Interia z nowym logo - już bez tarczy i „.pl”
Portal Interia.pl w najbliższym czasie wprowadzi nową identyfikację wizualną, opartą na nowym logo. Będzie to wspierać kampania reklamowa pod hasłem „Ciekawi od zawsze”.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Interia-logo2014-655.png)
Do stworzenia znaku Interii wykorzystano autorski krój pisma, który cechuje prostota,a zarazem mocny, wyrazisty styl. Dotychczasowe duże litery zastąpiono małymi. W znaku nie ma już dominującej żółtej tarczy oraz dopisku „.pl” po nazwie portalu.
Przypomnijmy, że Onet.pl usunął końcówkę „.pl” ze swojego logotypu już w 2011 roku (więcej na ten temat).
Obok wersji jednokolorowego, gładkiego logo Interii równoważnym znakiem będzie logo wypełnione wzorem kolorystycznym. Ten zabieg graficzny ma na celu nadanie marce większej dynamiki, a jednocześnie nawiązywać do różnorodności portalu.
W nowej identyfikacji wizualnej Interii dopuszczona została możliwość zastosowania różnorodnych form graficznych, z wykorzystaniem charakterystycznego liternictwa przyjętego w znaku. Np. łamany wariant logo traktowany jest jako element graficzny, który może przyjmować dowolną kolorystykę lub wręcz obrazy dopasowane do tematyki konkretnych layoutów materiałów promocyjnych
- Decyzja o zmianie identyfikacji wizualnej Interii stanowi część wieloetapowego procesu przekształceń w firmie, zmierzających do wzmocnienia wizerunku marki jako dojrzałego, samodzielnego medium. Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku - tłumaczy Artur Potocki, prezes Grupy Interia. - W obecnie realizowanej strategii większy nacisk kładziemy na takie obszary, jak informacja oraz styl życia. Naszym zamiarem jest to, aby wizerunek Interii był lepiej dopasowany do świata, w którym internet jest już codziennością, a nowe oraz tradycyjne media uzupełniają się i tworzą dynamiczną rzeczywistość - dodaje Potocki.
- Każda osoba ma nieco inne potrzeby i zainteresowania. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb wielu użytkowników: dostarczanie im różnorodnych treści - od bieżących informacji, poprzez tematykę lifestyle’ową, po kulturę i rozrywkę. Właśnie takie podejście do sposobu działania portalu miało wpływ na rozwój znaku firmowego, który teraz może się zmieniać, dostosowując się do konkretnych grup odbiorców - mówi Filip Lenart, dyrektor marketingu & PR w Grupie Interia. - Nowe logo jest bardzo elastyczne i pozwala na znaczną ekspresję wyrazu, którą zamierzamy wykorzystywać w działaniach redakcyjnych i promocyjnych - dodaje Lenart.
Twórcą nowej identyfikacji wizualnej Interii jest Oskar Podolski, absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, designer, typograf, projektant kolekcji odzieżowych dla wielu marek. Dwukrotny laureat głównych nagród KTR, w tym w kategorii ID za rebranding marki Heyah. Pracował dla takich marek, jak Volvo, Nike, Sony Music, New Balance czy BMW.
Całość identyfikacji wizualnej była rozwijana i dopracowywana przy znaczącym udziale działu graficznego Interii.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej firmy towarzyszyć będzie kampania reklamowa pod hasłem „Ciekawi od zawsze”.
W maju br. Interię odwiedziło 7,28 mln internautów (real users), którzy wykonali w portalu 732,6 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 3 godziny i 34:17 minuty (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Interia z nowym logo - już bez tarczy i „.pl”
Wp i Onet maja sto razy lepsze