Grupa K2 ze wzrostem wpływów i 1,3 mln zł zysku, mocno w górę rentowność pionu reklamowego
W trzech kwartałach br. Grupa K2 zanotowała 76,03 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,35 mln zł zysku netto. W segmencie usług agencyjnych miała 1,19 mln zł zysku EBITDA, w mediowym - 1,83 mln zł, w infrastrukturalnym - 2,16 mln zł, a w IT - 466 tys. zł.
W ujęciu trzech kwartałów wpływy sprzedażowe Grupy K2 wzrosły rok do roku z 63,6 do 76,03 mln zł, czyli o 19,5 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży zwiększyły się o 14,3 proc. do 68,51 mln zł.
Wynik firmy ze sprzedaży podskoczył z 1,94 mln zł straty do 1,71 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,31 mln zł straty do 1,35 mln zł zysku.
W samym trzecim kwartale Grupa K2 zanotowała 27,85 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście z 22,93 mln zł w skali roku) i 1,3 mln zł zysku netto (wobec 81 tys. zł straty rok wcześniej).
- Jestem dumny, że po trzech kwartałach br. osiągnęliśmy rekordowe wyniki Grupy K2 na poziomie EBITDA. Dwukrotny wzrost tej wartości rok do roku i przekroczenie poziomu całego roku 2015 dają podstawę do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników za cały 2017 rok - komentuje Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2.
W segmencie usług agencyjnych wpływy Grupy K2 ze sprzedaży zmalały w skali roku z 30,16 do 29,64 mln zł, a zysk EBITDA – z 62 tys. zł do 1,91 mln zł.
W swoich pozostałych pionach działalności firma osiągnęła wzrosty zarówno przychodów sprzedażowych, jak i zysku EBITDA. W segmencie mediowym wpływy zwiększyły się z 23,61 do 33,01 mln zł, a zysk EBITDA - z 590 tys. zł do 1,83 mln zł
Do Grupy K2 należą w całości spółki K2 (to jednostka dominująca), K2 Media, K2 Search, K2.pl, S3, Good, K2 TM, Oktawave i Fabrity.
Pod koniec października br. firma poinformowała, że kontynuuje negocjacje dotyczące sprzedaży części jej segmentu reklamowego, ale już nie na zasadach wyłączności, a ponadto zaczęła rozmowy z podmiotami zainteresowanymi kupnem udziałów jej segmentu infrastrukturalnego (obejmującego głównie spółkę Oktawave).
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze wzrostem wpływów i 1,3 mln zł zysku, mocno w górę rentowność pionu reklamowego