Akcje CDA przez tydzień podrożały o 153 proc. „Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”
Przez miniony tydzień kurs giełdowy właściciela serwisu CDA poszedł w górę o 153,4 proc. mimo dużych spadków na warszawskiej giełdzie. - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży - informuje Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CDA. Mocno wzrósł też ruch na platformie HBO GO.
Tylko w poniedziałek cena akcji CDA zwiększyła się o 47,3 proc. do 37 zł. W czasie sesji handlowano 29,4 tys. walorów spółki o łącznej wartości 958,6 tys. zł.
Był to kolejny dzień dużych wzrostów ceny akcji CDA. W miniony czwartek kurs spółki poszedł w górę z 16 do 22,30 zł (o 39,4 proc.) przy obrotach wynoszących 534,8 tys. zł, a w piątek - do 25,11 zł (o 12,6 proc.) przy obrotach w wysokości 827,8 tys. zł.
W poniedziałek w zeszłym tygodniu na koniec sesji kurs CDA wynosił 14,50 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 147,2 mln zł. Natomiast przy cenie 37 zł kapitalizacja wynosi 375,7 mln zł.
„Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”
Od czwartku w celu walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zamknięto w całym kraju zdecydowaną większość placówek oświatowych oraz placówki kulturalne (m.in. kina), a od soboty nieczynne są galerie handlowe, sklepy (oprócz spożywczych, drogerii, aptek), lokale gastronomiczne i kasyna.
Czy przełożyło się to na popularność CDA.pl? - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży. Nie chcę podawać konkretnych liczb, bo te zawsze są ujawniane w raportach okresowych, ale wzrost istotny. Na tyle, że znacząco zwiększyliśmy parametry łącz i dokonaliśmy inwestycji w infrastrukturę i serwery - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy i pełnomocnik zarządu CDA ds. rozwoju usług
- Tak duży wzrost zainteresowania CDA Premium w obecnej sytuacji jest zrozumiały. Pozamykane są instytucje kulturalne, szkoły, większość miejsc pracy, a ludzie pozostają w domach - dodał.
O popularność ich usług w ostatnich dniach zapytaliśmy też właścicieli innych czołowych serwisów VoD. - Tak, rzeczywiście w ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną aktywność widzów HBO GO. Tyle możemy z naszej strony powiedzieć - przekazała nam wyjaśnia Agnieszka Niburska, wicedyrektor marketingu HBO Polska.
CDA zarabia głównie z CDA Premium
Płatna sekcja CDA Premium zawiera ok. 6,5 tys. filmów i seriali. Miesięczny dostęp kosztuje 19,90 zł miesięcznie, na koniec ub.r. korzystało z niego 231,7 tys. użytkowników, o 34,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Pod koniec lutego firma podała swoje wyniki finansowe w czwartym kwartale i całym ub.r. W całym roku zanotowała wzrost przychodów o 53,3 proc. do 42,91 mln zł, z czego 91,1 proc. pochodziło ze sprzedaży subskrypcji w CDA Premium. Jednocześnie poinformowano, że zarząd CDA chce, żeby 7,11 mln zł z zeszłorocznego zysku wypłacić w dywidendzie (po 70 groszy na akcję). Dywidenda ma zostać wypłacona 31 marca.
Do dyrektora generalnego CDA Łukasza Ćwieka należy 64,01 proc. kapitału firmy, a do prezesa Jarosława Ćwieka - 34,46 proc. Ostatnie transakcje na walorach spółki wykonali na początku listopada ub.r. W wolnym obrocie jest tym samym jedynie 1,53 proc. akcji CDA.
Netflix stracił na giełdzie
Podobna reakcja inwestorów jak w przypadku CDA nie dotyczyła Netflixa notowanego na amerykańskiej giełdzie Nasdaq. Po mocnym wzroście przez wcześniejsze pół roku (z ok. 150 dolarów we wrześniu ub.r. do prawie 390 dolarów w połowie lutego) kurs Netflixa znacząco zmalał - jeszcze 4 marca wynosił 383,79 dolarów, a w miniony czwartek i poniedziałek - poniżej 320 dolarów (w poniedziałek późnym popołudniem polskiego czasu malał o ponad 6 proc. do 313 dolarów).
Przy czym Netflix wskaźnikowo i tak jest dużo droższą spółką od CDA - stosunek obecnej ceny do zysku na akcję z ostatnich 12 raportowanych miesięcy u Netflixa wynosi 81,88, natomiast u CDA - 40,76.
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Akcje CDA przez tydzień podrożały o 153 proc. „Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”