Lidl ruszył z testami elektronicznych gazetek dla klientów
Sieć sklepów Lidl Polska ruszyła z promocją elektronicznych gazetek promocyjnych wśród klientów. Testy obejmują kilkaset sklepów na terenie Polski.
Sieć sklepów Lidl Polska rozpoczyna w Polsce kampanię zachęcającą klientów do korzystania z elektronicznych gazetek promocyjnych.
W jej ramach w części sklepów pojawią się komunikaty z informacją o dostępności najnowszych ofert na stronie lidl.pl, aplikacji Lidl Plus i aplikacji Lidl. Test obejmie kilkaset placówek, głównie na terenie Wielkopolski i Kujaw.
- W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. To nasz sposób na spełnianie obietnicy jakości, a przez to zabezpieczenie przyszłości dla kolejnych pokoleń. Jesteśmy zwolennikami stosowania prostych rozwiązań. Mniejsze zapotrzebowanie na papierowe gazetki to mniejsza emisja CO2 oraz ochrona zasobów leśnych, dlatego chcemy przypominać naszym klientom, podczas ich wizyt w sklepach, że naszą ofertę mogą sprawdzić w łatwy, wygodny i szybki sposób za pomocą naszych aplikacji i strony internetowej - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska.
Firma nie zdradza, jak długo potrwają testy i kiedy ewentualnie zdecyduje się na całkowite wycofanie papierowych gazetek.
Swoją decyzję tłumaczy troską o ochronę środowiska.
Lidl idzie w kierunku eko
Promocja elektronicznych gazetek to kolejne działania Lidla na rzecz ochrony środowiska. Od sierpnia ub. r. w części sklepów wprowadzono nowe paragony, które wyróżniają się niebieskim kolorem. Nowe paragony wykonane są z bardziej ekologicznego papieru termicznego oraz posiadają certyfikat FSC. Oznacza to, że materiał pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej, a więc przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Jeśli paragon nie jest już potrzebny, można go wyrzucić do pojemnika na papier, ponieważ nadaje się do recyklingu.
Aktualnie test nowych paragonów prowadzony jest w kilkudziesięciu sklepach zlokalizowanych w Warszawie oraz Poznaniu. W pozostałych sklepach w Polsce standardowe paragony będą stosowane do momentu wyczerpania ich zapasów.
Lidl podjął też pierwsze kroki w celu stopniowego wprowadzenia elektronicznych cenówek – aktualnie funkcjonują już w jednym sklepie sieci w Poznaniu. W ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy sieć planuje wyposażyć w elektroniczne cenówki kilkaset swoich sklepów, a docelowo wszystkie.
Dołącz do dyskusji: Lidl ruszył z testami elektronicznych gazetek dla klientów
Obecnie wszystko odbywa się praktycznie elektronicznie, z tym, że u nich aplikacje rozdają też kupony na wybrane rzeczy, które trzeba aktywować w app a Rossman dodaje do tego 2 kupony -10% na wszystko (wliczając promocje) w ten sposób łatwiej docierają do klienta, mając wypasioną app czesciej się do niej zagląda.
To, że mówią o byciu EKO to bujda na resorach, app jest tańsza do ogarnięcia niż skład gazetki, druk, wysyłka.
Jak chcą być tak EKO to niech się przyznają ile dziennie ton kartonów, zadrukowanych kartonów na śmieci wyrzucają