Blue Ocean przejęło od Media Service Zawada licencję na czasopisma „Lego”, wprowadza dwumiesięcznik „Lego Batman”
Od początku br. licencję na publikację czasopism pod marką „Lego” w naszym kraju ma Blue Ocean Entertainment Polska. Poprzednio magazyny oparte na tym brandzie wydawała firma Media Service Zawada.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/lego2015.jpg)
Polskie portfolio pism „Lego” będzie obejmować osiem tytułów, m.in. „Lego Ninjago”, „Lego City” i „Lego Friends”. Właśnie do sprzedaży trafia nowy tytuł - dwumiesięcznik „Lego Batman” poświęcony bohaterom uniwersum DC Comics.
Nowy magazyn jest skierowany do dzieci w wieku 5–12 lat. Oprócz opowieści o przygodach Batmana i mieszkańców Gotham City zawiera ciekawostki, łamigłówki, komiks, plakaty oraz konkurs z nagrodami. Do pisma dołączona jest minifigurka Lego Batmana.
Blue Ocean Entertainment Polska zapowiada, że „Lego City” i „Lego Friends” z dwumiesięczników staną się miesięcznikami, a ich cena egzemplarzowa wzrośnie o złotówkę do 12,99 zł.
Firma planuje też podwyższyć nakłady wszystkich czasopism o 16 proc. Ponadto będzie wydawać kolekcje kart i naklejek dla dzieci, m.in. „Lego Star Wars” Trading Card Collection.
Blue Ocean Entertainment w Polsce od ub.r.
Blue Ocean Entertainment działa od 2005 roku na rynku niemieckim, austriackim i szwajcarskim, a w ub.r. pojawił się w Polsce. Wydaje czasopisma (oparte na markach „Lego”, „Playmobil”) oraz jest oficjalnym licencjodawcą magazynów „Lego” na całym świecie.
W Polsce portfolio firmy obejmuje czasopisma, kolekcje karciane i naklejkowe przeznaczone dla dzieci.
Poprzednio magazyny „Lego” wydawała w Polsce firma Media Service Zawada. Nie podano, dlaczego współpraca z nią została zakończona.
Według danych ZKDP w pierwszym kwartale ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Lego Ninjago” wynosiła 48 737 egz. (po spadku o 14,6 proc. w skali roku), „Lego Nexo Knights” - 41 959 egz. (22,2 proc. w dół), a „Lego Friends” - 27 825 egz. (34,7 proc. w dół).
W 2017 roku Media Service Zawada wydawała łącznie 12 magazynów objętych kontrolą ZKDP (m.in. „Cartoon Network Magazyn”, „Ben 10”, „Scooby Doo”, „Winx Club”, „Świnka Peppa”, „Mini Mini”, „Magic Pocket”, „Mia i ja”, „Pingwiny z Madagaskaru”), których łączna sprzedaż wyniosła 2,83 mln egz., wobec 3,45 mln sprzedanych egz. 16 tytułów rok wcześniej.
Firma w 2017 roku zanotowała 43,7 mln zł wpływów sprzedażowych (4,5 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 2,11 mln zł zysku netto (wobec 2,26 mln zł w 2016 roku).
Dołącz do dyskusji: Blue Ocean przejęło od Media Service Zawada licencję na czasopisma „Lego”, wprowadza dwumiesięcznik „Lego Batman”
Tylko rodzic dzieci, które na szczęcie dla mojego portfela bardzo szybko zrezygnowały z czytania takich "wartościowych" tytułów ... Śledząc wyniki sprzedaży, widzę że jest NAS więcej, a więc POWODZENIA.