Jarosław Kuźniar zamyka biuro podróży. Dlaczego mu nie wyszło?
Jarosław Kuźniar ogłosił, że zamknął swoje butikowe biuro podróży Goforworld, które funkcjonowało kilkanaście lat. Jednak to nie koniec grupowych wypraw w towarzystwie Kuźniara - organizację ewentualnych podróży przejmuje biuro DreamGo.
We wpisie zamieszczonym w środę na LinkedIn Jarosław Kuźniar dzieli się powodami decyzji o zamknięciu biura podróży Goforworld, organizującego wyprawy grupowe w różne zakątki świata. – Jako założycielowi zabrakło mi kilku kluczowych rzeczy: czasu, cierpliwości, biznesowego doświadczenia, podstaw ekonomii, kompetencji budowania odpowiedniego Zespołu – przyznaje.
Pandemia podcięła skrzydła
Biuro Goforworld, jak opisał Kuźniar, było formą inwestycji nadwyżki finansowej, będącej efektem udziału jako gospodarz w programie “X Factor”. I tak przez 10 lat z większymi i mniejszymi sukcesami Kuźniarowi udawało się prowadzić ten biznes.
Dużym ciosem były lockdowny po wybuchu pandemii, o czym Jarosław Kuźniar wspominał w rozmowie z Wirtualnemedia w październiku 2020 r. – To biznes, który będzie miał za chwilę 10 lat. Myśmy byli na początku roku w jego najlepszym momencie. Mogłem spokojnie powiedzieć, że już nie muszę w niego inwestować. I nagle wszystko trafił szlag. Wszystko stoi. Mamy sezon zorzy polarnej. Mieliśmy nadkomplety. Powinniśmy być w Norwegii i Finlandii. Ale teraz nie ma to szans. Firma ma tylko koszty, nie ma przychodów – opisywał wówczas.
– Musiałem totalnie przeorganizować zespół. Pilnujemy spraw Goforworld, ale skupiamy się na Kuźniar Media, bo tylko w Grupie możemy przetrwać. Czekam na lepsze czasy dla podróży. Może uda się w połowie przyszłego roku. Ale - całkiem szczerze – gdyby nie Kuźniar Media, Goforworld już by nie istniało – dodał.
O rezygnacji z Goforworld zdecydował ostatni, mało udany wyjazd Alaskę. – Dzień przed finałem w tanim barze w Fairbanks, pełnym zdewastowanych weteranów amerykańskiej armii, ryczałem ze złości, wstydu i bólu jak mały chłopak. W samolocie powrotnym postanowiłem, że to koniec. Po 10 latach próbowania, dopieszczania, strachu, zastawiania rodzinnego majątku w każdym kolejnym roku odnawiania gwarancji turystycznej. Za dużo – podkreśla Jarosław Kuźniar na LinkedIn.
Po szoku covidowym spółka Goforworld wróciła do wyższych przychodów i dodatniej rentowności. W 2023 roku wypracowała wzrost przychodów z 968 tys. do 1,21 mln zł oraz zysku netto ze 129 do 202,4 tys. zł. W sprawozdaniu zapowiedziała, że chce „zmodyfikować dotychczasowy model biznesowy, w związku z czym zamierza zaangażować do współpracy jako podwykonawców inne podmioty gospodarcze”.
Podróże z Kuźniarem pod innym szyldem
Jak informuje Kuźniar, początkowe plany zakładały zupełne zamknięcie biura i zakończenie przygód z podróżami, jednak na horyzoncie pojawiła się możliwość współpracy, która pozwoli na kontynuowanie podróży z nim, jednak już pod innym brandem.
– Kiedy zamknąłem drzwi do firmy i chciałem zakopać klucz, usiedliśmy w studio Voice House z Bartkiem Puckiem do odcinka programu o tym ile można pivotować w biznesie, a kiedy powiedzieć sobie dość. Jeden ze Słuchaczy, Bartosz Majewski, napisał: "brakuje mi happy endu w goforworld". Połączył mnie z Ekipą DreamGo Exclusive Travel – stwierdza.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Kuźniara, współpraca z butikowym biurem DreamGo Exclusive Travel, działającym od 2016 roku, nie opiera się na zakupie marki Goforworld ani na inwestycjach finansowych, a na przejęciu kwestii organizacyjnych potencjalnych dalszych wyjazdów.
– Jeżeli ze strony pana Kuźniara będą klienci zainteresowani egzotycznymi podróżami, my będziemy opiekować się tymi klientami i organizować wyjazdy – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jadwiga Kościółek, prezes DreamGo Exclusive Travel.
DreamGo Exclusive Travel ogłosiło “Wyprawy z cyklu goforworld z Jarosławem Kuźniarem”, oferując cztery kierunki: Sri Lankę, Kostarykę, Laos, Jawę. - Ogłosiliśmy cztery kierunki wyjazdów w kameralnych grupach i obecnie weryfikujemy zainteresowanie potencjalnych klientów. Pan Jarek będzie uczestniczył w tych wyprawach - dodaje Jadwiga Kościółek.
Jarosław Kuźniar skupi się na agencji
Jarosław Kuźniar planuje skupić się na dalszym rozwoju agencji Kuźniar Media, która właśnie dołączyła do Związku Firm Public Relations.
– Chcę odzyskać skupienie na tym, co dzisiaj jest moim kluczowym zadaniem w Kuźniar Media - rozwijać komunikację liderów i marek. Uczyć budować dobre historie. Połączymy to także w czasie wspólnych podróży – zapowiada Kuźniar.
Dołącz do dyskusji: Jarosław Kuźniar zamyka biuro podróży. Dlaczego mu nie wyszło?