Henkel nagrodzony za najlepszą międzynarodową strategię PR
Już po raz czwarty prestiżowy niemiecki magazyn PR Report nagrodził najlepszych menadżerów oraz najlepsze kampanie Public Relations przeprowadzone w niemieckojęzycznej części Europy.
W kategorii „Najlepsza Międzynarodowa Strategia PR” zwyciężył organizowany przez Henkla konkurs Henkel Art.Award.
Henkel Art.Award. jest skierowany do twórców z 28 państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz Azji Centralnej. Koncentruje się na trzech dziedzinach sztuki nowoczesnej: rysunku, fotografii i wzornictwie eksperymentalnym. Co trzy lata każda z nich jest przedmiotem rywalizacji artystów. Poza gratyfikacją finansową, zwycięzca zostaje uhonorowany wystawą prac w swojej ojczyźnie. Tegoroczna, piąta edycja, będzie poświęcona fotografii.
Oprócz walorów artystycznych, konkurs ma umożliwić wzajemne poznanie się narodów w Europie oraz przyczynić się do ich integracji europejskiej. Dotychczasowe działania Henkla przynoszą wymierne efekty, czego dowodem jest rosnąca z roku na rok liczba uczestników konkursu. Podczas zeszłorocznej edycji napłynęło ponad 300 prac.
Idea Konkursu Henkel Art.Award. zyskała uznanie w oczach 22 członków jury - magazynu PR Report. Podczas gali w Berlinie wręczono 22 wyróżnienia w 21 kategoriach. Jury dokonało wyboru spośród 301 nominacji. „Zwycięstwo w kategorii Najlepsza Międzynarodowa Strategia PR to dla nas ogromny zaszczyt, a zarazem uznanie dla naszej strategii komunikacyjnej w niemieckojęzycznej części Europy. Idea konkursu pokazuje, jak ogromną rolę w transgranicznej i międzynarodowej komunikacji odgrywają oddziały regionalne Henkla” - powiedziała Sabine Schauer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Henkla na Europę, kraje Bliskiego Wschodu i Afrykę.
„Konkurs Art.Award. może być bardzo interesującym doświadczeniem dla naszych, polskich artystów. Stwarza im szansę zaistnienia w międzynarodowym środowisku artystycznym i zaprezentowania swoich prac szerszej publiczności, nie tylko w Polsce ale też w Europie” – powiedziała Dorota Strosznajder, rzecznik prasowy Henkla w Polsce.
Tematem tegorocznego, właśnie ogłoszonego konkursu, jest szeroko rozumiana fotografia. Organizatorzy nie narzucają ani tematycznych ani formalnych ograniczeń uczestnikom. Nadsyłane prace mogą reprezentować takie nurty współczesnej fotografii jak: dokument, reportaż, portret, architektura, reklama, moda, natura, krajobraz, fotografia eksperymentalna czy akt.
Pierwsze eliminacje odbędą się na poziomie ogólnopolskim. Spośród nadesłanych do 23 czerwca zgłoszeń, na przełomie czerwca i lipca krajowe jury wytypuje prace pięciu artystów, które zostaną wystawione do etapu europejskiego. Główną nagrodą dla zwycięzcy Henkel Art.Award. 2006 będzie 5000 euro oraz wystawa w Wiedniu. O przyznaniu głównej nagrody w listopadzie br. zadecyduje międzynarodowe jury.
W zeszłym roku ukoronowaniem polskiego etapu konkursu Henkel Art.Award., poświęconego rysunkowi współczesnemu, była wystawa prac pt. „Polska sztuka jedzie do Wiednia”, zorganizowana w nietypowym miejscu - pociągu relacji Warszawa – Wiedeń. Przez 6 tygodni pasażerowie pociągu EuroCity „Sobieski” mieli okazję oglądać reprodukcje 15 prac pięciu polskich finalistów.
Dołącz do dyskusji: Henkel nagrodzony za najlepszą międzynarodową strategię PR