zespół redakcyjny, który współpracuje z nami od półtora roku i wciąż się poszerza. Nawiązaliśmy współpracę ze specjalistami ze Szpitala Specjalistycznego Brzeziny, z którymi stworzyliśmy dwa serwisy tematyczne: Internetową Szkołę Rodzenia oraz Diety nie dla każdego z informacjami o dietach specjalistycznych– wyjaśnia Joanna Barczykowska-Tchorzewska. - Mając dużą konkurencję w postaci serwisów o zdrowiu największych portali internetowych w Polsce, postawiliśmy na tematy bardziej szczegółowe tj. opisy badań czy leczenia zapalenia gardła dzieci lub kobiet w ciąży, zamiast opisu leczenia grypy czy przeziębienia. Dla redakcji przygotowaliśmy 10 przykazań SEO, zgodnie z którymi pisane są wszystkie artykuły. Te wszystkie elementy złożyły się na nasz sukces

Wraz z rosnącym ruchem Medme.pl zaczęło zmieniać się na zewnątrz i wewnątrz.

W lipcu tego roku zakończyły się prace nad obszernym projektem pod roboczą nazwą „Kopciuszek”. Nazwa nie jest przypadkowa. Przez ostatnie pół roku Medme.pl zmieniło cały layout i strukturę serwisu. Za jego nowy UX i UI odpowiada agencja MOSQI.TO.

- Zmieniliśmy serwis nie tylko od strony graficznej, przede wszystkim wprowadziliśmy udogodnienia dla użytkowników oraz skupiliśmy się na zatrzymaniu czytelników wewnątrz serwisu. Wprowadzenie powiązanych sekcji, podobnych tematów oraz tagów przełożyło się na dłuższy czas spędzony na stronie. Równie ważna była dla nas intuicyjna nawigacja wewnątrz serwisu – komentuje Tomek Soluch, Head of UX w MOSQI.TO.

Po parametrach, takich jak: dłuższy czas spędzony na stronie, wzrost liczby sesji na użytkownika, a w końcu większej liczby odsłon, widzimy, że nowy layout bardzo się Czytelnikom podoba. Dzięki temu już po trzech miesiącach pobiliśmy kolejny rekord – miliona odsłon w miesiącu – uzupełnia Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Razem z nowym designem została wprowadzona też nowa, bardziej rozbudowana struktura. W nowym medme.pl, wśród sześciu tysięcy artykułów, bez problemu można znaleźć dział poświęcony chorobom gardła, jelit czy wątroby, a także opisy ponad 600 chorób, czy bazę ponad 5 tys. leków. Redakcja medme.pl stworzyła trzy duże serwisy tematyczne: o zdrowiu mózgu, dietach leczniczych i internetową szkołę rodzenia.

- Najbardziej cieszymy się z tego, że za tym sukcesem stoi organiczna praca. Ponad 80 proc. unikalnych użytkowników trafia na medme.pl z wyszukiwarki Google, czyli „za darmo”. Najważniejsze jest dla nas to, żeby Czytelnicy uzyskali u nas rzetelną i możliwie pełną wiedzę na temat choroby, badania czy diety, która ich interesuje. Teraz pracujemy nad tym, żeby coraz większa liczba tych użytkowników na medme.pl wracała - mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Medme.pl angażuje się też w nowe projekty komercyjne z najważniejszymi markami z branży zdrowotnej.

- Dzięki rosnącemu zasięgowi, mamy coraz więcej klientów, którzy realizują na medme.pl działania kontentowo-reklamowe. Możemy też realizować projekty we współpracy z mocno sprofilowanymi serwisami grupy Pelion. Dzięki temu jesteśmy ciekawą alternatywą w kategorii serwisów o zdrowiu - mówi Piotr Kaflik, kierownik sprzedaży serwisów medme.pl&cafesenior.pl. - Postawiliśmy na wartościowy i merytoryczny kontent i takie możliwości marketingowe oferujemy naszym klientom - dodaje Kaflik, zapraszając jednocześnie do współpracy.