KER: Aflofarm ma poprawić reklamę Desmoxanu wprowadzającą w błąd co do e-papierosów (wideo)
Spot reklamujący preparat Desmoxan (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska) wprowadza w błąd, bo zawarte w nim stwierdzenie, że „e-papierosy też są szkodliwe, w środku jest ta sama uzależniająca nikotyna" jest zbyt daleko idące, gdyż nie uwzględnia dostępnych w obrocie e-papierosów niezawierających nikotyny - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
Przedmiotem złożonej do KER skargi był reklama telewizyjna Desmoxanu, w której mężczyzna wspomina o paleniu e-papierosów. Zdaniem autora skargi spot ten w oczywisty sposób jest nadużyciem i manipulacją na temat e-papierosów. „Mężczyzna mówi, że e-papierosy są szkodliwe, ponieważ zawierają uzależniającą nikotynę. Jest to prawdą tylko częściowa, z uwagi na to że do e- papierosów produkowane są płyny nie zawierające nikotyny, w związku z czym nie wszystkie zawierają nikotynę. Z reklamy zaś jednoznacznie wynika, że wszystkie e-papierosy (płyny do nich) zawierają nikotynę, co jest oczywistym nadużyciem” - napisano w skardze.
Aflofarm w odpowiedzi na zarzut wprowadzania konsumentów w błąd wyjaśnił, że skoro reklama dotyczy leku, który przeznaczony jest dla osób chcących rzucić palenie i mających na celu zerwanie z nałogiem nikotynowym, to oczywiste, że chodzi o e-papierosy mające w składzie nikotynę, co przecież nie oznacza, że reklama zaprzecza istnieniu takich e-papierosów, które jej nie posiadają. W opinii firmy komunikat reklamowy wręcz przeciwnie temu co twierdzi skarżący, dokładnie informuje o jakie e-papierosy chodzi - mężczyzna występujący w reklamie opowiada o używanych przez siebie e-papierosach z zawartością nikotyny.
Zdaniem KER stwierdzenie zawarte w reklamie, iż „e-papierosy też są szkodliwe, w środku jest ta sama uzależniająca nikotyna" jest zbyt daleko idące, gdyż nie uwzględnia dostępnych w obrocie e-papierosów niezawierających nikotyny. Uznała tym samym, że spot wprowadza w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywa zaufania. Zaleciła też Aflofarmowi modyfikację reklamy w warstwie słownej.
Autorem kreacji reklamy Desmoxanu jest dział marketingu Aflofarmu, który we własnym zakresie przygotowuje wszystkie reklamy marek należących do firmy, bez współpracy z agencją reklamową.
Dołącz do dyskusji: KER: Aflofarm ma poprawić reklamę Desmoxanu wprowadzającą w błąd co do e-papierosów (wideo)