Ile zarabiają polscy handlowcy i marketingowcy?
W ciągu ostatnich dwóch lat poziom wynagrodzeń handlowców i marketingowców nie uległ znaczącym zmianom, ale biorąc pod uwagę ich pensje z lat 2008–2009 różnica jest znacząca - wynika z raportu Page Personnel.
Przykładowo obecne wynagrodzenie brand managera, które wynosi miesięcznie ok. 11 500 zł brutto jest nawet o kilka tys. zł niższe niż jeszcze kilka lat temu. Przyczyną jest światowy kryzys ekonomiczny, który spowodował obniżenie wynagrodzeń i zwolnienie tempa ich wzrostu.
Wybrane miesięczne wynagrodzenia brutto w sektorze sprzedaży i marketingu:
Marketing B2B
online marketing specialist – min.: 5 000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł, max.: 8000 zł
product manager – min.: 10000 zł, najczęściej oferowane: 12000 zł, max.: 14000 zł
Sprzedaż B2B
sales representative – min.: 4000 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł, max.: 6500 zł
key account manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł, max.: 12000 zł
Retail
sprzedawca – min.: 2000 zł, najczęściej oferowane: 3000 zł, max.: 4000 zł
regionalny kierownik sprzedaży – min.: 8000 zł, najczęściej oferowane: 10000 zł, max.: 15000 zł
Marketing FMCG/trade marketing/category management
junior brand manager – min.: 5000 zł, najczęściej oferowane: 6000 zł, max.: 8000 zł
category manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 11000 zł, max.: 13000 zł
Sprzedaż FMCG
przedstawiciel handlowy – min.: 3000 zł, najczęściej oferowane: 4000 zł, max.: 5000 zł
key account manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 11500 zł, max.: 14000 zł
Obsługa klienta
customer service specialist – min.: 4500 zł, najczęściej oferowane: 5500 zł, max.: 6500 zł
customer service manager – min.: 9000 zł, najczęściej oferowane: 10000zł, max.: 14000 zł
"Przegląd Płac Sprzedaż i Marketing 2013" Page Personnel powstał na podstawie informacji zebranych przez konsultantów agencji doradztwa personalnego Page Personnel podczas rozmów z kandydatami w trakcie rekrutacji prowadzonych w Warszawie w okresie od stycznia do grudnia 2012 r. Obejmują one poziom wynagrodzeń deklarowanych przez kandydatów, jak również poziom wynagrodzeń pochodzący z zaakceptowanych przez kandydatów ofert pracy. Zgromadzone dane dotyczą wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności: FMCG, produkcji, opakowań, handlu, nieruchomości, sektora farmaceutycznego, energetycznego, IT, telekomunikacji, mediów, transportu i logistyki.
Dołącz do dyskusji: Ile zarabiają polscy handlowcy i marketingowcy?