SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internauci są wybredni i niecierpliwi

Jaka jest wspólna cecha większości internautów? Niecierpliwość

Jaka jest wspólna cecha większości internautów? Niecierpliwość. Amerykańscy naukowcy ustalili, że internauci nie chcą długo czekać na wyniki wyszukiwania, a czas ich pobytu na niektórych stronach można policzyć w sekundach

Z badań wynika, że użytkownicy korzystający z wyszukiwarek internetowych zazwyczaj wchodzą tylko na trzy strony, które otrzymują w wynikach wyszukiwania. Co piąty internauta korzysta średnio ze strony krócej niż minutę. - Internauci podejmują natychmiastowe decyzje, czy chcą dalej korzystać z danej strony. Jeśli nie robi ona dobrego wrażenia, użytkownicy pomijają ją - podkreśla dr Jim Jansen z Szkoły Nauk Informatycznych i Technologii (IST) z uniwersytetu stanowego w Pensylwanii. Według niego strona WWW musi spełniać trzy podstawowe elementy, aby przyciągnąć uwagę użytkownika: musi być atrakcyjna wizualnie, musi się szybko ładować, a jej zawartość powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika. Jeśli te trzy czynniki nie są spełnione, 40 proc. użytkowników po trzech minutach zmieni stronę na inną. Zostaną tylko ci, którym w tym czasie uda się znaleźć to, czego szukali. Wynika z tego, że poszukiwanie treści na stronach WWW zajmuje użytkownikom kolejne trzy minuty.

Badanie przeprowadzono w oparciu o 450 tys. haseł wpisanych do przeszukiwarki internetowej AlltheWeb.com w ciągu jednej doby. Naukowcy śledzili długość czasu spędzonego na jednej stronie, liczbę odwiedzonych witryn i zgodność wyników wyszukiwania z zapytaniami internautów. Okazuje się, że połowa użytkowników wyszukiwarki wpisała tylko jedno hasło, a 54 proc. z nich nie wychodziło poza pierwszą stronę rezultatów wyszukiwania. Zaledwie 19 proc. w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie weszło na drugą stronę z wynikami, a mniej niż 10 proc. dalej niż na trzecią. Wielu internautów jest wyjątkowo niecierpliwych - wynika z badania. Prawie 55 proc. "kliknęło" tylko na jeden link, który wyrzuciła im wyszukiwarka. Ponad 80 proc. z nich zrezygnowało z dalszych poszukiwań po sprawdzeniu trzech stron.

Według naukowców z uniwersytetu w Pensylwanii wyniki badań pokazują, jak bardzo istotne jest umiejscowienie swojej strony wyżej w rankingu wyszukiwarki. Pozycja ta może nawet decydować o sukcesie lub porażce komercyjnej - podkreślają naukowcy. Aby znaleźć się wyżej w hierarchii, autorzy stron WWW powinni zabiegać o to, by ich witryna trafiła do baz jak największej liczby wyszukiwarek. Drugim elementem jest zwięzła i konkretna informacja na temat zawartości strony, która to pojawia się zwykle pod linkiem na ekranie zawierającym wyniki wyszukiwania. - Jeśli chcemy, aby nasza strona była jedną z tych nielicznych, na którą internauci zwrócą uwagę, krytycznym elementem jest jasny opis zawartości strony - mówi Jansen. W ośmiu przypadkach na dziesięć to właśnie opis strony odstręcza internautów od jej odwiedzenia.

Z badań wynika także przykra strona internetowych wyszukiwań - co drugi rezultat nie ma związku z tym, czego szukamy. Przyszłością wyszukiwarek ma być specjalizacja. Te z nich, które zawierają informacje z okreśłonej dziedziny oferują dokładniejsze wyniki wyszukiwania.

Dołącz do dyskusji: Internauci są wybredni i niecierpliwi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl