SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Iga Świątek rozpoznawana przez 61 proc. Polaków, dla 57 proc. jej sukces jest historyczny

Iga Świątek, która w minioną sobotę zwyciężyła w wielkoszlemowym turnieju Rolanda Garrosa w Paryżu jest już rozpoznawana przez 61 proc. Polaków w wieku 18-54 lata, a 57 proc. ankietowanych uważa odniesiony przez nią sukces za historyczny - wynika z badania Sport Management Polska oraz Sport Analytics.

Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sports Analytics przeprowadziło badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto w niedzielne popołudnie 11 października, dzień po zwycięstwie Polki na Roland Garros. Kontynuowano je w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3809) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego.

W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros. 

Iga Świątek rozpoznawana przez 61 proc. Polaków

Wśród ankietowanych już 61,2 proc. deklaruje, że zna zawodniczkę.

Badanych zapytano również o ich wyobrażenie dot. statusu Polki w ogólnopolskiej świadomości, które częściowo wskazuje na potencjał i rodzaj dynamiki związanej z budową pozycji Igi Światek w gronie bohaterów polskiego sportu.

Na pytanie o to, na ile zdaniem ankietowanych Iga jest w Polsce osobą znaną - uzyskano wynik 7,04/10 (odpowiedzi na skali 1-10. 1-zupełnie nieznana, 10-powszechnie znana).

Polacy bardzo wysoko oceniają i doceniają zwycięstwo Igi Świątek w finale wielkoszlemowego turnieju French Open. Ponad 57 proc. ankietowanych uważa ten sukces za historyczny. 27 proc. Polaków uznaje go natomiast za wielki sukces.

Badanych zapytano też, jakie nadzieje wiążą z występami i dalszą karierą sportową Polki. Okazało się, że Polacy wierzą, że Iga Świątek zdominuje światowy tenis. Tak odpowiedziało aż 44 proc. badanych. Natomiast 47 proc. twierdzi, że Polka „powalczy przez kilka sezonów”.

Jedynie 3,4 proc.  ankietowanych, uważa, że było to zwycięstwo przypadkowe i jednorazowe. Natomiast 5,2 proc. spodziewa się, że Świątek będzie tzw. „gwiazdą jednego sezonu”.

- Iga Świątek z impetem wdarła się nie tylko do finału French Open ale i do świadomości Polaków. Oglądalność telewizyjna kolejnych meczów rosła skokowo a zainteresowanie Polką wzrastało. Po finale na kortach Roland Garros dumę narodową odczuwało prawie 46 proc. naszych rodaków, a do wzruszenia przyznało się aż 33 proc. ankietowanych. Z punktu widzenia marketingowego interesujący jest także zbiór cech i atrybutów, które Polacy łączą z zawodniczką. Wśród 45 proc.badanych cech dominują takie jak pracowitość, solidność, waleczność, dynamika. Ale w badaniach wysoko plasuje się także odwaga i śmiałość. Ogólnie według badanych osób przyszłość Igi rysuje się w dobrych barwach. W barwach biało-czerwonych - mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Sprawdzono także jaki wpływ może mieć zwycięstwo Polki na rozwój tenisa ziemnego w Polsce. Czy zainteresowanie triumfem w Paryżu przełoży się na chęć uprawiania lub nauki gry w tenisa. Pozytywne deklaracje złożyło tylko 8,1 proc/ badanych. Prawie 76 proc. badanych odpowiedziało, że nie planuje takiej aktywności. Na uwagę zasługują natomiast deklaracje rodziców, wśród których 16 proc. zadeklarowało, że wyraża chęć aby wysłać swoje dzieci na naukę gry w tenisa.
 


Zbadano także gdzie i jak Polacy „oglądali” mecz finałowy. Na czele tych wyników znajduje się oczywiście telewizja (prawie 60 proc.) ale spory udział miało także oglądanie w internecie (27 proc.), a prawie 12 proc. ankietowanych czytało relacje na żywo zamieszczane na portalach internetowych.

- W badaniu uderzyło mnie kilka kwestii. Przede wszystkim fakt, że opinie dotyczące przyszłości Igi Świątek są w ogóle podzielone. Owszem po jednej stronie stoją te nacechowane brakiem optymizmu (gwiazda jednego sezonu, przypadek / 1 turniej), po drugiej natomiast te, które zdecydowanie lepiej oceniają potencjał zawodniczki (powalczy przez kilka sezonów, zdominuje światowy tenis). Podkreślić należy fakt, że jedynie jedna na dwanaście osób nie wierzy w Igę. Pozostałe jedenaście liczą na to, że stanie się odpowiednikiem Rafy Nadala – powiedział Paweł Chmielowski ze Sport Analytics.

- Inna rzecz to określenie wskaźników związanych z wizerunkiem i to w jaki sposób korelują z poszczególnymi segmentami potencjalnych odbiorców – kontynuuje Chmielowski. Wyniki badania minimalizują ryzyko tego, czy akcentowanie przez potencjalnych sponsorów Igi jej pracowitości, siły, dynamiki jest ważniejsze na przykład od cechy wiarygodności. Sponsorzy mogą dowiedzieć się dla kogo spośród sympatyków Igi ważniejsze są wartości rodzinne, motywowanie, prospołeczności, a dla kogo stabilność, prestiż, renoma. To wszystko i wiele innych zależności można wyczytać w kolejnych stronach raportu - dodał Chmielowski.

Dołącz do dyskusji: Iga Świątek rozpoznawana przez 61 proc. Polaków, dla 57 proc. jej sukces jest historyczny

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qsdert
Mam nadzieję, że mamy pierwszoligową tenisistkę na długie lata.
odpowiedź
User
PingPoing
A media mają żniwa. nawet te niezwiązane ze sportem zawsze znajdą jakiś drobiazg pozwalający w tytule dać jej nazwisko.
odpowiedź
User
hmm
podobno dobrze robi loda
odpowiedź