LinkedIn radzi firmom jak zwiększyć liczbę followersów (wideo)
LinkedIn opublikował zestaw porad, które mają pomóc firmom w zyskaniu większej liczby obserwujących ich strony w społecznościowym portalu.
LinkedIn podkreśla, że mając obecnie niemal 740 mln członków w ponad 200 krajach, stał się czymś więcej niż tylko portalem dla osób poszukujących pracy.
"Dziś jesteśmy największą na świecie profesjonalną siecią i doskonałym miejscem dla marketingu B2B." - pisze na oficjalnym blogu Kylee Lessard, product marketing manager w LinkedIn.
Serwis zaznacza jak ważne są strony firm, będące miejscem do udostępniania, łączenia się i rozwoju, a także instrumentalnym narzędziem do budowania świadomości, autorytetu i zaufania. Co najważniejsze, potencjalny zasięg i wpływ danej strony rośnie wraz z liczbą obserwujących.
Jak zwiększyć liczbę followersów
W związku z powyższym LinkedIn podzielił się kilkoma technikami, dzięki którym firmy mogą przyciągnąć do swoich stron w portalu więcej followersów.
Pierwszy i najważniejszy krok to posiadanie takiej strony, którą warto obserwować. Przede wszystkim musi ona jasno prezentować profil działalności organizacji, należy więc ją uzupełnić m.in. o podstawowe informacje czy logo. W opisie ważne są też odpowiednie słowa kluczowe, gdyż strony w LinkedIn są indeksowane przez wyszukiwarki.
Aby ułatwić użytkownikom dołączenie do grona obserwujących, ważne jest dodanie przycisku "Obserwuj" na blogu, witrynie www i w newsletterach. Pomocna może też okazać się funkcja "Zaproś do obserwowania", jak również umieszczenie linku do strony w LinkedIn w e-mailowym podpisie oraz w innych profilach w mediach społecznościowych.
LinkedIn podkreśla, że przedsiębiorcy, marketerzy, członkowie kadr kierowniczych i inni decydenci poszukują w serwisie oryginalnych i wartościowych treści, aby poszerzać swoją wiedzę i osiągać zawodowe cele.
Portal twierdzi, że najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi tej grupy odbiorców jest publikowanie atrakcyjnych treści dotyczących branżowych nowości i trendów.
Co z kolei zrobić, aby firmowa strona w LinkedIn wyglądała na dynamiczną, interaktywną i przystępną? Zdaniem serwisu, najskuteczniejszy sposób to dwustronna komunikacja i uczestnictwo w istniejących dialogach. LinkedIn zachęca tutaj do wybrania do trzech hashtagów powiązanych ze stroną, które uczynią ją bardziej rozpoznawalną. Hashtagi te warto wykorzystywać we własnych komentarzach w toczących się na portalu dyskusjach.
Ponadto, LinkedIn poleca tworzenie wydarzeń, które umożliwiają interakcje i angażowanie odbiorców w czasie rzeczywistym.
Jednocześnie serwis radzi firmom, aby poznawały swoich odbiorców korzystając z analityki strony. To tutaj mogą one w jednym miejscu znaleźć szczegółowe informacje o cechach demograficznych obserwujących i odwiedzających, a także sprawdzić, które z ich postów i aktualizacji generują największe zaangażowanie. Dzięki takim danym można lepiej dopasowywać się do swoich followersów i dostarczać im najbardziej wartościowe dla nich treści.
LinkedIn podkreśla także, że bardzo ważną rolę w rozwoju danej marki w serwisie odgrywają jej pracownicy. Portal radzi firmom, aby zachęcały podwładnych do aktualizacji swoich profili i nie zapominali przy tym o uwzględnieniu w informacjach dotyczących doświadczenia zawodowego aktualnego pracodawcy.
W komunikacji z pracownikami LinkedIn radzi też firmom, aby udostępniały ich najlepsze wpisy, powiadamiały ich o najważniejszych firmowych postach oraz angażowały do aktywności na wewnętrznych kartach "Moja firma".
Dołącz do dyskusji: LinkedIn radzi firmom jak zwiększyć liczbę followersów (wideo)