Mastercard rezygnuje z nazwy w logotypie. "Jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki"
W odświeżonej wersji swojego logotypu, operator płatności Mastercard usuwa nazwę brandu. Pozostaną natomiast dwa nakładające się na siebie koła.
Zmiana została ogłoszona we wtorek, w czasie targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas.
Our red and yellow circles have been the hallmark of the Mastercard brand for over 50 years. Check out our brand evolution. #priceless https://t.co/nbeUfPuutb pic.twitter.com/m4cV9PZqvx
— Mastercard News (@MastercardNews) 7 stycznia 2019
Według wewnętrznych badań Mastercard, aż 8 na 10 klientów kojarzy logotyp marki nawet bez napisu. Dlatego, zgodnie z najnowszymi trendami upraszczania komunikacji wizualnej, firma rezygnuje z zamieszczania swojej nazwy na znanych już,
charakterystycznych kołach. One za to pozostaną bez zmian - w kolorach pomarańczowym i czerwonym.
Ewolucja marki Mastercard
- W dzisiejszych czasach coraz częściej komunikujemy się nie za pomocą słów, lecz znaków, graficznych ikon i symboli. W skali globalnej spontaniczna rozpoznawalność symbolu Mastercard bez towarzyszącej mu nazwy marki sięga aż 80 proc., dlatego też jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki, dołączając tym samym do ekskluzywnego grona marek, które są reprezentowane samym symbolem. Został on zaprojektowany w taki sposób, by był rozpoznawalny na wszystkich platformach cyfrowych, urządzeniach połączonych i w kanałach sprzedaży, komunikując markę w sposób prosty i przejrzysty - czytamy w oświadczeniu firmy.
Napisy widoczne były w logotypie Mastercard od 1968 roku. Wtedy pokazano pierwszą wersję tego elementu identyfikacji wizualnej znanej finansowej marki - jeszcze z nazwą "Mastercharge".
Dołącz do dyskusji: Mastercard rezygnuje z nazwy w logotypie. "Jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok na drodze ewolucji marki"
Trochę jak jakaś oszukańcza usługa podszywająca się pod Mastercard...