KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii „Kulturyzator Frugo” na Wykopie. Agencją roku została DDB Warszawa, reklamodawcą roku - Grupa Maspex Wadowice, a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” PCK.
Akcja „Kulturyzator Frugo” była prowadzona w czerwcu ub.r. w ramach kampanii reklamującej ten napój jako „owoc kultury” (przeczytaj o niej więcej). W serwisie Wykop.pl potoczne i wulgarne słowa we wpisach internautów były zamieniane na łagodniejsze określenia typu „huncwot”, „bździągwa”, „zacietrzewiam się” czy „zaiwaniaj”. Akcję wspólnie z FoodCare’em, producentem Frugo, realizowała agencja FaceAddicted.
Ogółem w konkursie przyznano 28 złotych nagród, 42 srebrne i 64 brązowe. Najwięcej rozdano ich za prace w kategoriach Media Interaktywne i Warsztat Film/Radio. Wszystkie 756 zgłoszonych projektów - pochodzących od 242 podmiotów - oceniało 100-osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, chief creative officera w JWT North America/JWT New York.
Kategoria |
Nominacje |
Brąz |
Srebro |
Złoto |
Design |
21 |
8 |
5 |
4 |
Druk |
1 |
7 |
1 |
1 |
Film |
8 |
7 |
5 |
1 |
Kampania |
4 |
6 |
3 |
1 |
Media |
9 |
5 |
1 |
5 |
Radio |
0 |
|
1 |
|
Active Advertising |
9 |
11 |
6 |
1 |
Media Interaktywne |
16 |
14 |
3 |
4 |
Fotografia |
21 |
3 |
3 |
4 |
Ilustracja |
25 |
3 |
7 |
3 |
Warsztat Film/Radio |
9 |
10 |
7 |
4 |
SUMA |
123 |
74 |
42 |
28 |
Tytuł agencji roku otrzymała DDB Warszawa, która zdobyła 13 nagród (jedną wspólnie z Platige Image), w tym trzy złota (dwa za spoty napoju Tiger, jedno za outdoorową reklamę McDonald’s). Kolejna w rankingu agencji Havas Worldwide Warsaw otrzymała 10 nagród (dwa złota), Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zdobyło 9 nagród, a McCann Worldgroup - 6 (dwa złota).
Agencja |
Punkty |
DDB Warszawa |
49 |
Havas Worldwide Warsaw |
33,75 |
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions |
27,25 |
Mccann Worldgroup |
23,75 |
Cheil Poland |
20 |
Ogilvy & Mather Advertising |
18,5 |
K2 |
17,5 |
Super Super |
16 |
180heartbeats + Jung v. Matt |
15 |
Brain |
14 |
Reklamodawcą roku została Grupa Maspex Wadowice (producent Tigera), a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” Polskiego Czerwonego Krzyża zrealizowana przez Cheil Poland, której przyznano Grand Prix w tegorocznym konkursie Innovation Award Media Trendy (zobacz jego szczegółowe wyniki).
Na kolejnych podstronach pełny wykaz prac nagrodzonych w konkursie KTR 2014
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 89 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło sześć.
kategoria |
firma |
team |
PR |
Havas Worldwide Warsaw |
Piotr Młynek |
Maciej Sobieski |
||
Clients |
Bank BPH |
Rafał Marciniak |
Jan Kastory |
||
Cyber |
Ogilvy & Mather Advertising |
Bartłomiej Rutkowski |
Tomasz Matuszewski |
||
Design |
DDB Warszawa |
Emilia Szkurłat |
Tomasz Bujok |
||
|
Ogilvy & Marher Advertising |
Kamil Kotarba |
Marcin Pucyk |
||
Film |
180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2 |
Kuba Sagan |
Bartłomiej Walczuk |
Dołącz do dyskusji: KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu