SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

LG chce zdobyć rynek tanimi telefonami

Firma LG Electronics chce w bieżącym roku zanotować wzrost udziałów na światowym rynku telefonów komórkowych do co najmniej 10 procent oraz zwiększyć sprzedaż swoich tańszych urządzeń.

Celem aktualnie trzeciego największego producenta komórek na świecie jest sprzedanie w 2009 roku ponad 100 milionów telefonów.

W całym minionym roku południowokoreańskiej firmie udało się sprzedać 100,7 miliona komórek, dzięki czemu zanotowała 8,5 procenta udziałów w rynku i wyprzedziła Motorolę, zajmując pozycję za Nokią i Samsungiem.

"Będziemy w stanie uzyskać nasz cel odnośnie udziałów w rynku (10 procent) jeśli utrzymamy poziom sprzedaży z ubiegłego roku" - oświadczył Skott Ahn, prezes zarządu LG Electronics Mobile Communications, dodając że cel ten zakłada jednocześnie 10-procentowy spadek całego światowego rynku sprzedaży komórek.

Do osiągnięcia swoich założeń firma będzie musiała bardziej skoncentrować się na swoich telefonach klasy low-end, czyli kosztujących nie więcej niż 100 dolarów. Ahn zapowiedział, że LG chce w bieżącym roku zwiększyć sprzedaż tego typu urządzeń, tak aby stanowiły około 20 procent wszystkich komórek sprzedawanych przez firmę. Dla porównania w ubiegłym roku odsetek ten wyniósł tylko około 5 procent, podczas gdy aż 80 procent stanowiły kosztujące ponad 200 dolarów telefony klasy high-end.

Z kolei bardziej dalekosiężnym planem przedstawionym przez Ahna jest zdobycie przez LG pozycji drugiego największego producenta telefonów komórkowych na świecie w ciągu najbliższych 3-4 lat.

źródło: Total Telecom

  • Więcej informacji:
  • LG

Dołącz do dyskusji: LG chce zdobyć rynek tanimi telefonami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl