TVP1 liderem w DVB-T w styczniu, TVP Info wyprzedziło TVN
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w styczniu w grupie 4+ była TVP1. Na czwarte miejsce awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN. W grupie 16-49 na czele znalazł się Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W styczniu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2022 roku zmniejszył się o 2,63 proc. i wyniósł 11,82 proc.
TVP2 wyprzedziła Polsat
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,76 proc., po wzroście o 20,46 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium uzupełnia Polsat, który miał wynik na poziomie 8,98 proc., po spadku o 15,45 proc. Stacja spadła z drugiej lokaty.
TVP Info wyprzedziło TVN
Czwarte było TVP Info ze wzrostem udziału o 17,65 proc. do 8,31 proc. Stacja wyprzedziła TVN, którego udział zmalał o 4,49 proc. do 7,22 proc.
Najwięcej zyskał kanał TVP Rozrywka, którego wynik względem stycznia 2022 roku poszedł do góry o 380,53 proc. do 0,54 proc. Kanał w zestawieniu awansował z miejsca 32. (ostatniego) na 27.
Z kolei najwięcej straciła będąca 15. w zestawieniu Stopklatka. Jej udział zmalał o 24,61 proc. do 1,88 proc. Stacja awansowała z 13. lokaty.
0,57 proc. udziału TVP Nauka
26. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w styczniu br. wyniósł 0,57 proc.
Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,59 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 20,61 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, której wynik zwiększył się o 32,87 proc. do 9,10 proc.
Podium uzupełnia TVN (9,07 proc., w dół o 3,19 proc.), który przed rokiem był wiceliderem.
Czwarta była TVP1 (6,44 proc., - 2,88 proc.).
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Duże koszty emisji naziemnej
W marcu ub.r. informowaliśmy, że TVN Warner Bros. Discovery za 10-letnią koncesję dla TVN7 będzie musiała łącznie zapłacić prawie 15 mln zł. - Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informowała portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku. Do nich należy jeszcze doliczyć koszty emisji za pośrednictwem nadajników Emitela.
W MUX 1 umieszczone zostały następujące programy: EskaTV, TTV, Polo TV, Antena HD, TV Trwam, StopklatkaTV, FokusTV, TVP ABC.
W MUX 2 umieszczone zostały Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV4, TV Puls, PULS2 i TV6.
W skład MUX-3 wchodzą: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.
W skład MUX-6 wchodzą: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, a od niedawna także Alfa TVP i Belsat.
Stacje z MUX-8 to Zoom TV, WP, Metro i Nowa TV.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w DVB-T w styczniu, TVP Info wyprzedziło TVN