Canal+ Polska zmienia politykę prywatności
Od 23 kwietnia obowiązuje nowa polityka prywatności Canal+ Polska. Dostawca płatnej telewizji informuje o niej abonentów i subskrybentów w wiadomościach e-mail. Zmiany obejmują m.in. cele przetwarzania danych osobowych, kategorie odbiorców danych osobowych, okres przechowywania danych osobowych i zgodę na marketing partnerów Canal+.

Canal+ Polska co roku aktualizacje swój dokument dotyczący polityki prywatności. Platforma analizuje działania klientów w jej aplikacji, aby ocenić oglądalność poszczególnych treści i zastosować reklamy i rekomendacje dostosowane do zainteresowań danego użytkownika.
Marketing partnerów Canal+, AI i usługi telefoniczne
W tym roku wprowadzono nową zgodę – marketing partnerów Canal+. – Twoje dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim, a informacja będzie przekazywana przez Canal+ – wyjaśnia nadawca. Na jego stronach internetowych można znaleźć listę partnerów. To obecnie Multikino (kilka miesięcy temu wprowadzono pakiet z dwoma biletami) i Empik.
Canal+ przyznał też, że przekazuje dane podmiotom świadczącym usługi marketingowe, w tym Google oraz Meta Platforms w celu wyświetlania reklam firmy w usługach Google i Facebook. Na liście takich podmiotów jest też OpenAI Ireland Ltd., która może przekazywać dane innym firmom, związanym ze sztuczną inteligencją.
Platforma zastrzega sobie prawo do „segmentacji na podstawie informacji o aktywnościach niezalogowanego użytkownika w celu wyświetlania reklam zachęcających jego do powrotu do serwisu Canal+”. Na potrzeby reklam spersonalizowanych używa narzędzi: Google Customer Match, Google Display Product DV360 i Facebook Custom Audiance.
W części dotyczącej abonentów pojawił się też zapis o marketingu bezpośrednim opartym na analizie danych transmisyjnych dotyczących np. wykonywanych i odbieranych połączeń telefonicznych lub transmisji danych w Internecie, w związku z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych świadczonych abonentowi.
Może mieć to związek z rozmowami, które Canal+ prowadzi z Orange. Jak informowaliśmy na początku roku, dostawca płatnej telewizji chciałby też zaproponować klientom Internet światłowodowy, oparty na infrastrukturze Orange. Niewykluczone, że będą temu towarzyszyć usługi telefonii.
Dane mogą być przekazywane „podmiotom obsługującym realizację płatności, podmiotom badającym opinie klientów oraz kontrahentom biznesowym, sponsorom, przedsiębiorcom telekomunikacyjnym, podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów”.
Dane mają być przechowywane do 5 lat od miesiąca, w którym użytkownik korzystał z usługi w celu opracowywania analiz oglądalności, sprzedażowych, biznesowych i statystycznych. Jeśli klient kontaktował się z call center, to zapis tej rozmowy będzie przechowywany do trzech miesięcy. Firma chce w ten sposób dbać o jakość obsługi klienta.
Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska zmienia politykę prywatności