Lidl chce wejść w segment premium, otworzy pierwszy w Polsce sklep „Lidl of the future”
Sieć sklepów dyskontowych Lidl Polska planuje uruchomić w Szczecinie nowy koncept sklepu w segmencie premium, tzw. „Lidl of the future” („Lidl przyszłości”). Placówka ma ruszyć w przyszłym roku.
W sklepie Lidla - według nowego konceptu - alejki zakupowe będą szerokie, regały mają być wykonane z wysokiej jakości materiałów, będą toalety dla klientów, miejsce do przewijania niemowląt, więcej powierzchni przeszklonych, a co za tym idzie więcej naturalnego światła.
Wysoka jakość produktów
W ofercie sklepu mają pojawić się dobre jakościowo produkty, luksusowe wina i cygara, a pracownicy zostaną przeszkoleni tak, by móc doradzać klientom np. w wyborze wina. Inna ekspozycja towarów i zmieniona kolorystyka wnętrza mają sprawiać wrażenie, że klient robi zakupi nie w dyskoncie, ale w sklepie z wyższej, bardziej delikatesowej półki.
Lidl już dwa lata temu zaczął w kilku krajach wprowadzać nowy koncept handlowy, by zerwać z wizerunkiem sieci typowo dyskontowej. W Czechach, Irlandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Chorwacji otwarto placówki w bardziej delikatesowym designie, z ciemnymi drewnianymi regałami, usługami dodatkowymi.
Przedstawiciele polskiego Lidla wyjaśniają, że w szczególnych lokalizacjach (a taka jest lokalizacja nowej placówki w Szczecinie) wygląd sklepu dostosowywany jest do sąsiadujących obiektów. np. w przypadku usytuowania w galerii handlowej.
Lidl ma obecnie w Polsce 650 placówek dyskontowych.
Dołącz do dyskusji: Lidl chce wejść w segment premium, otworzy pierwszy w Polsce sklep „Lidl of the future”