Kobiety, osoby zamożne i widzowie z wykształceniem średnim najchętniej oglądają TVN
Stację TVN zdecydowanie chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni dominują mieszkańcy miasta, a także osoby z wykształceniem średnim - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
TVN ogląda 63 proc. kobiet
W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku TVN oglądało średnio 62,70 proc. kobiet i 37,30 proc. mężczyzn. Dla porównania, w całym rynku telewizyjnym widownia posiada znacznie mniejszą przewagę kobiet, które w analizowanym okresie stanowiły 53,19 proc. udziału wszystkich widzów. Z kolei wynik widowni męskiej to 46,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
TVN w analogicznym okresie rok wcześniej miała minimalnie większą przewagę widowni kobiecej nad męską. W okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku kobiety stanowiły 63,82 proc., a mężczyźni - 36,18 proc.
Duży udział widowni w grupie 40-49 lat
TVN na tle całego rynku charakteryzuje się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni stacji w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17 i 18-19 w badanym okresie wynoszą poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych TVN miał również w analogicznym okresie zeszłego roku.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie kanałem stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.
Najwyższe wyniki oglądalności TVN notuje w grupie 60+, w której widownia stanowi 38,42 proc. wszystkich widzów (a w grupie 50+ jest to 53,05 proc.). Dla porównania w całym rynku jest to 45,28 proc. (61,45 proc.).
Znaczny udział widzów TVN ma także wśród widzów w wieku od 40 do 49 lat, których wynik wynosi 19,11 proc. W całym rynku jest to 15,28 proc.
Dominuje widownia miejska
Mniejsze dysproporcje oglądalności TVN względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Stacja ma przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 65,81 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w całym rynku wynosi 62,29 proc.
41 proc. widzów ma dochody powyżej 5 tys. zł netto
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że TVN posiada względnie podobną strukturę widowni do całego rynku telewizyjnego w Polsce, chociaż na tle całego rynku charakteryzuje się nieco wyższym udziałem osób o wysokich dochodach.
W okresie od 1 września do 12 września ub.r. średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 września br. wynosił 41,09 proc. (w całym rynku 35,28 proc.), a rok wcześniej było to 35,26 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł jesienią tego roku udział wynosił 4,25 proc., a jesienią ub.r. - 6,27 proc.
Najwięcej widzów z wykształceniem średnim
TVN najchętniej oglądają osoby z wykształceniem średnim, a udział takich widzów minimalnie rośnie - z 35,76 proc. widowni w okresie od 1 września do 12 grudnia 2021 roku do 38,63 proc. w okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku (w całym rynku obecnie jest to 34,08 proc.).
Spada udział widzów z wykształceniem podstawowym, którzy w badanym okresie stanowili 34,17 proc. widowni stacji (42,36 proc. w całym rynku). Rok wcześniej było to 36,07 proc.
Coraz mniej emerytów, rośnie udział pracowników szczebla średniego
Ze względu na wykonywany zawód stacja TVN najchętniej oglądana jest przez emerytów, którzy stanowią 35,82 proc. widowni stacji (37,24 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej). Dla porównania, wszystkie kanały telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio mają 43,45 proc. emerytów.
TVN wśród swojej widowni notuje duży udział pracowników szczebla średniego, którzy w badanym okresie stanowili 24,28 proc. (19,28 proc. w całym rynku).
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
Dołącz do dyskusji: Kobiety, osoby zamożne i widzowie z wykształceniem średnim najchętniej oglądają TVN